Sredinom listopada, talijanski automobilski div Stellantis objavio je kako traži nasljednika za svog predsjednika uprave, Carlosa Tavaresa. Njegov mandat završava 2026. godine, kada se planira povući u mirovinu. Do tada, suočava se s velikim izazovima, uključujući pad prodaje na američkom tržištu i pritisak povoljnije kineske konkurencije.
Tvrtka je revidirala svoja očekivanja poslovnih rezultata, smanjujući ih na prilagođenu operativnu dobit između 5,5 i 7 posto. Također, očekuju negativan novčani tok u rasponu od pet do deset milijardi eura do kraja godine. U prvom polugodištu, Stellantis je zabilježio pad neto dobiti od 48 posto u usporedbi s prošlom godinom. To je izazvalo kritike američkih trgovaca i sindikata.
U odgovoru na te izazove, Stellantis je najavio promjene u upravljanju. Doug Ostermann imenovan je za novog financijskog direktora, dok je Jean-Philippe Imparato preuzeo poziciju glavnog čovjeka za europski biznis. Na čelo poslovanja u Sjevernoj Americi došao je Antonio Filosa, izvršni direktor marke Jeep.
Tavares o problemima u industriji
Tavares otvoreno komentira probleme u industriji. U izjavi za Le Monde istaknuo je: “Tijekom ovog Darwinovog razdoblja za automobilsku industriju, naša je dužnost i etička odgovornost prilagoditi se i pripremiti za budućnost bolje i brže od naših konkurenata kako bismo osigurali čistu, sigurnu i pristupačnu mobilnost.”
Tijekom posjeta francuskoj tvornici Peugeot, Tavares je najavio da će vjerojatno otići u mirovinu u siječnju 2026. godine, komentirajući da je 68 godina “razumna dob za povlačenje”.
Uoči pariškog sajma automobila, gdje se susreo s francuskim predsjednikom Emmanuelom Macronom, Tavares je istaknuo da će kineska konkurencija prisiliti europske proizvođače na zatvaranje tvornica. Prema njegovim riječima, ako kineski proizvođači dosegnu 10 posto udjela u Europi, to bi značilo 1,5 milijuna automobila, što odgovara proizvodnji u sedam Stellantisovih tvornica.
Jean-Philippe Imparato izjavio je kako će Stellantis morati udvostručiti prodaju električnih vozila u Europi na 24 posto. Ako ne postignu taj cilj, platit će kazne Europske komisije zbog prekoračenja ograničenja emisije CO2. Europska komisija postavila je ciljeve prema kojima automobili proizvedeni 2025. ne smiju ispuštati više od 95 grama CO2 po kilometru.
Tavares upozorava da će kineski proizvođači zaobići europske prepreke investiranjem u tvornice unutar Europe, dijelom uz državne subvencije. Takva strategija dovest će do zatvaranja europskih pogona kako bi se apsorbirao višak proizvodnih kapaciteta. On već godinama upozorava na taj razvoj događaja.
Govoreći o pristupačnosti električnih vozila, Tavares tvrdi da srednja klasa želi električna vozila po cijeni vozila na fosilna goriva. Međutim, troškovi njihove proizvodnje 40 su posto viši. Tavares ističe da su političke vlasti natjerale europske proizvođače da se natječu s Kinom u polju električnih automobila. U tome su Kinezi izvrsni, prenosi Forbes BiH.
Tko je Tavares?
Rođen u Lisabonu, Tavares je napustio Portugal sa 17 godina i diplomirao inženjerstvo na École Centrale u Parizu. Strastveni kolekcionar klasika, Tavares posjeduje modele poput Peugeot 504 V6 coupe iz 1979. i Porsche 912 iz 1966.. Prvi posao u automobilskom sektoru započeo je u Renaultu kao inženjer testne vožnje. Nakon toga je napredovao do pozicija u Nissanu i kasnije ponovno u Renaultu.
Godine 2011., kao direktor operacija u Renaultu, Tavares je svojim izjavama o ambicijama da vodi tvrtku izazvao sukob s Carlosom Ghosnom. Nakon ostavke, preuzeo je vodstvo PSA grupe, gdje je proveo uspješnu reorganizaciju, povećao udio u Kini i dogovorio spajanje s Fiat Chryslerom, čime je nastao Stellantis 2021. godine.
Tavares je često na meti kritika zbog svojih visokih primanja, koja su prošle godine iznosila 36 milijuna dolara. Javnost i političari, uključujući Marine Le Pen i Emmanuela Macrona, kritizirali su visinu njegovih prihoda, dok on istovremeno upozorava na visoke troškove života i inflacijuInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre....
Unatoč upozorenjima o mogućoj propasti autoindustrije, Tavares ostaje strastveno posvećen industriji, koju je obilježio kao lider i neumorni govornik u izazovnim vremenima.