Četvrtak, 21 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

5 e-mail grešaka zbog kojih izgledate nepristojni

“Cold e-mail” ili “hladni e-mail” je (neželjena) elektronska pošta koju šaljete osobi koju ne poznajete, s namjerom da predstavite sebe ili svoju tvrtku. Mogu li “cold e-mail -ovi” ili  “hladni e-mail -ovi” funkcionirati? Apsolutno. Primjer je tip koji je na kraju osnovao tvrtku s Markom Cubanom na temelju e-poruke koja je bila “pucanj u mrak”. A postoji i osoba koja se kune da je dobila odgovore na hladne e-poruke poslane i Steveu Jobsu i Steveu Ballmeru. Inzistira na tome da je moguće doprijeti do najvećih imena u poslovanju s dobro osmišljenom “hladnom porukom”.

Ali samo zato što je nešto moguće, ne znači da je lako. Neželjenu e-poštu zapravo gleda više velikih ljudi nego što mislite, ali njihovi su pretinci također ludo krcati. Pitanje je kako možete osigurati da se vaša poruka ističe bez vrste hvalisanja i trikova koji će vjerojatno stvoriti užasan prvi dojam?

Ovo je pitanje o kojem Adam Grant vjerojatno zna dosta. Kao autor nekoliko najprodavanijih knjiga, zvjezdani profesor Whartona očito zna s riječima. Kao visokoprofilirani misaoni vođa, također je gotovo sigurno na udaru apsolutne lavine predstavljanja, pitanja i neočekivanih prijedloga.

U nedavnom izdanju svog biltena Granted, Grant govori o pogreškama koje ljudi obično čine kada se predstavljaju putem e-pošte. Neki su očiti – nemojte biti stalker koji piše svaki dan ili čak svaki tjedan – ali drugi su suptilniji pogrešni koraci koje čak i promišljeni pošiljatelji e-pošte mogu napraviti u neznanju.

1. Traženje povratnih informacija

Traženje povratnih informacija pokazuje poniznost, želju za poboljšanjem i, kao dodatni bonus, gađa ego osobe kojoj se vjerojatno divite. Zašto to nije pobjednički potez?

Strašno je puno pitati stranca da se uključi u vaš rad i komentira ga“, piše Grant. “Iako povratne informacije zahtijevaju pravi napor, savjet može oduzimati mnogo manje vremena. Pokušajte tražiti smjernice o određenom pitanju ili dilemi s kojom se suočavate i vjerojatnije je da ćete dobiti odgovor.” (Drugi su koristili ovu tehniku s dobrim rezultatima.)

2. Navođenje vremena za sastanak

Možda mislite da samo pojednostavljujete proces koordinacije predlažući vremena u kojima biste mogli nastaviti razgovor, ali Grant upozorava da ne nudite određena vremena odmah na početku – ili još gore, da predlažete “da se čujete danas ili sutra”.

To je crvena zastavica kada ljudi smatraju da imaju pravo na razgovor. Prijateljskija opcija je pitati strance žele li se sastati ili postoji li prikladniji način da komuniciraju s vama“, kaže Grant. Ako izraze interes za sastanak, neka navedu nekoliko termina. Ipak oni vama čine uslugu.

3. Traženje upoznavanja s nekom određenom osobom

Ne poznaju vas. Naravno da neće riskirati svoju vezu jamčeći za vas.

Umjesto toga, pitajte znaju li nekoga tko bi mogao biti dobar izvor uvida u određenu temu“, predlaže Grant. Na taj način vaš sugovornik može uspostaviti vezu ako mu se to doista čini kao dobro — a vi ga ne stavljate u neugodan položaj.

4. Upoznavanje s nekim drugim

Baš kao što traženje konkretnog predstavljanja djeluje prejako, tako je i ako ih odmah predstavite nekome u svojoj mreži. Vaš cilj može biti samo pomoći – i pokazati svoje veze – ali “to može izgledati kao korištenje vašeg novostečenog pristupa za stjecanje statusa ili utjecaja kod treće strane“, upozorava Grant. “Ovdje je najsigurnije da prvo jednostavno zatražite dopuštenje: ‘Mislio sam da biste mogli uživati u razgovoru o ___. Jeste li zainteresirani za povezivanje?'”

5. Pozivanje na suradnju putem “cold e-mail -a”

Grant uspoređuje ovaj potez s prosidbom za brak na drugom spoju i upozorava da to djeluje napadno. “Prvo pokušajte s dijalogom i istražite može li se zajednički rad pokazati obostrano korisnim“, savjetuje.

Želite li čuti o još grešaka u hladnoj e-pošti koje možda nenamjerno radite? Pogledajte najnovije izdanje Grantovog zanimljivog newsletter-a.

Izvor: Inc.com

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno