Logotip Toyote jedan je od najprepoznatljivijih simbola u automobilskoj industriji, a iza njega stoji zanimljiva priča. Sve je započelo davne 1937. godine, kada je Kiichiro Toyoda osnovao Toyota Motor Corporation.
Obiteljsko prezime bilo je “Toyoda”, ali su odlučili promijeniti ga u “Toyota” iz nekoliko simboličnih razloga, piše Index. Naime, u japanskom jeziku riječ “Toyota” piše se s osam poteza kistom, a broj osam simbolizira sreću. Osim toga, novo ime bilo je modernije i lakše za pamćenje, posebno na međunarodnom tržištu.
Već 1936., prije službenog osnutka tvrtke, raspisan je natječaj za dizajn logotipa. Pobjednički rad sadržavao je japanske znakove za “Toyoda” unutar kruga, ističući brzinu i napredak. No ubrzo nakon promjene imena u “Toyota”, logotip je prilagođen novom identitetu.
Tijekom 1950-ih i 1960-ih godina, Toyota je proširila poslovanje na svjetska tržišta. Tada su koristili jednostavan logotip s ispisanim nazivom “TOYOTA” velikim slovima, kako bi se lakše prilagodili zapadnoj publici. Taj minimalistički pristup bio je iznimno učinkovit u procesu globalnog pozicioniranja brenda.
Današnji prepoznatljivi logotip s tri elipse predstavljen je tek 1989. godine, povodom pedesete godišnjice tvrtke. Tri preklapajuće elipse nose simbolično značenje – dvije unutarnje elipse čine slovo “T” i predstavljaju srce kupca i srce tvrtke. Vanjska elipsa okružuje unutarnje i simbolizira širenje Toyotine tehnologije i njezin potencijal za budućnost.
Cilj novog dizajna bio je prikazati povjerenje, kvalitetu i snažnu vezu između brenda i njegovih korisnika. Vizualni identitet Toyote od tada se nije mijenjao, a prepoznatljiv je u gotovo svakom kutku svijeta.
Zanimljivo je da Toyota u Japanu koristi različite logotipe za pojedine modele vozila. Primjerice, Toyota Crown ima vlastiti simbol u obliku krune, dok Corolla koristi stilizirano slovo “C”. Ipak, na stražnjem dijelu većine modela nalazi se standardni logotip s tri elipse, koji utjelovljuje Toyotin globalni identitet.
