Ponedjeljak, 16 rujna, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Uspješan posao pisanja lažnih Amazonovih recenzija

Preplavljen lažnim i pogrešnim recenzijama mnogih svojih proizvoda, Amazon kreće u ofenzivu, podižući tužbu protiv administratora, kako kaže, više od 10.000 Facebook grupa koje se koriste za upravljanje tim recenzijama i poticanje ljudi da ih objave.

U tužbi podnesenoj u ponedjeljak, Amazon je rekao da se nada da će “identificirati loše aktere” i ukloniti sve lažne recenzije koje njegova vlastita tehnologija i nadzor još nisu uhvatili.

Naši timovi zaustavljaju milijune sumnjivih recenzija prije nego što ih korisnici uopće vide, a ova tužba ide korak dalje u otkrivanju počinitelja koji djeluju na društvenim medijima“, rekao je Dharmesh Mehta, potpredsjednik Amazona za prodaju partnerskih usluga, u izjavi. “Proaktivni pravni postupci protiv zlonamjernih aktera jedan su od mnogih načina na koje štitimo kupce pozivajući loše aktere na odgovornost.”

Akcija dolazi u trenutku kada problem obmanjujućih recenzija nastavlja rasti. Lažne recenzije umjetno povećavaju ocjenu proizvoda (ili snižavaju ocjenu konkurenta), čineći ga privlačnijim povremenim kupcima. To ih može dovesti do toga da kupe nešto što je ispod standarda – ili obično smeće, piše FastCompany

Razvila se čitava industrija

Problem je postao toliko raširen da se pojavila čitava industrija koja analizira recenzije proizvoda i filtrira one koje bi mogle biti lažne. Web-mjesta poput ReviewMeta mogu pomoći kupcima da vide da bi, na primjer, proizvod s ocjenom 4,4 na Amazonu vjerojatno dobio ocjenu samo 1,9 da nije umjetno napuhan.

Amazon optužuje odgovorne za Facebook grupe da potiču ljude na pisanje lažnih recenzija u zamjenu za besplatne proizvode ili novac. Jedna od grupa identificiranih u tužbi je “Amazon Product Review”, za koju Amazon kaže da je imala više od 43.000 članova dok Meta nije uklonila grupu ranije ove godine.

Amazon nije otkrio imena pojedinaca koje progoni niti imena drugih Facebook grupa.

Akcija je uslijedila nakon što je antimonopolski regulator u Ujedinjenom Kraljevstvu prošle godine pokrenuo istragu o tome je li Amazon (kao i Google) učinio dovoljno da ukloni lažne recenzije. Američki zakonodavci postavili su slično pitanje 2019.

Iste godine, Federalna komisija za trgovinu (FTC) kaznila je web stranicu koja je platila operativcu da objavi recenzije na Amazonu.

Amazon kaže da ima više od 12.000 zaposlenika koji traže prijevare i zlouporabe (uključujući lažne recenzije) na njihovoj stranici. U 2020. proaktivno je zaustavio više od 20 milijuna lažnih recenzija, piše.

10.000 grupa spomenutih u tužbi nisu sve trenutno aktivne. Amazon kaže da predstavljaju ukupnu količinu prijavljenu Meti od 2020., a barem polovica je već uklonjena.

Savjeti za zaštitu

Facebook računi koji su ciljani u tužbi mogli bi se pobrinuti za neke od problema s lažnim recenzijama, ali ih neće sve ukloniti. Ako ste zabrinuti zbog ocjene artikla zvjezdicama, posebno nakon što ste ga provjerili na stranicama kao što je ReviewMeta ili Fakespot, postoji nekoliko stvari koje možete učiniti kako biste se zaštitili:

  • Pročitajte recenziju, poredajte tako da vidite najnovije komentare. Ne samo da ćete dobiti dojam o tome kako proizvod radi ovih dana, već možete i usporediti što nedavni korisnici imaju za reći. Obratite pozornost na obrasce u pisanju kako biste vidjeli zvuče li kao normalna osoba. I dajte manju težinu onima koji daju ocjenu zvjezdicama, ali bez komentara.
  • Pogledajte dalje od Amazona. Ovo se posebno isplati učiniti za vrijednije artikle. Provjerite podudaraju li se recenzije na drugim stranicama, od strane profesionalnih kritičara i streamera na YouTubeu i drugim kanalima, s onim što vidite na Amazonu.
  • Odvažite provjerene recenzije. “Provjerena kupnja” na Amazonu znači da je tvrtka uspjela potvrditi da je recenzent stvarno kupio proizvod, dajući veću vjerodostojnost njihovom mišljenju. Ipak, nisu sigurni. Ako uočite crvene zastavice poput nekoliko pogrešno napisanih riječi i loše gramatike, nastavite s oprezom.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno