Nedjelja, 13 travnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Volkswagen grupa dominira tržištem električnih automobila u Njemačkoj

Tržište električnih automobila u Njemačkoj u prvom kvartalu 2025. godine pokazalo je značajne promjene u odnosu snaga među proizvođačima. Prema podacima Savezne uprave za motorni promet (KBA), ukupno je zabilježeno 112.968 novih registracija isključivo električnih vozila između siječnja i ožujka.

Volkswagen grupa jasno dominira tim brojkama. Prvo mjesto pripada matičnoj marki Volkswagen s impresivnih 25.393 novih registracija. Iza nje se nalazi BMW, koji se jedini ozbiljno približava s ukupno 10.315 registracija. Slijede još tri marke iz istog koncerna – Škoda (9.258), Audi (8.634) i Seat (8.063), što dodatno potvrđuje utjecaj VW grupe na tržištu.

Mercedes na šestom mjestu

Mercedes zauzima šesto mjesto s 7.090 novoregistriranih električnih automobila, a odmah iza njega je Hyundai s 5.316 vozila. Najveće iznenađenje kvartala dolazi od Tesle, koja je pala na osmo mjesto sa svega 4.935 novih registracija. Taj pad je značajan, osobito ako se prisjetimo da je Tesla prošle godine bila vodeći proizvođač električnih automobila u Njemačkoj tijekom istog razdoblja, a na godišnjoj razini završila na trećem mjestu.

Postoji više razloga za ovakav preokret. Jedan od njih su takozvani “specijalni efekti”. To znači da su brojni proizvođači odlučili su odgoditi registracije svojih električnih modela s kraja 2024. na početak 2025. godine. Time žele lakše ispuniti strože ciljeve emisije CO₂, koji su u međuvremenu stupili na snagu.

U slučaju Tesle, utjecaj su imale i druge okolnosti. Osim zasićenosti tržišta, dodatni uteg mogle su predstavljati političke aktivnosti Elona Muska, koje su izazvale brojne kontroverze. Također, nedavno osvježenje modela Y, najprodavanijeg Teslinog vozila, moglo je privremeno usporiti proizvodnju i isporuke.

Ovakav razvoj događaja ponovno otvara pitanje o dinamici tržišta električnih automobila u Njemačkoj. Dok domaći proizvođači, predvođeni VW grupom, bilježe sve bolje rezultate, Tesla i slični globalni igrači suočavaju se s izazovima koji su donedavno bili nezamislivi.

Kako piše Seebiz, brojke iz prvog tromjesečja daju jasan signal da će borba za tržišni udio u 2025. godini biti napetija nego ikad. U igri više nije samo tehnologija, već i strategija, politika i sposobnost prilagodbe sve zahtjevnijem europskom zakonodavstvu.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno