Toyota, iako najveći proizvođač automobila na svijetu, ujedno je i najveći gubitnik u automobilskoj industriji kada je riječ o očekivanim posljedicama trgovinskog rata koji je pokrenuo američki predsjednik Donald Trump.
Nove carine na uvozne automobile i dijelove prisilile su General Motors da snizi svoju godišnju prognozu dobiti za čak pet milijardi dolara, dok Ford očekuje gubitke od 1,5 milijardi dolara na godišnjoj razini.
Toyota je, pak, samo u dva mjeseca zabilježila pad dobiti od 1,2 milijarde dolara. Iako još nije iznijela procjenu za cijelu 2025. godinu, kompanija je za fiskalnu godinu koja završava u ožujku 2026. projicirala operativni prihod od 3,8 bilijuna jena (26,1 milijardu dolara), što je znatno ispod očekivanja analitičara koji su predviđali 4,7 bilijuna jena.
Unatoč povećanju lokalne proizvodnje u SAD-u, koja sada čini više od polovice ukupne prodaje na tom tržištu, Toyota i dalje uvozi ključne dijelove i modele — ukupno oko 1,2 milijuna vozila godišnje, prenosi Biznis.
Trump je u svom spornom govoru povodom Dana oslobođenja 2. travnja prozvao Toyotu zbog „milijun automobila proizvedenih u inozemstvu“, a prodanih američkim kupcima.
„Kada je riječ o carinama, situacija je i dalje vrlo neizvjesna“, izjavio je izvršni direktor Toyote Koji Sato prošlog tjedna, nakon objave posljednjih financijskih rezultata. „Teško je planirati konkretne korake ili izmjeriti njihov puni učinak.“
Bloomberg također prenosi izjavu jednog neimenovanog izvršnog direktora japanskog proizvođača automobila, prema kojem kompanija trenutno gubi oko milijun dolara po satu zbog novih carina.