Za nekoliko mjeseci tvrtka i brend Uniqlo proslavit će 40 godina od otvaranja prve trgovine u Hirošimi. Čovjek koji zaslužuje ovakvu ustrajnost je Japanac Tadashi Janai. Cjenjeni biznismen iz svijeta tekstila i mode. Danas ga potpisuju kao osnivača i predsjednika grupe Fast Retailing Co Ltd uz neizostavnu informaciju da je najbogatiji čovjek u Japanu.
Tadashi Janai je prototip tajkuna u pravom smislu te riječi (veliki gospodar, princ, vrhovni zapovjednik). Spomenutom biznismenu ne odgovara ovdašnje shvaćanje titule tajkuna jer se nije pokušalo dokazati da je Tadashi Yanai svoje bogatstvo stekao na sumnjiv način. Niti je riječ o novom poslovnom fenomenu.
Puno grešaka
Tadashi Janai nije uspio u potpunosti zadovoljiti svoje zanimanje za ekonomiju i politiku nakon završetka studija. Nakon diplome godinu dana radi u poznatom lancu robnih kuća JUSCO. I to je sve bilo iz radnog odnosa. Odlučio se pridružiti ocu i njegovoj krojačnici. Tako je Ogori Shoji njegovog oca 1991. prekršten u Fast Retailing, kada je Tadashi Janai navršio 42 godine i rekao japanskim medijima:
“Možda sve ovo izvana izgleda kao uspjeh, ali do sada sam puno griješio.” Ljudi obično svoje promašaje i neuspjehe shvaćaju preozbiljno. Bit je ostati tu s idejom da ćeš već u sljedećoj situaciji pronaći uspjeh.”
I to je na neki način bio početak izgradnje carstva u svijetu maloprodaje i konfekcije. Udobnost, praktičnost, kvalitetni materijali, univerzalnost i stil za svačiji ukus i danas su ideje vodilje tvrtke Fast Retailing. Ispod svoje haube razvijaju brendove Uniqlo, GU, Helmut Lang, J Brand, Theory. Ipak, glavno uporište je Uniqlo s oko 2500 otvorenih trgovina u 25 zemalja svijeta. Međutim, Tadashi Janai se kaže da odijeva Aziju.
Svakodnevna poslovna borba gospodina Janaija i njegovog tima uključuje i borbu s najvećim rivalima – H&M-om i Zarom (Inditex).
Poslovna filozofija
Fast Retailer Co. i njezin inicijator poznati su po postavljanju visokih ciljeva i zahtjeva. Tadashi Janai izjavio je da im je cilj utrostručiti prodaju svakog desetljeća. Tako je bilo do sada i plan je nastaviti tim tempom.
No kakve god ciljeve postavili, robne marke pod krovom Fast Retailera bez iznimke slijede načela visoke kvalitete od nabave, dizajna, proizvodnje i konačno prodaje i usluga e-trgovine.
„Posao kojim se bavimo, poput garderobe, usko je povezan sa svakodnevnim životom ljudi. Naš posao ne može biti dobar ako živimo u svijetu koji je nestabilan i nemiran. Naša je misija ponuditi udobnost i visoku kvalitetu života i mislim da smo jedina tvrtka na svijetu koja jasno iznosi ove poslovne principe i poduzima konkretne korake da ih provede u praksi,” ponosno je objavio Tadashi Janai u svibnju ove godine .
Uniqlo oblači Aziju
Nekoliko ključnih poslovnih poteza dovelo je Fast Retailer do povećanja prodaje i povećanja broja trgovina izvan Japana i Azije. Japanski najbrže rastući trgovac na malo u ranim 90-ima značio je da su otvorili više od 100 trgovina u tri godine. Taj se broj udvostručio do 1996. odlukom Tadashi Yanaija da kapitalizira na burzi i izgradi carstvo sklapajući poslove s kineskim proizvođačima odjeće. Počeo je dizajnirati, proizvoditi i prodavati samo Uniqlo odjeću.
Uniqlo jakna od mekanog recikliranog poliestera, topla i praktična, postala je hit. Cijena joj je bila 15 dolara, a prema podacima o prodaji ovu jaknu do 1998. kupovao je svaki četvrti Japanac. Ukratko, Uniqlo je 2000. godine prodao 26 milijuna flis jakni u više od 400 trgovina u Japanu.
Sljedeća godina i početak tisućljeća obilježili su izlazak na svijet. Nije išlo po planu. Samo u Velikoj Britaniji zatvoreno je 16 od 21 trgovine.
Tadashi Janai također nije uspio s projektom distribucije hrane u istom razdoblju. No, ništa ga nije moglo spriječiti u otvaranju dućana diljem svijeta, pa je preuzeo i druge modne kuće (njujoršku Theory, francusku Comptoir des Cotonniers, Onezone, Cabin Corp, Princesse tam.tam).
Ključ je bio 2006. godine, kada je prerezana crvena vrpca na ulazu u prvu Uniqlo trgovinu u prestižnom SoHou.
Od 2015. Uniqlo je imao više od 1600 trgovina diljem svijeta, 630 izvan Japana. Plan tvrtke je svake godine otvoriti 100 novih trgovina u Kini.
Ništa bez srca
Može se reći da Tadashi Janai i Uniqlo prije svega odijevaju Aziju. Osim u Japanu, Uniqlo je prisutan u Kini i jugoistočnoj Aziji, Australiji, Europi, Americi. U svojoj 74. godini pokretač cijelog ovog carstva nema namjeru stati, a ovakav stil opravdava riječima:
„Kod kvalitete nema kompromisa. Jedino što je naš zadatak je neumorno i konstantno stvarati garderobu koja je izuzetno dobra, kvalitetna i koju si svatko može priuštiti. Mnogo je brendova u našoj branši, ali mislim da smo mi najbolje pozicionirani i konkuriramo najskupljim brendovima.
I prvo što želim je da naši zaposlenici uživaju u svom poslu i okruženju u kojem rade. Moramo im dati osigurano okruženje koje će ih tjerati da napreduju svaki dan. Znam da zvuči kao apstrakcija i fraza, ali na kraju se sve svodi na ovo – radi ono što te pokreće.
A, da bismo nešto prodali, moramo dotaknuti srca naših kupaca, a to je nemoguće bez ljudskog pristupa poslu“, napisao je Tadashi Yanai, kao cijenjeni milijarder, gospodin koji odijeva Aziju, u originalu tajkun smislu riječi.
U bogatoj poslovnoj povijesti brenda Uniqlo stoji i ime Novaka Đokovića s kojim je japanska tvrtka surađivala punih pet godina (2012.-2017.).
Izvor: bonitet