Subota, 27 travnja, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Čovjek od 10 milijardi dolara: Kako je Nike izgubio Lionela Messija

Lionel Messi sedmerostruki je osvajač Zlatne lopte. Svjetska je superzvijezda i kulturni fenomen, no 2005. Nike ga je pustio da pobjegne.

Svi smo podcjenjivali zaposlenike — ili samo ljude općenito — ali trošak sigurno nije bio toliko visok kao kada je Nike dopustio Lionelu Messiju da mu isklizne kroz prste i potpiše za Adidas.

Prvo malo pozadine. Godine 1995. Nike je bio sedma tvrtka po ukupnoj prodaji nogometne opreme. Do ranih 2000-ih, Nike je sklopio ugovore s brojnim nacionalnim timovima, kao i klubovima poput Manchester Uniteda. I Barcelone, gdje je 2005. Messi bio 18-godišnja zvijezda u nastajanju koja je četiri godine nosila Nikeove kopačke. Pa zašto je onda Messi potpisao za Adidas?

Još jedna osoba upoznata s time kako je Nike izgubio Messija sjeća se da se to svelo na nešto malo trivijalnije. Leov otac uputio je naizgled bezazlen zahtjev za više atletske opreme. Da bi se uspostavilo da mu ni Nike Iberia ni Nike South America ne odgovaraju na poslane upite. To je bilo dovoljno da se odnos pokvari.

Nike je pustio Messija da pobjegne zbog nekoliko stotina dolara vrijednih trenirki.

Prije nego što pomislite da to zvuči malo vjerojatno – i prije nego što odlučite da roditelji ne igraju glavnu ulogu u pregovorima o ugovoru – imajte na umu da je Nike izgubio NBA superzvijezdu Stepha Curryja velikim dijelom zato što je, tijekom sastanka, direktor Nikea krivo pogrešno izgovorio njegovo ime. Također su ostavili ime Kevina Duranta na jednom od slajdova, što ukazuje da je barem dio materijala prenamijenjen s drugog razgovora. Kako kaže Curryjev otac, “nakon toga sam prestao obraćati pozornost”.

Da se razumijemo: gubitak Messija (i Curryja) nije bio razoran udarac za Nike. Kako Trung Phan opisuje u svom tjednom biltenu, otkako je izgubio Messija, tržišna kapitalizacija Nikea narasla je sa 15 milijardi dolara na 166 milijardi dolara. Dok je Adidas narastao sa 10 milijardi dolara na 40 milijardi dolara. Nike je dakle rastao 11x, Adidas 4x.

Ali tu je i ovo: Messi je potpisao trogodišnji ugovor s MLS klubom Inter Miami. I to za godišnju plaću od 54 milijuna dolara, bonuse i vlasnički udio u franšizi. Također ima ugovor o podjeli prihoda s Adidasom za prodaju dresova i ugovor o dijeljenju prihoda s Apple+ za pretplate na MLS League Pass. U svom nedavnom izvještaju o zaradi, izvršni direktor Applea Tim Cook rekao je da je Apple+ premašio broj pretplata u prethodnom tromjesečju, pripisujući dio porasta faktoru Messi.

Sve je to zanimljivo, pogotovo ako ste Messi. Ili, sudeći po prodaji dresova i Apple+ pretplatama, ako ste Apple i Adidas. Jedan analitičar procjenjuje da će Messijev potpis za MLS pomoći povećati tržišni udio i povećati Adidasovu tržišnu kapitalizaciju za približno 10 milijardi dolara. Cijena dionice već je porasla gotovo 10 posto od početka srpnja.

Ali zašto je to zanimljivo za vas?

Jednostavno je: gotovo svaka tvrtka — uključujući i vašu — ima barem jednog podcijenjenog i nedovoljno cijenjenog zaposlenika.

Prije nego što tog zaposlenika svrstate u hrpu naziva “prosječan učinak”, uložite malo truda kako biste mu pomogli da dostigne svoj puni potencijal. Prepoznajte njegov trud. Pohvalite ga, čak i kada to ne zaslužuje.

Niz studija objavljenih u Proceedings of the National Academy of Sciences otkrio je da su nasumične pohvale, koje su date proizvoljno odabranim zaposlenicima, dovele do značajnih poboljšanja u kasnijim stopama uspješnosti.

Ne popuštajte u svojim standardima. Samo pojačajte mentorstvo i trening koje dajete.

I postupajte s poštovanjem prema svakom zaposleniku, bilo da je na nižem rangu ili da je superzvijezda. Učiniti da se zaposlenik koji se bori osjeća cijenjenim i poštovanim može biti sve što mu treba da bi poboljšao učinak. Osigurati da se superzvijezda osjeća cijenjeno i poštovano jedini je način da je zadržite.

Jer vaši najbolji zaposlenici uvijek imaju i druge opcije.

Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno