Jedan od najpopularnijih fast fashion brendova Zara suočava se sa padom potražnje na početku godine. Vlasnik Zare, Inditex, u srijedu je, javlja Reuters, izvijestio o sporijem početku svog prvog kvartala, koji je počeo 1. veljače. To je dovelo do pada vrijednosti njegovih dionica za više od 8 posto u ranoj trgovini.
Ova vijest je iznenađenje budući da je Zara imala silovit uspon u prodaji i potražnji i ostvarila dominaciju u odnosu na svoje konkurente kao što je H&M. Međutim, prodaja Inditexa porasla je za samo 4 posto u neutralnim valutnim terminima u periodu od 1. veljače do 10. ožujka. U usporedbi s rastom od 11 posto u istom periodu prošle godine. Prodaja će se, izjavio je za Reuters analitičar Bernstein-a William Woods, morati značajno ubrzati kako bi dostigla prognozu analitičara od 8,8 posto rasta za prvi kvartal.
Ne može rasti koliko i prije
Inditex nije naveo razlog za sporiji rast, ali kompanije već neko vrijeme upozoravaju na slabiju potražnju, posebno u Sjedinjenim Američkim Državama, drugom najvećem tržištu Inditexa po prodaji nakon Španije.
Kompanija je izvijestila o rastu godišnje prodaje od 10,5 posto u neutralnim valutnim terminima, dostižući 38,6 milijardi eura (42,07 milijardi dolara). Ključni kvartal blagdanske kupovine donio je prodaju od 11,2 milijarde eura, što je u skladu s očekivanjima analitičara.
„Inditex više ne može rasti prodajom onoliko brzo koliko smo navikli,“ rekao je Xavier Brun, menadžer portfelja u madridskoj investicijskoj kompaniji Trea Asset Management, koja posjeduje dionice grupe.
„Ali tržišna reakcija je pretjerana,“ dodao je. „Inditex ulaže velika sredstva u logistiku, što će mu omogućiti veću efikasnost, iako potrošnja može opasti u narednim kvartalima.“
Govoreći o svojim prognozama za 2025. godinu, Inditex je rekao da ima „snažnu posvećenost profitabilnom rastu“, nakon što mu je neto dobit za 2024. godinu porasla za 9 posto dostigavši 5,9 milijardi eura.
Otvaranje novih trgovina
Inditex, koji također posjeduje brendove Bershka, Pull&Bear, Massimo Dutti, Stradivarius i Oysho, najavio je povećanje dividendeDividenda je dio dobiti dioničkom društvu koji se isplaću... za 9 posto na 1,68 eura po dionici.
Inditex planira kapitalna ulaganja od 1,8 milijardi eura ove godine, s fokusom na renoviranje trgovina, tehnologiju i poboljšanje svojih online platformi.
Maloprodajni gigant, koji posluje u 214 tržišta širom svijeta, između ostalih i u našoj zemlji, ove godine planira otvoriti svoje prve trgovine u Iraku. Njegov brend usmjeren na mlađe kupce, Bershka, bit će otvorena u Švedskoj, dok će sportski i loungewear brend Oysho po prvi put biti dostupan u Nizozemskoj i Njemačkoj.