Tesla je u utorak prikazala promašaj u svom izvješću o zaradi za prvi kvartal. Prihodi od automobila su pali 20% u odnosu na godinu ranije.
Ovdje su ključne brojke u usporedbi s očekivanjima LSEG-a:
- Zarada po dionici: 27 centi naspram procijenjenih 39 centi
- Prihod: 19,34 milijarde dolara naspram procijenjenih 21,11 milijardi dolara
Ukupni prihod pao je za 9% s 21,3 milijarde dolara godinu dana ranije. Prihodi od automobilske industrije pali su 20% na 14 milijardi dolara sa 17,4 milijarde dolara u istom razdoblju prošle godine.
Tesla je rekla da je jedan od razloga za potreba za obnovom linija u njihove četiri tvornice vozila kako bi počeli proizvoditi noviju verziju svog popularnog SUV modela Y. Tvrtka je također ukazala na niže prosječne prodajne cijene i prodajne poticaje kao smanjenje prihoda i dobiti.
Neto prihod pao je 71% na 409 milijuna dolara, ili 12 centi po dionici, sa 1,39 milijardi dolara ili 41 cent prije godinu dana.
Bio je ovo brutalan početak godine za Teslu, s izvršnim direktorom Elonom Muskom koji provodi većinu vremena u Bijeloj kući predsjednika Donalda Trumpa. Predsjednikov sveobuhvatni plan carina doveo je do zabrinutosti da će se povećati troškovi za dijelove i materijale ključne za proizvodnju električnih vozila, uključujući proizvodnu opremu, automobilsko staklo, tiskane ploče i baterije.
Tesla se suzdržala od obećanja rasta u ovoj godini i rekla je da će preispitati smjernice za 2025. u izvješću za 2. kvartal.
Dionice pale 41 posto
Dionice Tesle pale su za 41% do sada u 2025. i pretrpjele su najgori kvartalni pad od 2022. u razdoblju koje je završilo u ožujku. Dionice su u početku bile malo promijenjene u produženom trgovanju u utorak, ali su zatim skočile gotovo 5% nakon što je predsjednik Trump rekao da ne planira otpustiti predsjednika Federalnih rezervi Jeromea Powella.
U svom paketu za dioničare, Tesla je upozorila ulagače da “nesigurnost na automobilskom i energetskom tržištu nastavlja rasti jer brzo razvijajuća trgovinska politika negativno utječe na globalni lanac opskrbe i strukturu troškova Tesle i naših kolega.” Tvrtka je rekla da bi ova “dinamika” i “promjenjivi politički sentiment” mogli imati značajan kratkoročni utjecaj na potražnju za njezinim proizvodima.
Tesla se suočila s prosvjedima u SAD-u i Europi, gdje je Musk aktivno podupirao njemačku krajnje desnu stranku AfD. Ranije ovog mjeseca, tvrtka je izvijestila o padu od 13% na 336.681jedinica u isporukama u prvom kvartalu u odnosu na prethodnu godinu.
Tesla se bori da održi korak s jeftinijim konkurentima u Kini i zaostaje na tržištu robotaksija, kojim trenutno u SAD-u dominira Alphabetov Waymo. Tvrtka je obećala lansirati svoju prvu ponudu vozila bez vozača u Austinu, Texas, u lipnju.
Tesla je u utorak uvjerila ulagače da ostaje na planu “pilot lansiranja” u Austinu, te da će ove godine početi graditi svoje humanoidne robote na pilot proizvodnoj liniji u Fremontu u Kaliforniji.
Oslonac u stranim dobavljačima
Operativni prihod u kvartalu pao je za 66% na 400 milijuna dolara sa 1,17 milijardi dolara godinu ranije, što je rezultiralo operativnom maržom od 2,1%. Tvrtka je kao jedan od čimbenika pada navela povećanje troškova povezanih s projektima umjetne inteligencije.
Tvrtka bi tijekom kvartala izgubila novac na prodaji automobila bez ekoloških regulatornih kredita. Prihodi od kredita koje Tesla dobiva za prodaju potpuno električnih vozila porasli su na 595 milijuna dolara sa 432 milijuna dolara u istom kvartalu prošle godine.
Prihodi od proizvodnje i skladištenja energije skočili su 67% u kvartalu na 2,73 milijarde dolara sa 1,64 milijarde dolara prije godinu dana. Tvrtka je rekla da rast infrastrukture umjetne inteligencije “stvara izvanrednu priliku za naše proizvode za pohranu energije za stabilizaciju mreže, preusmjeravanje energije kada je najpotrebnije i pružanje dodatnog kapaciteta napajanja.”
Tesla se u svom energetskom poslovanju oslanja na strane dobavljače. Tvrtka je rekla da “povećanje carina može uzrokovati nestabilnost tržišta i kratkoročne učinke na ponudu i potražnju”.
Tijekom razgovora s analitičarima nakon radnog vremena u utorak, Musk je rekao da je Tesla “automobilska tvrtka koja je najmanje pogođena s obzirom na carine”, ali on osobno daje prednost “predvidivim carinskim strukturama”, kao i “slobodnoj trgovini i nižim carinama”.