Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Službeno je: Godine iskustva su (gotovo) najgori pokazatelj uspješnosti u poslu

Istraživanja pokazuju da je uključivanje godina iskustva u oglas za posao gubljenje vremena. Vodeći se isključivo tom stavkom, možete proizvoljno diskvalificirati najboljeg kandidata za posao.

Izrađujete oglas za posao za otvoreno radno mjesto. Naravno, vi nabrajate radne obveze. Opisujete vještine i atribute koje će savršeni kandidat posjedovati, zajedno s rezultatima koje će ta osoba postići. Onda postanete pohlepni i kažete da kandidati moraju imati tri — ili pet, ili koji god broj izvučete iz šešira — godina iskustva.

Razumljivo, jer većina oglasa za posao uključuje određeni broj godina radnog iskustva.

Studija LinkedIna čak je otkrila da se u više od trećine oglasa za početnike traže tri godine relevantnog radnog iskustva. Očito je pravi kandidat radio početni posao negdje drugdje nekoliko godina i sada je spreman prihvatiti početni posao kod vas?

Ali to je i velika greška.

Studija objavljena u Journal of Applied Psychology otkrila je da su godine iskustva jedan od najgorih pokazatelja uspješnosti za nove zaposlenike. Godine iskustva rangirane su iza 22 druga kriterija odabira. Jedina selekcijska procedura koja je još lošija u predviđanju učinka je “otvorenost iskustvu”, atribut koji se čini nemoguće kvantificirati.

To je zato što je iskustvo užasna zamjena za vještinu, a još manje za stav. Koliko dugo je netko radio na određenom poslu ili u određenom području, uglavnom je nevažno. Važno je ono što su postigli radeći na tim mjestima.

Isto vrijedi i za stav. Vještine i znanje su bezvrijedni kada se ne iskoriste. Iskustvo — koliko god veliko — beskorisno je ako se ne dijeli s drugima.

A tu je i ovo: prema ovoj studiji, samo 11 posto novozaposlenih koji nisu uspjeli u prvih 18 mjeseci odbačeno je zbog nedostataka u tehničkim vještinama koje su (barem teoretski) trebale doći s iskustvom. Umjesto toga, gotovo devet od 10 nije uspjelo zbog problema s motivacijom, spremnošću da ih se podučava, temperamentom i emocionalnom inteligencijom.

Ništa od toga nema veze s godinama iskustva.

Sljedeći put kada izradite oglas za posao, napravite korak unatrag i prvo razmislite o sebi. Što je vaša tvrtka manja, veća je vjerojatnost da ćete biti stručnjak u svom području. To znači prenijeti neke od svojih vještina na nove zaposlenike – osobito ako vaš strukturirani intervju odabire sposobnost (i volju) učenja novih stvari.

Ono što ne možete trenirati je entuzijazam. Čvrsta radna etika. Sjajne međuljudske vještine. Zato zaboravite godine iskustva i napišite svoj oglas za posao imajući na umu te atribute.

Jer najbolji kandidat je osoba koja obavlja posao. Ne osoba koja je obavljala posao, ili nešto slično, neko proizvoljno vrijeme.

Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno