Volkswagen planira povećati svoju profitnu maržu na 6,5% do 2026. godine, s trenutnih 2,3%, kroz uštede i smanjenje troškova.
“Volkswagen (WV) ima jednu ili dvije godine da radikalno preokrene poslovanje svoje glavne automobilske marke.” Izjava je to financijskog direktora Arna Antlitza na sastanku u Wolfsburgu. Pokušao je uvjeriti radnike da podrže planove za značajne rezove, uključujući zatvaranje pogona u Njemačkoj.
Sastanak je počeo s nekoliko minuta kašnjenja zbog zvižduka i povika “Auf Wiedersehen” od strane zaposlenika kada je Antlitz stigao na pozornicu. Apelirao je na zajedničku odgovornost radnika i uprave za smanjenje troškova. Tako bi brend mogao preživjeti tranziciju prema električnim vozilima.
Izgubljeno povjerenje
Pred punom dvoranom od 16 tisuća radnika i dodatnih 5 tisuća koji su pratili prijenos izvan dvorane, Antlitz je istaknuo da se europsko tržište automobila smanjilo nakon pandemije. Tvrtka se zbog toga suočava s manjkom potražnje od oko 500 tisuća automobila, što odgovara otprilike dvjema tvornicama.
“Tržište jednostavno ne postoji,” izjavio je na sastanku u sjedištu Volkswagena. Dodao je da ne očekuje povratak prodaje i da VW ima “jednu, možda dvije” godine za smanjenje troškova i prilagodbu proizvodnje. Čelnica radničkog vijeća, Daniela Cavallo, odgovorila je da je uprava “masivno narušila povjerenje” radnika i usporedila prijetnju zatvaranjem tvornica s “objavom bankrota”.
Cavallo je zatražila od izvršnog direktora Volkswagena, Olivera Blumea, da se obrati zaposlenicima. U obraćanju bi trebao objasniti zašto tvrtka investira u pet milijardi eura vrijedno softversko partnerstvo s američkim startupom Rivian umjesto da se fokusira na očuvanje njemačkih radnih mjesta.
Prijetnja zatvaranjem pogona u jednoj od najpoznatijih njemačkih tvrtki dodatno je povećala zabrinutost za najveće europsko gospodarstvo. Ono se suočava s niskim rastom, smanjenom potražnjom za izvozom, višim troškovima i stranim konkurencijama.
Pogoršanje u kolovozu
Nakon što je krajnja desnica osvojila veću podršku na regionalnim izborima, kancelar Olaf Scholz stavio je Volkswagen na vrh svojih prioriteta. On sada pregovara s vodstvom tvrtke i sindikatima. Ima želju očuvanja radnih mjesta i stabilnosti automobilske industrije, koja je ključna za njemačku ekonomiju, prenosi Poslovni dnevnik.
Ministar rada Hubertus Heil obećao je podršku, naglasivši za RTL/ntv da “Njemačka mora ostati snažna automobilska zemlja.” Međutim, nije precizirao kakvu vrstu podrške će pružiti. Dodao je da Volkswagen prvo mora riješiti vlastite izazove kako bi osigurao radna mjesta i spriječio zatvaranje pogona.
Očekuje se da će Scholzova vlada u srijedu dogovoriti mjere za smanjenje poreza kako bi povećala potražnju za električnim vozilima, koja trenutno ne ispunjava očekivanja.
Poslovna klima u njemačkoj automobilskoj industriji dodatno se pogoršala u kolovozu, prema izvještaju Ifo instituta za ekonomska istraživanja.
Volkswagen, čije marke uključuju Audi, SEAT i Škodu, najavio je u ponedjeljak da razmatra zatvaranje tvornica u Njemačkoj. Razmatraju i ukidanje višegodišnjeg jamstvaJamstvo je odgovornost jedne osobe za obvezu koju druga osob... za radna mjesta u šest svojih pogona. Ove mjere su dio plana za smanjenje troškova od 10 milijardi eura. Za cilj imaju povećanje profitne marže VW marke na 6,5% do 2026. godine, naspram trenutnih 2,3% zabilježenih u prvih šest mjeseci ove godine.
Sindikati i uprava Volkswagena planiraju pregovore o povećanju plaća u listopadu. Međutim, predstavnici radnika traže da pregovori počnu ranije i da obuhvate šire rasprave o budućnosti tvrtke, izjavio je Thomas Knabel iz sindikata IG Metall.
Sindikat zahtijeva da tvrtka povuče prijetnju zatvaranjem pogona prije nego što započne pregovore. Dok uprava ukazuje na loše gospodarsko okruženje i novu konkurenciju kao uzrok financijskih problema, radnici smatraju da je trenutna proizvodna strategija neučinkovita. Smatraju i da je ulaganje u masovnu proizvodnju električnih vozila bilo presporo.