Srijeda, 9 travnja, 2025

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

10 najboljih direktora marketinga u svijetu

Na učinke marketinga u posljednjem desetljeću značajno je utjecala evolucija tehnologije i medija, što je časopis Forbes uzeo u obzir u sada, u desetljeću od prvog popisa ovog tipa.

CMO (Chief Marketing Officer) ili direktori marketinga bili su prihvatljivi ako su marka i/ili tvrtka koju su predstavljali bili na jednom od četiri mjerodavna popisa vodećih svjetskih tvrtki, robnih marki ili oglašivača,prenosi bonitet.com.

Forbesova lista najboljih,uključuje one koji predstavljaju i utječu na tisuće brendova u različitim kategorijama i industrijama.

Tvrtke koje čine prvih 50 u svijetu imaju više od 8 milijuna zaposlenika na globalnoj razini i gotovo 8 bilijuna dolara tržišne kapitalizacije, od kojih 35% posluje više od 100 godina pojedinačno, što je iznenađujuća statistika s obzirom na razinu poremećaja u poslovanju.

Evo 10 najutjecajnijih marketinških šefova na svijetu:

1. Dara Treseder, Peloton Interactive

Ono što joj je ove godine donijelo prvo mjesto je situacija s kraja prošle godine. Samo 48 sati nakon ‘srčanog udara’ na njihovom uređaju u novoj sezoni serije “Seks i grad”, Treseder je imala odgovor. I odgovor je postao viralan.
Također je vodila evoluciju brenda, pomažući mu da postane povezan brend i platforma za zabavu. I dok se njezin utjecaj proteže na globalni marketing, uključujući članstvo, marketing proizvoda, strategiju i uvide, akviziciju, komunikaciju i kreativnost, zadržala je laserski fokus na osiguravanju da iskustvo robne marke ispunjava cijeli niz potreba i želja za više od 7 milijuna kupaca.

2. William White, Walmart

Otkako se pridružio kao CMO sredinom 2020., White je prihvatio Walmartovo opredjeljenje da pomogne korisnicima da “žive bolje sada” kao svoju glavnu direktivu. U vrijeme kada inflacija uzrokuje rastuće cijene hrane i goriva te pad kupovne moći, White je ublažio imidž trgovca, donijevši izrazito emotivniji i empatičniji ton u njegov marketing. To se izražava velikim i malim koracima, od popusta na plin za članove programa vjernosti do pomaganja u razvoju aplikacije za roditelje u zatvoru za povezivanje sa svojom djecom.

3. Fernando Machado, Activision Blizzard

On je izvršni direktor tvrtke koju Microsoft namjerava kupiti za 69 milijardi dolara. Također je menadžer franšiza kao što su Call of Duty, World of Warcraft, Overwatch i Candy Crush – igre koje ne samo da zauzimaju stotine milijuna sati igranja na mjesečnoj bazi, već su i kulturni fenomeni sami po sebi.

4. Greg Josviak, Apple

Greg “Joz” Josviak je u Appleu više od 35 godina i postao je direktor marketinga 2020. Tijekom njegovog mandata, Josviakov utjecaj je oblikovao Appleove proizvode, brend i marketing na bezbroj načina, pomažući u razvoju, tržištu i lansiranju originalnog iPoda i iPhonea . Sada, kada tvrtka prestaje proizvoditi iPod, on je u središtu marketinga novih usluga sljedeće generacije. A kako privatnost postaje sve važnija za potrošače, on postaje središnja točka u Appleovom marketingu – a kako Apple ide, drugi često moraju slijediti njihov primjer.

5. Morgan Flatley, McDonald’s

Flatley je ušao u McDonald’sovu globalnu CMO ulogu nakon gotovo pet godina kao glavni marketinški stručnjak tvrtke u Sjedinjenim Državama. Sada je odgovoran za globalno brendiranje, marketing brenda McDonald’s na više od 100 tržišta diljem svijeta; obiteljski marketing, koji uključuje prodaju oko milijardu “Happy Meals” svake godine i medijska partnerstva.

6. Sarah Franklin, Salesforce

Nakon 13 godina rada s tehnološkim divom sa sjedištem u San Franciscu, Franklin je postala CMO u siječnju 2021. Od tada je bivša kemijska inženjerka postavila inovacije kao svoj cilj – i koristi svoj marketinški utjecaj da ih potakne. Danas je njezin posao pomoći drugim tvrtkama da preispitaju i unaprijede svoje poslovanje u digitalnom svijetu.

7. Manuel Arojo, Coca-Cola Co.

Globalni CMO poznate tvrtke od 2020., Arroyoov utjecaj proteže se na globalni marketing za pet kategorija pića: prisutnost na tržištu, integrirano marketinško iskustvo, marketinške operacije i prilike te marketinške performanse. Coca-Coli se pridružio još 1995. godine; tri godine kasnije napravio je prvu globalnu strategiju tvrtke za flaširanu vodu. Zacrtao je globalnu karijeru u SAD-u, Aziji, Europi i Latinskoj Americi. Pod Arroyo, Coca-Cola je nastavila eksperime

8. Betina Fecer, Mercedes-Benz

Pod Fecerovim vodstvom, Mercedes-Benz je po prvi put spojio marketing i komunikacije. Veći dio svoje karijere provela je u luksuznom automobilskom divu sa sjedištem u Stuttgartu, a sada pomaže u modernizaciji marke kako se luksuzne definicije i oprema razvijaju. Pokreće avangardna konceptualna vozila – uključujući i jedno dizajnirano u suradnji s pokojnim kreativnim direktorom Virgilom Ablohom – i osnažuje kapital marke stvaranjem linije luksuznih proizvoda uključujući digitalnu umjetnost, NFT i haute couture.

9. Harish Bat, Tata Group

Kao “čuvar brenda” za ovaj indijski konglomerat, koji kontrolira preko 30 tvrtki, Bat pazi da poveže povijest i baštinu brenda Tata sa svojim trenutnim i raznolikim poslovnim interesima u medijima i tržištima. Autor nekoliko knjiga o povijesti Tate, koju smatra neraskidivo povezanom s njezinom budućnošću, bio je ključni čimbenik u prelasku grupe na marketing koji je više usmjeren na kupce i potrošače.

10. Alex Schultz, Meta

Schulz je u tvrtki koja se ranije zvala Facebook od 2007. godine, a 2020. je imenovan CMO-om. Kao što sugerira promjena imena tvrtke u Meta, Schultz, koji globalno vodi potrošački marketing i analitiku proizvoda, dovodi do diverzifikacije robnih marki, proizvoda i usluga izvan svog izvornog istoimenog podrijetla. Njegov utjecaj unutar tvrtke (o kojem se mnogo raspravljalo) proteže se od integracije proizvoda i izravnog odgovora do vođenja nekih od najučinkovitijih kampanja u povijesti tvrtke, pomažući Facebooku, Instagramu i Messengeru da narastu na više od milijardu korisnika.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno