Što je razlog tako velikim odstupanjima u cijenama u odnosu na druga tržišta? Iz dm drogerije BiH kazali su da se cijena proizvoda formira na osnovu više faktora, a neki od njih su cijene sirovina potrebnih za proizvodnju , pakiranje/pakiranje, transport. Što uključuje trošak radne snage koja to obavlja i pravne troškove – uvoz, PDV, registracija proizvoda kao što su dodaci prehrani, vodeći računa da isti zakonski propisi ne vrijede za FBiH i RS te su različito od zemlje do zemlje.
“Poskupljenjem samo jednog od navedenih artikala logično će doći do povećanja cijene proizvoda. Kao prodajni lanac, nažalost, ne možemo utjecati na globalnu i regionalnu situaciju, što se izravno odražava na povećanje cijene određeni proizvod. Najbolji primjer za to ogleda se u poskupljenju toaletnog papira, zbog poskupljenja celuloznih sirovina na globalnoj razini. Poslovanje u svih 14 zemalja dm grupe temelji se na usklađenosti uz sve zakone i propise te uredno izvršavanje financijskih i drugih obveza. Odstupanja u cijenama u odnosu na druga tržišta rezultat su različitih uvjeta poslovanja na pojedinim tržištima.“ rekli su.
Domaća proizvodnja
Kao primjer navode da manja mreža trgovina, koju čini BiH sa 86, za razliku od Njemačke, koja ima više od 2.094, ima nepovoljne uvjete po pitanju troškova logistike, najma i ostalih troškova poslovanja.
Na pitanje zašto se cijene istih dm proizvoda u Bosni i Hercegovini i Njemačkoj razlikuju, gotovo dvostruko, iako je poznato da je inflacijaInflacija je povećanje opće razine cijena u određenom vre... obostrana. Iz dm-a nam odgovaraju da će proizvod proizveden u Njemačkoj logično koštati više u trgovini koja je čak tisuću kilometara daleko nego onaj koji je udaljen samo nekoliko kilometara.
Naglašavaju kako se većina proizvoda robne marke dm – osim tekstila – proizvodi u Njemačkoj i Švicarskoj. Što za ostale dm-ove zemlje podrazumijeva transportne, uvozne i druge administrativne troškove.
Nadalje, cijene se formiraju ovisno o tržištu svake pojedine zemlje i položaju konkurentskih proizvoda unutar kategorije asortimana, kao i trgovca u odnosu na ostale trgovce u zemlji.
“Ono što nije poznato je da dm Njemačka nema troškove deklariranja proizvoda, dok mi u BiH to moramo učiniti, kao i ostale zemlje iz dm grupacije. Omiljeni dm brendovi kao što su alverde, Balea, dmBio, babylove, SUNDANCE, trend !t up i drugi jedinstvene su kvalitete u svih 14 zemalja dm grupacije. Izuzetno nam je važno da se naši kupci svugdje i na isti način mogu pouzdati u našu kvalitetu, što nažalost utječe na konačnu cijenu. U razvoju proizvoda robnih marki dm dm se vodi kvalitetom tržišnog lidera u svom asortimanu, ujedno predstavljajući značajno povoljniju alternativu ostalim industrijskim proizvodima, posebice kada je u pitanju omjer cijene i kvalitete” , rekli su.
Bolje zakonodavstvo
Dodaju da bi se poslovanje tvrtke moglo unaprijediti u određenim poljima, ali to je često uvjetovano bh. zakonodavstvo koje je u velikoj mjeri nedosljedno.
“Naše bi poslovanje bilo puno lakše kada bi usklađivanje relevantnih zakonskih propisa unutar zemlje, ali i sa zapadnoeuropskim normama išlo brže. Upravo zbog navedenog ponekad nismo u mogućnosti implementirati provjerena rješenja u sklopu velikog uspješnog dm. grupe, što bi koristilo našim kupcima, partnerima, uposlenicima, ali i cijeloj bh. zajednici”, pojašnjavaju u dm-u.
Ono o čemu se ovih dana polemizira je zašto su cijene proizvoda robne marke dm posljednjih mjeseci poskupjele za dvije i više maraka. Dok su cijene istog proizvoda u Njemačkoj ostale na prijašnjoj razini.
Kako su naveli, dm svoje kupce nastoji zaštititi jamčeći stabilnost cijena u razdoblju od najmanje četiri mjeseca u sklopu cjenovne strategije UVIJEK POVOLJNO. To znači da od zadnjeg poskupljenja određenog proizvoda moraju proći najmanje četiri mjeseca prije nego što dođe do novog poskupljenja.
„Tvrtka dm aktivno pregovara s dobavljačima i nastoji izbjeći nova neopravdana poskupljenja kako bi što duže zadržali UVIJEK POVOLJNU cijenu. Kupcima nudimo i brojne mogućnosti uštede u dm active beauty programu vjernosti u sklopu kojeg je u prvoj godini korištenja prikupljeno više od 281,7 milijuna bodova, što je više od 5,6 milijuna KM izravne uštede”, poručili su.
Izvor: acta.ba