Prema istraživanjima najgledaniji video servis na svijetu nastavlja s promjenom korisničkog iskustva kad je riječ o reklamama. Ovoga puta noviteti stižu onima koji njihove sadržaje prate na televizorima.
YouTubeovi timovi zaduženi za plasiranje reklama posljednjih su mjeseci neobično aktivni. Nakon ograničavanja rješenja za blokiranje oglasa na desktopu i mobilnim uređajima, preko uvođenja dužih reklama koje nije moguće preskočiti, došlo je i do posljednjeg poteza – grupiranja reklamnih blokova.
Kako kažu iz ovog servisa, istraživanjem navika i preferencija svojih gledatelja došli su do toga da konzumenti sadržaja očekuju i drugačije iskustvo gledanja reklama, u ovisnosti o tipu sadržaja koji gledaju. Tako, primjerice, kada gledaju dugometražne formate, radije bi vidjeli manje prekida zbog reklama, čak i ako to znači da su oni tada dulji. Iz YouTubea su ih poslušali, pa sada uvode novu promjenu, testiranu tijekom protekle godine dana na manjem broju gledatelja.
Iskustvo kao kod linearne TV
Oni koji gledaju YouTube na svojim pametnim televizorima (a tamo se ionako češće gledaju sadržaji duljeg trajanja) ubuduće će dobivati iskustvo gledanja koje će rjeđe biti prekidano reklamama. No, kada im reklame iskoče, njih će više biti grupirano i neće se moći preskočiti neko dulje vrijeme – otprilike kao da gledate linearnu televiziju danas. Takav način plasiranja oglasa na televizorima u testnom je razdoblju pokazao bolje rezultate, a vrijeme između oglasnih pauza produljeno je za 29%.
Druga promjena, koju je također izrodilo istraživanje među gledateljima, tiče se odbrojavanja vremena tijekom prikaza oglasa. Tako će uskoro, tijekom reklamnih blokova na televizorima u donjem desnom uglu osvanuti brojač. Na njemu će biti prikazano koliko će ukupno sekundi reklama biti prikazano (ne i broj različitih reklama u bloku). Odbrojavanje ide do kraja reklamnog bloka. Ili do trenutka kada je reklame moguće preskočiti. Tako će gledatelji moći, primjerice, otići na toalet ili planirati neki drugi oblik kratkog predaha dok im se na televizoru vrte YouTubeove obvezne reklame. I znat će točno kada se moraju vratiti pred ekran.
Promjene i za Shorts
Uz ove promjene, stiže i jedna koja možda neće zahvatiti toliki broj gledatelja. Ona se tiče prikaza vertikalnog videa kratkog formata (Shorts), također na televizorima. Oni koji takve sadržaje reproduciraju na televizorima također će, između pojedinih Shortsa, ubuduće morati gledati – pogodili ste – reklame. Iskustvo će, kažu, biti jednako onome na mobilnim uređajima, kad je riječ o preskakanju reklama.
Izvor: bug.hr