Nedjelja, 8 rujna, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Turizam u Španjolskoj: Blagoslov ili prokletstvo?

Nakon posjete impresivnom stadionu Santiago Bernabeu u Madridu, glavnom gradu Španjolske, Guadalupe Rebollo izjavila je da je odmor u Španjolskoj s njezinom 15-godišnjom kćeri ispunjeniji i ugodniji od odmora na plaži u rodnom Meksiku.

Porast broja stranih posjetitelja u Španjolskoj postavlja temelje za gospodarski napredak. Istiskuje europske konkurente i ubrzava stvaranje radnih mjesta. Ipak, taj rast također stavlja pritisak na infrastrukturu poput stanovanja i prijevoza. Te izaziva nezadovoljstvo među lokalnim stanovništvom.

Španjolski političari suočavaju se s izazovima u vezi s ovim pitanjima. Pri čemu neki vjeruju da usmjeravanje turizma prema visokoj potražnji može pružiti održiv odgovor na rastuće potrebe te proširiti koristi od turizma, izvještava Independent.

Međutim, obitelj Rebollo iz Meksika ističe pristupačnost kao ključni faktor koji čini Španjolsku izrazito privlačnom, uz njezine kulturne atrakcije. Guadalupe Rebollo (45) je istaknula da je njihov nedavni odmor kod kuće koštao 2500 eura.

Rekla je: “Iako ćemo ovdje potrošiti malo više nego kod kuće, imat ćemo priliku upoznati druge zemlje, platiti avionske karte i izlete. Bez sumnje, smatram da je to izuzetno vrijedno ulaganje.”

Španjolska premašila 20 drugih zemalja

Porast turizma pomogao je Španjolskoj da se vrati u vodeće pozicije među velikim europskim gospodarstvima, nadmašujući širu eurozonu od 20 zemalja. Dok je eurozona porasla za samo 0,3 posto u prvom kvartalu 2024., španjolsko gospodarstvo je ostvarilo rast od 0,7 posto.

Unatoč smanjenju prognoze rasta za 2024. u Francuskoj i tek minimalnom izbjegavanju recesije u Njemačkoj, Španjolska očekuje rast svog gospodarstva od dva posto ove godine. Voditelj europske ekonomije u Oxford Economicsu, Angel Talavera, istaknuo je da je širenje španjolskog gospodarstva potaknuto rastom uslužnog sektora, kao i povećanom javnom i privatnom potrošnjom zbog povećanja broja radnih mjesta.

Prošle godine, turizam je doprinio čak 71 posto stvarnog rasta španjolskog gospodarstva prema turističkoj lobističkoj grupi Exceltur. Potrošnja nerezidenata činila je gotovo trećinu ukupnog rasta Španjolske od 2,5 posto u 2023. Međutim, mnogi Španjolci smatraju da ne uživaju u dobrobitima tog rasta, dok pokretač uspjeha sve više nailazi na prosvjede.

Ograničavanje turističke ponude

Ministar turizma Jordi Hereu izjavio je 8. svibnja: “Istina je da se brzo razvijamo, ali ovaj fenomen zahtijeva upravljanje. Nećemo zabraniti dolazak ljudima u Španjolsku, ali možemo ograničiti turističku ponudu.” Već se poduzimaju mjere, a lokalne vlasti postavljaju ograničenja za izdavanje novih dozvola za vikendice.

Lokalne vlasti u Barceloni su tražile uklanjanje autobusne linije do popularnog turističkog odredišta Park Güell iz aplikacija za pametne telefone zbog preopterećenosti usluge.

Čak i među Španjolcima, procvat turizma ne izaziva pozitivne osjećaje. Anketa provedena u travnju od strane Španjolskog centra za sociološka istraživanja otkrila je da, iako je 60 posto ispitanika izjavilo da je njihova osobna ekonomska situacija “dobra”, njih 59 posto ocjenjuje situaciju u zemlji kao “lošom” ili “vrlo lošom”.

Ulaganja u nove hotele potiču niže plaće. Što rezultira otvaranjem novih hotela u Španjolskoj svakih četiri dana. To je omogućilo Španjolskoj da ove godine prestigne Ujedinjeno Kraljevstvo kao najatraktivniju zemlju u Europi za ulagače u ugostiteljstvo, prema podacima CBRE-a.

Antonio Catalan, predsjednik AC hotela, partnerske tvrtke Marriotta u Španjolskoj, izvijestio je da su njegovi hoteli u prvom kvartalu zabilježili povećanje stranih posjetitelja od 17 posto. Koji su potrošili čak 27 posto više, prvenstveno zbog povećanja cijena soba.

Cijene preniske, a kupaca previše

“Španjolska ima niske cijene i previše turista”, ustvrdio je. Prošle godine je zabilježen rekordan broj od 85 milijuna posjetitelja, a taj trend rasta nastavio se i u prvom kvartalu ove godine, s gotovo 18-postotnim porastom broja posjetitelja na 16,1 milijun. Iako je taj porast možda bio potaknut Uskrsom, koji je ove godine bio u istom razdoblju.

Posjetitelji koji dolaze troše više, djelomice zbog nastojanja da se razvije tržište luksuza. Neki dijelovi regije vide to kao rješenje za prekomjerni turizam, prenosi tportal.

Prošle godine, posjetitelji Španjolske potrošili su 109 milijardi eura. Dok su posjetitelji u Francuskoj potrošili 63,5 milijardi eura. Turisti su često koristili kreditne kartice u restoranima i dizajnerskim trgovinama.

U prvom kvartalu ove godine, potrošnja stranih turista porasla je za 27 posto u usporedbi s prethodnom godinom. Turizam je također doprinio povećanju broja radnih mjesta. Što je rezultiralo smanjenjem nezaposlenosti na najnižu razinu u proteklih 16 godina. Dodatno, imigracija je pomogla u popunjavanju slobodnih radnih mjesta u uslužnom sektoru.

U prvom kvartalu ove godine, taj sektor je stvorio dodatnih 197.630 radnih mjesta u usporedbi s istim razdobljem prošle godine, što čini jedno od svakih četiri novo otvorena radna mjesta. Ovi novi poslovi doprinose povećanju osobne potrošnje kako bi nadoknadili turističku potrošnju.

Međutim, Talavera iz Oxford Economicsa upozorava da brzi gospodarski rast Španjolske nije dugoročno održiv. Ističe kako turizam ne može kontinuirano rasti ovim tempom. Te da se ni javna potrošnja ne može nastaviti na istoj razini.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno