Subota, 19 travnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Temu smanjio troškove za oglašavanje u SAD-u, pao na App Store ljestvici

Kineski online trgovac na malo Temu, čija je marketinška kampanja “Kupuj kao milijarder” dospjela do prošlogodišnjeg Super Bowla, dramatično je srezao svoju potrošnju na internetsko oglašavanje u SAD-u i zabilježeo pad u Appleovom App Storeu nakon sveobuhvatnih carina predsjednika Donalda Trumpa na trgovinske partnere.

Temu, koji je u vlasništvu kineskog giganta e-trgovine PDD Holdings, intenzivirao je online oglašavanje posljednjih godina u pokušaju da na svoju stranicu privuče američke kupce. Uz pozamašnu potrošnju na TV oglase, kao i na Facebooku, tvrtka je promovirala odjeću, nakit, kućne potrepštine i elektroniku po povoljnim cijenama.

Strategija je bila toliko učinkovita da je Temu bio na vrhu Appleove liste najpreuzimanijih besplatnih aplikacija u SAD-u u posljednje dvije godine. Prema podacima SimilarWeba, tvrtke za digitalne podatke i analitiku, preuzimanja Temua na Appleovom App Storeu pala su 62% u posljednjih nekoliko dana.

Carine predsjednika Trumpa preokrenule su Temuov poslovni model, zajedno s njegovom strategijom oglašavanja, piše CNBC. Paketi koji se šalju iz Kine sada podliježu carinama od 145%, dok odredba de minimis, koja dopušta da pošiljke vrijednosti manje od 800 USD uđu u zemlju bez carine, završava 2. svibnja.

Podizanje cijena

Temu i Shein planiraju podići cijene kao odgovor na carine.

“Zbog nedavnih promjena u globalnim trgovinskim pravilima i carinama, naši operativni troškovi su porasli”, rekao je Temu na svojoj stranici. “Kako bismo nastavili nuditi proizvode koje volite bez kompromisa u kvaliteti, prilagodit ćemo cijene počevši od 25. travnja 2025.”

Prodavači trećih strana na Amazonovom tržištu, od kojih mnogi svoje proizvode nabavljaju iz Kine, rekli su da razmatraju podizanje cijena jer računaju na veće troškove zbog carina. Mnoge tvrtke na TikTok Shopu, tržištu aplikacije društvenih medija, također se oslanjaju na kineske proizvođače za svoje proizvode.

Amazon je u studenom prošle godine lansirao konkurenta Temuu, pod nazivom Amazon Haul, koji sadrži artikle ispod 20 dolara koji su uglavnom iz Kine.

Aplikacija Temu sada je broj 69 na popisu najboljih besplatnih aplikacija u SAD-u. Prethodno je stalno bila među prvih 10, prema podacima iz Sensor Towera. Shein je trenutno na 42. mjestu, što je pad u odnosu na broj 15 prošli mjesec. Dionice PDD-a kojima se trguje u SAD-u ovog su mjeseca pale za 22%, u usporedbi s padom Nasdaqa od 6%. Shein je u privatnom vlasništvu.

Konkurentski kineski prodavači nakon toga su se uzdigli na vrh ljestvice trgovina aplikacijama, uključujući veletrgovac DHgate sa sjedištem u Pekingu, koji je poskočio na 2. mjesto najboljih besplatnih aplikacija za iPhone u SAD-u, i Alibabin Taobao, koji je zauzeo 7. mjesto.

Plaćeni promet pao 77 posto

Zasebna analiza koju je proveo SimilarWeb pokazala je da je Temuov plaćeni promet, odnosno oglašavanje na pretraživačkim, prikaznim i društvenim mrežama koje je potaknulo posjete njegovoj web stranici, pao za 77% od 11. travnja. Temuov plaćeni promet prethodno je nadmašio neplaćeni promet na njegovoj web stranici za 2 i pol puta, rekao je u intervjuu Ben Parkes, analitičar robe široke potrošnje i maloprodaje u Similarwebu.

Marketinška tvrtka Tinuiti otkrila je da je 20% američkih pojavljivanja oglasa na Google Shoppingu kupio Temu 5. travnja. Tjedan dana kasnije ta je brojka pala na nulu. Usporedbe radi, Sheinova impresija je 12. travnja ostala na 17%, dok je 60% impresija otkupio Amazon.

Predstavnici Temua i Sheina nisu odmah odgovorili na zahtjeve za komentar.

Temu je prije bio jedan od najvećih Metinih oglašivača, ali čini se da je dramatično smanjio svoju potrošnju na toj platformi. Od srijede, Temu prikazuje šest oglasa na Meta platformama u SAD-u. Temu prikazuje oko 27.000 oglasa na Meta stranicama i aplikacijama diljem svijeta, posebice u Europi i Ujedinjenom Kraljevstvu.

To bi moglo biti problematično za Metin posao oglašavanja, koji je dobio značajan poticaj od diskontnih trgovina. Analitičar oglašavanja Brian Wieser iz tvrtke Madison and Wall procijenio je da je više od 7 milijardi dolara od 132 milijarde dolara prihoda Mete od oglasa u 2023. došlo iz Kine. Meta bi trebala objaviti rezultate za prvi kvartal 30. travnja.

Analitičar e-trgovine Juozas Kaziukenas rekao je da očekuje da će Temu u jednom trenutku ponovno uključiti svoje oglase u SAD-u, ali da se čini da tvrtka u međuvremenu prebacuje svoj novac na druga tržišta.

“To ne znači da je upotreba Temua pala tako značajno kao što je pala aplikacija”, rekao je Kaziukenas u e-poruci. “Ali to znači da više nema akvizicije novih korisnika.”

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno