Srijeda, 8 siječnja, 2025
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Tesla u 2024. ostvarila rekordnu prodaju u Kini; ova godina će biti teža

Prodaja proizvođača električnih vozila Tesla u Kini prošle je godine porasla na rekordnu razinu. Održavanje tog učinka u 2025. moglo bi se pokazati teškim jer se konkurencija s domaćim igračima pojačava, kažu analitičari.

Američki proizvođač električnih vozila zabilježio je skok godišnje prodaje u Kini za 8,8% na rekordnu visinu od više od 657.000 automobila u 2024. Samo u prosincu njegova je prodaja porasla za 12,8% u odnosu na prethodni mjesec na 83.000 jedinica, prema Tesla China.

Međutim, Tesla gubi tržišni udio zbog novih kineskih igrača, sa 7,8% u 2023. na 6% u razdoblju od siječnja do studenog prošle godine, prema Billu Russu, osnivaču i izvršnom direktoru Automobilityja. Russo vjeruje da se Tesla bori održati korak s domaćim konkurentima i ima ograničen i zastarjeli portfelj proizvoda.

Otpornost brenda i smanjenje cijena do sada su podržali Teslinu prodaju, rekao je Tu Le, osnivač i direktor tvrtke Sino Auto Insights. nNije bio siguran da bi Tesla mogla održati svoj zamah 2025. Obzirom na nedostatak novih proizvoda i povećanu lokalnu konkurenciju, posebno kineskih tvrtki, piše CNBC.

Agresivni rat cijenama

Tesla je krajem prosinca snizila cijenu svog najprodavanijeg modela Y u Kini za 10.000 juana (1364,5 USD) i produžila petogodišnji plan zajma bez kamate za kupce automobila do kraja siječnja.

Njihov najprodavaniji Model Y sada počinje s 239.900 juana nakon popusta, dok limuzina Model 3 počinje s 231.900 juana – Tesla je u travnju snizila svoje cijene za 14.000 juana – prema njihovoj web stranici.

Ipak, to je označilo značajnu premiju u odnosu na niz jeftinijih modela koje su nudili kineski domaći proizvođači automobila. BYD, koji je dominirao tržištem s oko 34% tržišnog udjela, prodaje jedan od svojih najprodavanijih modela Seagull po cijeni od 136.800 juana, a pristupačniji model Yuan Plus ima cijenu od 96.800 juana.

Kako se rat cijenama proteže u novu godinu, Li Auto je uveo novčane subvencije od 15.000 juana po kupnji zajedno s trogodišnjom shemom financiranja bez kamata. Nio je također produžio sličan trogodišnji plan zajma bez kamate za svoje kupce električnih vozila.

Poticaji za kupnju došli su na vrh nastojanja kineskih vlasti da produže program zamjene robe široke potrošnje, koji subvencionira potrošače za razmjenu starih automobila ili uređaja i kupnju novih uz popust.

Program zamjene koji subvencionira vlada mogao bi dodatno sniziti cijene za Model 3 i Model Y do 50.000 juana, rekao je Tesla China.

“Tesla mora agresivno snižavati kako bi održao korak s trenutnim ratom cijena na tržištu”, istaknuo je Russo.

Unatoč smanjenju tržišnog udjela, malo je vjerojatno da će Tesla potpuno izgubiti tlo u Kini, prema Joeu McCabeu, izvršnom direktoru i predsjedniku AutoForecast Solutionsa. On je Teslu usporedio s “Appleom među automobilima” – “ranim usvajačem” u EV prostoru s ” fenomenalnom” tehnologijom.

“Ne mislim da je Tesla u opasnosti da ne preživi”, dodao je McCabe, “sve što Elon Musk treba učiniti je sniziti cijenu za 5%, jer on to može, a to može pomoći.”

Utrka rame uz rame

Uz snižavanje cijena, kineski proizvođači električnih automobila izbacili su niz novih modela. Mnogi imaju otmjene značajke u automobilu, poput projektora, ugrađenih hladnjaka i sustava za pomoć u vožnji.

U međuvremenu Tesla je bila spora u usvajanju bilo koje od ovih značajki, sa svojim portfeljem proizvoda usmjerenim isključivo na potpuno električna vozila. Dok su se njezini domaći konkurenti usmjerili na plug-in hibridne automobile i kategorije električnih vozila s produženim dometom.

Ovi tradicionalniji modeli privlače kupce koji su “još uvijek zabrinuti zbog prelaska na potpuno električne automobile”, rekao je Sam Fiorani, potpredsjednik AutoForecast Solutions. “Tesla nema planove ni za šta osim potpuno električnih vozila.”

Planovi proizvođača automobila za lansiranje potpunog samovozećeg sustava i dalje ovise o regulatornom dopuštenju u Kini, dok je nekoliko lokalnih konkurenata učinilo napredne sustave pomoći vozaču osnovnim dijelom svoje ponude, uključujući BYD.

Musk je u siječnju upozorio da bi kineski proizvođači automobila mogli “uništiti većinu drugih automobilskih kompanija u svijetu” osim ako regulatori ne interveniraju trgovinskim barijerama, budući da je BYD kojeg podržava Warren Buffet prestigao Teslu kao najprodavaniji svjetski EV brend u zadnjem kvartalu 2023.

Carine u SAD-u

SAD su u rujnu prošle godine uvele carinu od 100% na kineska električna vozila kako bi zaštitio svoju domaću industriju od cjenovnog pritiska snažno subvencioniranih konkurentskih proizvođača iz Kine. Europska unija također je krenula u nametanje carina od čak 45,3% na kineske EV automobile uvezene krajem prošle godine, dok je Tesla uživala nižu carinsku stopu od 7,8%.

Trgovinske prepreke prisilile bi kineske proizvođače automobila da pronađu kupce kod kuće i na “manjim, prijateljskim” stranim tržištima, dodajući pritisak na Teslinu prodaju u Kini i drugdje, dodao je Fiorani.

Teslina prodaja EV automobila proizvedenih u Kini, uključujući izvoz na inozemna tržišta, skromno je pala za 0,4% u odnosu na prošlu godinu na 93.766 jedinica u prosincu, prema CNBC-jevom izračunu podataka Kineske udruge osobnih automobila.

BYD, koji podliježe carinama od 17% za izvoz automobila u Europsku uniju, i dalje je na čelu s 509.440 prodanih automobila u prosincu, što je skoro 50% skok u odnosu na prošlu godinu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno