Ponedjeljak, 25 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Zašto je Lionel Messi (marketinški) najpoželjnija osoba na planeti?

Kad je podigao “Zlatnu boginju” na prošlogodišnjem Svjetskom prvenstvu u Kataru, Lionel Messi dobio je posljednji dragulj na već prebogatoj kruni svoje karijere. Ali iza svih rekorda, trofeja i pojedinačnih priznanja krije se pažljivo osmišljen imidž koji je Argentinca učinio sigurnim – iako precijenjenim – izborom za njegove poslovne partnere. Izbor koji ga je učinio najpoželjnijom marketinškom osobom na planetu.

Kada je Lionel Messi glavom prebacio loptu preko crte u produžetku finala Svjetskog prvenstva u nogometu 2022. protiv Francuske, ušao je u povijest. Četiri godine ranije, kada su isti protivnici izbacili Argentinu s turnira u osmini finala, neki su komentatori nagađali da je propala posljednja Messijeva prilika da parira svom sunarodnjaku Diegu Maradoni. Imao bi 35 godina do početka prvenstva u Kataru. Što je previše da bi napadač imao ikakav značajan utjecaj na turnir na kojem nastupaju najbolji igrači svijeta. To bi, složili su se poznavatelji nogometnih prilika, bila jedina mrlja na gotovo savršenoj karijeri.

Ipak, u toj “preranoj dobi” od 35 godina, Messi je odveo Argentinu do naslova postigavši ​​sedam golova

Messiju je osiguran status najvećeg nogometaša svih vremena, iako su to njegovi obožavatelji znali prije nekoliko godina. Obožavatelji i brendovi, koji su godinama bili u redu kako bi osigurali Messija kao ambasadora, i koji ga od 2021. u svojim reklamama nazivaju GOAT (Greatest of All Time).

Zašto Messi?

Postoje jasni razlozi zašto bi tvrtka željela Messija u svom (marketinškom) timu. Četverostruki osvajač Lige prvaka osvojio je Ballon d’Or rekordnih osam puta, postigavši ​​više golova za jedan klub od bilo kojeg drugog igrača u povijesti. Također drži nekoliko drugih zapanjujućih rekorda za koje je malo vjerojatno da će ikada biti oboreni.

Osim toga, Messi se može pohvaliti s više od 600 milijuna pratitelja samo na svojim Instagram i Facebook profilima. A gdje on ide, ide i njegova online zajednica. Odmah po njegovom odlasku iz Paris Saint-Germaina objavljeno je da je francuski prvak izgubio više od milijun pratitelja na društvenim mrežama. U međuvremenu, njegova nova momčad, Inter Miami, dobila je više pratitelja u 12 sati nego u prethodnih pet godina. Nakon što je objavila da je potpisala ugovor s argentinskim kapetanom.

Jednostavno, Messi je glavni igrač u najgledanijem, najvidljivijem i najigranijem sportu na svijetu.

Njegova zvijezda zasjala je u Barceloni, momčadi u koju je došao kao dječak. Čak i kada su momčad činile nogometne superzvijezde, poput Neymara, Luisa Suareza ili Inieste, svi Barcini sponzori htjeli su samo njega. Njegov stari rival Cristiano Ronaldo često je bio kritiziran jer je gotovo svemu neselektivno davao svoje ime i lice. Međutim, oni koji su godinama radili na kampanjama s Messijem i njegovim timom kažu da Argentinac nikada nije bio netko tko će uzeti novac i nestati. Umjesto toga, on i ljudi oko njega vole biti uključeni u kreativni proces. Razumljivo, vrlo su zaštitnički nastrojeni prema onome čemu Messi “daje” svoj imidž.

65 milijuna zarade izvan terena u 2023.

Takav promišljen pristup vidljiv je i u portfelju koji se pretežno sastoji od svjetskih brendova. Prema procjenama Forbesa, Messi (čiji je agent njegov otac Jorge) ove će godine dobiti 65 milijuna dolara zarade izvan terena. To u kombinaciji sa 65 milijuna dolara koje zarađuje od igranja čini ga drugim najplaćenijim sportašem na svijetu.

Za robne marke, Messi je ulaganje bez rizika. On je obiteljski čovjek, koji se drži podalje od kontroverzi na terenu i izvan njega i uvijek je prije svega fokusiran na igru.

Zapravo, kod njega je sve vrlo jednostavno. Messi nije kulturni fenomen

Nije poznat po otvorenosti prema navijačima i medijima. Nije luda zabava. Nije osobnost veća od života. Njegove jake osobne osobine i obiteljske vrijednosti protežu se na svaki aspekt njegova života. To znači da ne mora razmišljati o tome hoće li njegovi postupci ikada naštetiti njegovom ugledu. I da, također je neumoljivo dobar u nogometu.

Sve to, zajedno s njegovim općenito pitomim ponašanjem, pomaže smanjiti potencijalnu štetu. Čak i kada Messi ulazi u partnerstva koja bi se mogla smatrati većim rizikom za reputaciju. Zato mu se “izvlače” stvari poput ugovora s turističkom zajednicom Saudijske Arabije ili Sociosom, tvrtkom baziranom na blockchainu. Plaća mu 20 milijuna dolara da promovira svoje tokene obožavateljima.

Uglavnom, ono što Messi jamči jest da će njegovo ime biti na naslovnicama iz pravih razloga. Što se vidjelo i tijekom ovogodišnjeg prijelaznog roka.

Ne Saudijskoj Arabiji

Budući da su mnogi igrači “namamljeni” u Saudijsku Arabiju (uz osudu javnosti), Argentinac je najavio da će se pridružiti klubu Davida Beckhama Inter Miami. Transfer je imao značajan komercijalni učinak na njegov novi klub, kao i na druge klubove Major Soccer lige. Značajno su podigli cijene ulaznica za utakmice. Njegova prisutnost je također potaknula interes za TV prijenose Američke lige i broj pretplatnika MLS Season Passa udvostručio se. S druge strane, Messi je odabrao Miami koji je savršen za njegovu obitelj. To će imati veliki utjecaj u Sjedinjenim Državama, sportskom tržištu broj jedan na svijetu.

Sve je to još jedan način da Lionel Messi pokaže da je potpuno drugačiji od svih u ovoj utakmici. I da je zaslužio apsolutno sve što je dobio.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno