Nakon godina pada prodaje i kontroverzi, Victoria’s Secret se u listopadu vratio s prvom modnom revijom u šest godina. Povratak legendarnih modela poput Adriane Lime i Tyre Banks privukao je veliku pozornost i oživio interes za brend.
Kako bi se prilagodio novim trendovima i privukao Generaciju Z, brend je angažirao plus-size modele, uključujući Ashley Graham, te transrodnu manekenku Valentinu Sampaio. Na društvenim mrežama emitirane su nemontirane snimke, čime su dodatno naglasili transparentnost i autentičnost.
Američki brend, koji je izgradio bogatstvo na provokativnim revijama, sada mora privući mlađu publiku. Moderni potrošači preferiraju inkluzivnost, udobnost i održivost, što je suprotno prijašnjem imidžu koji je povezivan s visokim petama, raskošnim frizurama i izraženim seksipilom.
Pad prodaje i novi uzlet
Najveći prihod brend je ostvario 2016. godine s 7,8 milijardi dolara, ali je do 2023. godine pao na 6,2 milijarde dolara. Potrošači su se okrenuli udobnijem donjem rublju, dijelom zbog pandemije.
Dodatni problemi proizašli su iz nedostatka različitih modela te izjava bivšeg marketinškog direktora Eda Razeka, koji je tvrdio da transrodne osobe ne odgovaraju “fantaziji” Victoria’s Secreta. Uz to, otkrivena je povezanost osnivača Lesa Wexnera s Jeffreyjem Epsteinom, što je dodatno narušilo imidž brenda.
Zbog slabe prodaje, brend je zatvorio četvrtinu trgovina u Sjevernoj Americi 2020. godine. Britanski ogranak tvrtke prešao je pod vlasništvo kompanije Next, koja je stekla 51 posto udjela.
Povratak na tržište
Kako bi se restrukturirao, brend je imenovao Hilary Super, bivšu čelnicu brenda Savage X Fenty, za novu izvršnu direktoricu 2024. godine. Analitičari iz Jefferiesa smatraju da bi njezino imenovanje moglo pomaknuti poslovanje u pozitivnom smjeru.
Nakon imenovanja Superove, dionice su porasle na 48,7 dolara, što je njihov najviši iznos u posljednje dvije i pol godine. Neto prodaja je u posljednjem tromjesečju 2024. godine porasla za 6,5 posto, dok se godišnji operativni prihod sada procjenjuje na 315 do 345 milijuna dolara.
Unatoč tome, analitičari su skeptični i smatraju da rast prodaje pokreću stariji milenijalci, a ne mlađa generacija.
Konkurencija na tržištu
Danas se Victoria’s Secret suočava s jačom konkurencijom nego ikada prije, piše Bonitet. Novi brendovi, poput Savage X Fenty i Skims, stekli su veliku popularnost. Brend Skims, čija je vlasnica Kim Kardashian, procjenjuje se na 4 milijarde dolara i priprema se za IPO.
Osim toga, brendovi koji promoviraju inkluzivnost poput Aerie, bilježe značajan rast prihoda. Aerie, koji je u vlasništvu American Eagle Outfittersa, ostvario je prihod od 1,7 milijardi dolara prošle godine, dvostruko više nego 2020.
Iako se Victoria’s Secret pokušava prilagoditi novim standardima, ostaje pitanje hoće li uspjeti zadržati dugoročnu relevantnost.