Ukoliko bismo na prvu „loptu“ usporedili biznis i nogomet, glavna poveznica bile bi nevjerojatne cifre koje se tu vrte. Najčešće su biznismeni vlasnici nogometnih klubova. Nogometaši i treneri imaju basnoslovne ugovore. Vrhunski nogomet je postao ozbiljan biznis, jer su zarade u ligama petice i ligi prvaka postale basnoslovne. Marketinški prostor se plaća „suhim zlatom“.
Direktor komunikacija kompanije Henkel CEE za jugoistočnu Europu Michael Sgiarovello održao je na nedavno održanoj PRO PR konferenciji u Sarajevu svoju zanimljivu prezentaciju pod nazivom – „Što mi u korporativnim komunikacijama možemo naučiti iz svijeta nogometa?“. Prenosimo dio razgovora koji je objavljen sa Sgiarovello-m na portalu Biznis.rs.
Nogomet je model za ekonomske trendove
„Nogomet je oduvijek dio mog života. Ranije sam ga igrao, a sada opsjednuto pratim utakmice. Moja osobna analiza je rezultirala činjenicom da se od nogometa može učiti u mnogim aspektima. Ne samo u komunikaciji. Nogomet je škola života za aspekte kao što su izgradnja kolektiva, liderstvo, suočavanje s usponima i padovima… Nogometna igra uopće je copy-paste model za ekonomske trendove. Nažalost, suvremeni nogomet sa klubovima koji ciljaju na Super ligu je također nešto što vam drastično pokazuje šta naše društvo mora unaprijediti. Ravnopravnost u društvu, da se bogati ne bogate, a siromašni budu sve siromašniji“, objašnjava Sgiarovello.
„Ideja prilagođavanja kreativne inspiracije za oblikovanje poruka kako bi bile sveobuhvatnije važi za svaku kompaniju. Ono što vam je potrebno je otvorenost komunikatora koji vide prednosti ovakvog pristupa. Spremnost organizacije da prihvati potrebu praćenja inovativnih puteva u komunikaciji“, ističe direktor Henkela.
Koje lekcije povezuju korporativne komunikacije s nogometom
Mihael Sgiarovello na primeru nogometa i korporativnih komunikacija polazi od toga da uspjeh nogometa leži u jednostavnosti.
„Za nogomet su potrebna dva igrača i lopta. Prosti predmeti koji obilježavaju stativa i možete krenuti s igrom i šutanjem. Кomunikacija najbolje funkcionira kada se držimo principa “КISS”. Neka bude kratko i jednostavno (keep it short and simple). Jednostavnost u komunikaciji pomaže u poticanju sveobuhvatnosti naših poruka. Paralele između nogometa i komunikacije su očigledne“, ističe sugovornik.
Po imenu momčadi – naslutite šta vas čeka
„Real Madrid – Galácticos (u prijevodu svemirci). U ovoj momčadi iz Madrida uvijek nastupaju velike zvijezde. Bayern iz Munchen-a se predstavlja kao njemački moćni stroj, koji melje protivnike do posljednjeg sučevog zvižduka. Za brand-ove i kompanije je isto – čim čujete ime, u glavi stvorite viziju. Samo pomislite na Apple, Google, Porsche i Amazon i poseban imidž i prednost brenda bit će pred očima. Kada netko čuje Henkel, treba zamišljati pionirski duh i inovacijama u tradiciji obiteljske kompanije osnovane 1876. godine“, kaže sugovornik za Biznis.rs.
Sgiarovello navodi primjere nogometnih trenera i managera. Jurgen Klopp, aktualni trener Liverpool-a, koji personalizira viziju kluba. Isto je u poslu i sa kompanijama, menadžer treba odlično da komunicira. Savršeni primjeri su Jeff Bezos i Bill Gates.
Konstantna komunikacija s tržištem
„Klubovi koriste sve kanale da privuku navijače i kupce, i tada treba djelovati brzo, poput Kylian Mbappé. Tako djelovati i kompanije da bi poboljšale poslovanje“, ističe Sgiarovello. Kao četvrtu lekciju sugovornik navodi „predsezonu“, koja u nogometu zapravo i ne postoji“.
„Ljudi bi mogli pomisliti da je jedini događaj u nogometu – utakmica. Međutim klubovi održavaju preko društvenih mreža redovno 24/7 kontakte sa navijačima. To isto radimo i mi u našoj kompaniji, da bismo učvrstili vezu i suradnju“, kaže sugovornik.
U nogometu, ali i kompanijama, bitno je kreirati atraktivne, emotivne priče. Nogomet je zabava, radi se o prodaji emocija, tako da nije iznenađenje pronaći sjajne dokumentarne filmove o klubovima. Priče o Sunderland-u, Manchester City ili Real Madrida, na Netflixu ili Amazon Prime-u oduševljavaju čitatelje. Sgiarovello kaže da u njegovoj kompaniji imaju video priče o tome kako je biti dio Henkel grupacije.
Ključno je upravljati s timom
Šesta lekcija je možda i najvažnija, a ukazuje na „kontrolu“. „Redovno čitate o nogometnim skandalima. Igrač uništava svoju hotelsku sobu jer nije izabran da učestvuje na Svjetskom prvenstvu u nogometu i to stavlja na društvene mreže. Ako ne možete kontrolirati 11 nogometaša, ne možete da kontroliati ni 50.000 zaposlenika. To je broj koji imamo u Henkelu.“
Na kraju, sugovornik zaključuje da treba biti spreman i na krize, koje se dešavaju svakog vikenda kada se igraju utakmice.
„Ako nogometni klub izgubi tri utakmice zaredom, što se može desiti za manje od deset dana, dolazi do krize. Trener i(li) menadžer tima je tada pod jakim pritiskom. U talijanskoj Serie A i francuskoj Ligue 1 treneri u prosjeku rade manje od godinu dana. U kompanijama morate biti svjesni da kriza čeka iza ćoše. Morate se pripremiti da se ovo desi čak i kada nema apsolutno nikakvih znakova postojećeg problema.“