Vjerojatno niste tako dobar slušatelj kao što mislite da jeste. Statistički gledano, to vrijedi za većinu ljudi. Mnogi stručnjaci vjeruju da su jako pažljivi u slušanju. Ali 70% njih zapravo pokazuje da su loši u slušanju na radnom mjestu. Dakle, morate biti pametni ako želite privući nečiju pažnju, kaže Matt Abrahams, komunikacijski konzultant i predavač organizacijskog ponašanja na Sveučilištu Stanford.
To je lekcija koju je Abrahams naučio dok je predavao. Ljubazni zahtjevi za pažnjom njegovih studenata nisu polučili uspjeh.
Evo dva načina na koje on preporučuje da zauzmete centralno mjesto u prostoriji.
Nemojte ništa govoriti
Nalazite se u sobi za sastanke i razgovarate sa suradnicima. Jedan od rukovoditelja vaše tvrtke dolazi do prednjeg dijela prostorije, staje iza podija i gleda u grupu. Dobri su izgledi da ćete prestati govoriti.
“Jedna od najboljih stvari za privući pažnju i natjerati ljude da šute je zapravo samo stajati ispred njih i ne reći ništa”, kaže Abrahams. “Samo da se fizički uspravite u položaj gdje vas svi mogu vidjeti.”
Prema nizozemskoj psihološkoj studiji objavljenoj 2011., potrebne su samo četiri sekunde da tišina postane neugodna. I vama bi se moglo činiti neugodno, ali sama neugodnost obično privlači ljude, kaže Abrahams.
Dok čekate, možete pokušati kontrolirati svoje disanje ili razbistriti svoj um. “Vrlo je teško stajati u tišini, ali može biti od velike pomoći”, dodaje.
Recite nešto dojmljivo
Reći nešto dojmljivo ili nešto što potiče na razmišljanje može imati sličan učinak, kaže Abrahams.
“Nedavno smo razgovarali o neverbalnoj prisutnosti. Svi razgovaraju, a ja sam samo trenutak stajao. A onda sam rekao: ‘Način na koji nešto kažete često je jednako važan ili čak važniji od onoga što kažete’, kaže Abrahams. “I onda sam zastao, a oni se još uvijek miješaju, a onda sam to ponovio. A onda su svi utihnuli.”
Jednostavno rečeno, ne tražite kontrolu – samo je demonstrirajte. Također možete isprobati druge taktike kao što je započinjanje velike prezentacije s pitanjem ili puštanje glazbe prije samog početka događaja, što signalizira da će se nešto drugo dogoditi, kaže Abrahams.
“Samo vršenje te kontrole, bilo postavljanjem pitanja, stajanjem u tišini ili izgovaranjem neke vrste provokativne deklarativne rečenice pomoći će ljudima da počnu slušati”, kaže. “Možda ćete morati ponoviti jednom ili dvaput, to je ono što ja radim.”
Izvor: CNBC Make it; prijevod i prilagodba: Financa.ba (prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak)