Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Što je SWOT analiza?

Prilikom pisanja raznih planova ili projekata, pišu se određene analize. Jedna od najpoznatijih analiza je zasigurno SWOT. Sastavni je dio svakog dobrog poslovnog plana, investicijske studije i projektne prijave za financiranje iz EU fondova. U nastavku više o ovoj analizi za sve one koji se do sada nisu susreli s njom.

Značenje riječi SWOT

Iza riječi SWOT kriju se četiri engleske riječi: Strengths, Weaknesses, Opportunitites i Threats. Dakle, radi se o analizi snaga, slabosti, prilika i prijetnji. SWOT analiza može se provoditi za različite stvari (analiza države, analiza sektora, analiza grada, analiza škole, analiza osobe itd.), a ne samo analizu organizacije kao što je poduzeće.

Snage predstavljaju obilježja ili svojstva organizacije koje je čine konkurentnom i uspješnom. Slabosti su nedostaci ili razlog zašto je organizacija neuspješna u odnosu na konkurenciju, tj. u lošem položaju na tržištu. Prilike u obliku trendova ili određene situacije na tržištu daju organizaciji mogućnosti za nove pothvate i doprinos uspješnosti. Nasuprot prilikama, postoje i određene prijetnje koje utječu na poslovanje, ali i opstanak organizacije.

Snage i slabosti predstavljaju unutarnje čimbenike i na njih je moguće utjecati za razliku od vanjskih čimbenika. Prilike i prijetnje kao vanjski čimbenici mogu se identificirati kako bi im se mogli pravovremeno i što bolje prilagodili.

Primjena analize

SWOT analiza često se koristi prilikom pisanja poslovnog plana ili projekta. Jednostavna je i korisna jer daje uvid u trenutno stanje organizacije. Kvalitetna SWOT analiza omogućuje da se razmisli i pronađu načini kako slabosti pretvoriti u snagu, a prijetnje u prilike. Analiza može biti detaljna koliko vama to odgovara.

Primjer analize

Primjer SWOT analize za poduzeće X možete vidjeti u nastavku.

Primjer SWOT analize; izvor mentorica.biz

Uz SWOT analizu mogu se raditi i PESTLE analiza, analiza opcija i rizika, analiza dionika (stakeholder), analiza (stablo) ciljeva i analiza (stablo) problema. Pitanje je što vam treba i što želite postići. Uvijek treba postojati smisao zašto se određena analiza radi.

Izvor: mentorica.biz

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno