Nema ništa loše u želji da se svidite svima na poslu. Prema Timu Sandersu, autoru knjige The Likeability Factor: How to Boost Your L-Factor and Achieve Your Life’s Dreams kada vas vaši kolege, izravni podređeni i šefovi vole, imate veće izglede za unapređenje, dobivanje posebnih projekata koji vas zanimaju, da ljudi odrađuju tvari za vas, da dobivate pravovremene odgovore i povratne informacije i da imate vrstu društvenog kapitala na koji se oslanjate kako biste od drugih dobili ono što želite i što trebate.
Dakle, kada želja za sviđanjem drugima postaje problem? Onda kada počne smetati tome da budete poštovani. Prema znanstveniku Cameronu Andersonu s Haas School of Business na Kalifornijskom sveučilištu Berkeley, sveukupna sreća u životu povezana je s time koliko vas ljudi oko vas poštuju. Unatoč tome, kada žrtvujemo ono što je potrebno da bismo bili poštovani za bržu i često lakšu pobjedu da bismo se osjećali voljeno, gubimo na prednostima koje donosi poštovanje.
Kao što? Poput većeg užitka i zadovoljstva svojim poslom, većeg fokusa i određivanja prioriteta, povećanog osjećaja smisla i značaja, boljeg zdravlja i dobrobiti, više osjećaja povjerenja i sigurnosti te povećane angažiranosti.
Profesionalci koji se žele (i često trebaju) osjećati voljenima obično:
- Traže pozitivnu pozornost i odobravanje
- Radije ogovaraju nego da daju izravnu povratnu informaciju
- Pokušavaju ugoditi svima
- Daju obećanja koja ne mogu održati
- Čvrsta mišljenja zadržavaju za sebe
- Preplavljuju ljude zaslugama, komplimentima i pohvalama
- Imaju favorite (ali pretvarajte se da nemaju)
- Korist informacije kao polugu, uskratite ih ili dajte
- Daju ljudima zadatke u kojima uživaju umjesto izazovnih zadataka
- Usredotočuju se više na to kako se ljudi osjećaju nego na postizanje rezultata
Profesionalci koji prepoznaju važnost poštovanja – sa ili bez sviđanja – skloniji su:
- Govoriti istinu, čak i ako je nepopularna
- Objasniti svoje razmišljanje iza teških odluka koje donose
- Prepoznati slona u prostoriji, čak i ako ga ne mogu popraviti
- Govore ne kad trebaju
- Otvoreni su i odlučni
- Odaju priznanje drugima kada treba i pripisuju ga i sebi kada treba
- Toleriraju osjećaje razočaranja, frustracije, tuge i ljutnje u sebi i drugima
- Drže ljude odgovornima za njihove rezultate
- Dosljedni su i pošteni u postavljanju pravila i očekivanja
- Postavljaju i poštuju granice za sebe i druge
- Šalju negativne povratne informacije izravno i na vrijeme
- Redovito traže povratne informacije i zatim djeluju prema njima
- Ispričaju se kad pogriješe i onda nastave dalje
- Modeliraju ponašanje kakvo očekuju i od drugih
***
Za profesionalce koji žele napredovati u svojim ulogama i karijeri, biti voljen je dobro, ali biti poštovan je uvjet. Kad biste samo željeli se sviđate drugima, bili biste spremni na kompromis oko bilo čega u bilo kojem trenutku, a ne biste ništa postigli.
Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba