Katherine Homuth, mlada kanadska poduzetnica, 2017. godine tražila je inovativan materijal za dugotrajne čarape. Njezin cilj bio je stvoriti prozirne čarape koje se neće lako trgati. Kupila je desetke vlakana za testiranje, ali svaki je materijal popustio. Nakon brojnih pokušaja, pronašla je polietilen ultravisoke molekularne težine, materijal koji se koristi za pancirne prsluke.
Distributeri su nerado surađivali, ali je uspjela dobiti kalem vlakana za 2000 dolara. Materijal je uništio strojeve u kineskoj tvornici, no Katherine nije odustala. Osnovala je istraživački laboratorij u Torontu kako bi pronašla način za rad s ovim otpornim vlaknom.
Traju do 10 puta dulje od klasičnih modela
Sheertex najlonke postale su poznate po izdržljivosti, trajajući do deset puta dulje od klasičnih modela. Godine 2024. Homuth očekuje prihod od 30 milijuna dolara, unatoč padu s 45 milijuna dolara iz 2023, piše Forbes BiH. Tvrtka je prešla na prodaju putem velikih trgovaca poput H&M-a, Costca i QVC-a. Očekuje se da će prihodi doseći 70 milijuna dolara do 2025. godine.
Homuth sada širi poslovanje na druge materijale, uključujući netoksične vodootporne tkanine. Plan je transformirati SRTX u lidera održivih materijala, s ciljem stvaranja inovativnih proizvoda. Investitori poput H&M-a, ArcTern Venturesa i Chipa Wilsona uložili su 143 milijuna dolara u tvrtku. Vrijednost tvrtke procijenjena je na 350 milijuna dolara.
Nova tvornica u Montrealu omogućila je povećanje proizvodnje i smanjenje troškova. Početni trošak proizvodnje para najlonki bio je 50 dolara, no sada je smanjen na 12,50 dolara. Cilj je smanjiti troškove na 2,50 dolara po paru do 2026. godine.
Većina prodaje dolazi iz SAD-a, pa Homuth pomno prati moguće carinske promjene. Inspiracija za proizvodnju došla je iz nedostatka inovacija u industriji najlonki. Najlon je izumljen 1930-ih, a spandex 1950-ih, bez većih promjena od tada.
Sheertex Studio
Sheertex je također lansirao novi brend Sheertex Studio i mrežaste čarape koje zahtijevaju složeniji proizvodni proces. Tvrtka je započela suradnje s brendovima poput Steve Maddena. Njihova suradnja uključuje crne najlonke koje su postale hit u kanadskim trgovinama. Kupci cijene trajnost proizvoda koji smanjuju otpad na odlagalištima.
SRTX razvija nove materijale, uključujući Watertex, netoksični vodootporni materijal za kupaće kostime. Njihov proizvod suši se dvostruko brže od konkurencije. Tvrtka također radi na zamjeni za spandex pod nazivom Elasta, koja će biti reciklabilna. Regulacije u Europi i Kaliforniji pružaju dodatne prilike za razvoj održivih materijala.
Cilj SRTX-a je proizvodnja 30 milijuna pari najlonki godišnje do 2027. godine. Ovo povećanje zahtijeva velike napore, ali Homuth ostaje odlučna. “Više se radi o tehnologiji nego o proizvodnji,” kaže osnivačica. SRTX nastavlja predvoditi inovacije u održivim tekstilnim rješenjima.