Njemačka je otvorila željezničku liniju za vlak kojega u potpunosti pokreće vodik, što predstavlja veliki korak naprijed za ekološki prijevoz vlakovima usprkos velikim izazovima s opskrbom.
Flota od 14 vlakova koje je proizveo francuski industrijski div Alstom, će zamijeniti vlakove koji su do sada prometovali na relaciji od 100 kilometara pruge koja povezuje gradove Cuxhaven, Bremerhaven, Bremervoerde i Buxtehude u blizini Hamburga.
“U bilo koje doba dana putnici će putovati ovom rutom zahvaljujući vodiku” – rekao je za AFP Stefan Schrank, voditelj projekta u Alstomu, pozdravljajući ovaj korak.
Vlakovi na vodik postali su obećavajući način za dekarbonizaciju željezničkog sektora i zamjenu dizela, koji još uvijek pokreće 20 posto putovanja u Njemačkoj.
Navedeni kao način prijevoza s “nultom emisijom”, vlakovi miješaju vodik u vozilu s kisikom prisutnim u okolnom zraku, zahvaljujući gorivnoj ćeliji ugrađenoj u krov. To proizvodi električnu energiju potrebnu za pokretanje vlakova.
Vlakovi na vodik posebno su korisni na kratkim regionalnim linijama gdje trošak prijelaza na električnu energiju nadmašuje isplativost rute.
Trenutno jedan od dva regionalna vlaka u Europi vozi na dizel.