Budimo iskreni, velike su šanse da vjerojatno radite ili ste radili s uredskim kretenom ili nasilnikom. Toksični radnici i toksično radno mjesto mogu imati dubok i štetan utjecaj na organizacije i njihove suradnike.
Njihovo toksično ponašanje i stavovi mogu dovesti do pada morala, povećane razine stresa i smanjene produktivnosti. Ali to ne znači da moramo trpjeti njihove smicalice, pogotovo ako ih vodstvo ili HR odluče zadržati.
Ako ste pred izazovom kako se nositi sa svojim toksičnim suradnicima, evo pet strategija kako ostati usredotočen, produktivan i održati zdrav razum.
1. Promijenite posao unutar svoje organizacije
Prije nego što date otkaz i prijeđete u drugu tvrtku, razmislite o preseljenju u drugi dio tvrtke. Tvrtke poput Salesforcea svakih nekoliko mjeseci rotiraju svoje zaposlenike na druge uloge; zaposlenici (mnogi od njih inženjeri) posjećuju vlastite sajmove poslova kako bi ih zaposlili drugi odjeli i otvoreno razgovaraju o promjeni timova.
2. Izbjegavajte spuštanje na njihovu razinu
Kada imate posla s otrovnim suradnicima, ključno je ostati profesionalan i ne dopustiti da njihovo ponašanje utječe na vaše ponašanje. Izbjegavajte spuštanje na njihovu razinu ili sudjelovati u osvetničkom ponašanju. Usredotočite se na održavanje radnog okruženja punog poštovanja i produktivnosti usprkos rupama koje oko vas prave pustoš.
3. Postavite granice
Uspostavljanje jasnih granica ključno je kada imate posla s toksičnim suradnicima. Jasno im recite koje je ponašanje za vas neprihvatljivo i čvrsto zahtijevajte da poštuju vaše granice. Time utvrđujete svoja očekivanja i šaljete poruku da nećete tolerirati toksično ponašanje.
4. Okružite se mrežom podrške
Suočavanje s toksičnim suradnicima može biti emocionalno iscrpljujuće, pa je traženje podrške od pouzdanih kolega, mentora ili nadređenih ključno. Podijelite svoja iskustva i potražite smjernice kako se učinkovito nositi sa situacijom. Pojedinci koji pružaju podršku mogu ponuditi vrijedne perspektive i savjete o upravljanju toksičnošću.
5. Proučite njihovo toksično ponašanje
Gotovi mehanizam za suočavanje s tim da se zaštitite od ludila vašeg suradnika jest da se stavite u kožu stručnjaka ili istraživača koji proučava njihovo toksično ponašanje. Kada ste u njihovom društvu tijekom sastanaka ili druženja, umjesto da vas potakne njihov narcisoidnost, poniženi komentar ili ratobornost, smatrajte neobičnom privilegijom promatrati tako rijedak primjerak ljudskog bića na djelu. Proučavanje otrovnih kolega u ovom svjetlu učinit će otrovnu situaciju manje uznemirujućom, čak i kada ne možete kontrolirati situaciju.
6. Promatrajte kandidate za posao tijekom intervjua
Tijekom procesa intervjua, pazite na nekulturne naznake o tome kako se potencijalni šef ili kolega ponaša prema vama i drugima. Ako ne slušaju, nepristojni su, nestrpljivi ili stalno prekidaju, to je dobar znak da ćete vidjeti isto ponašanje kada ih zaposle. Kako biste smanjili rizik od zapošljavanja otrovnih kretena, neka kandidati za posao sudjeluju u jednom ili dva radna projekta i pogledajte kako se odvija dinamika posla i ljudi. Toksična ponašanja mogu se pojaviti na audicijama za posao u stvarnom životu.
7. Usredotočite se na brigu o sebi
Suočavanje s toksičnim suradnicima može biti mentalno i emocionalno iscrpljujuće, stoga je briga o sebi ključna kao prioritet. Uključite se u aktivnosti koje vam pomažu da se opustite, napunite baterije i zadržite pozitivan način razmišljanja izvan posla. To može uključivati tjelovježbu, hobije, provođenje vremena s voljenima ili traženje stručne podrške ako je potrebno.
Toksični suradnici mogu stvoriti izazovno radno okruženje, ali provedbom ovih strategija možete zaštititi svoju dobrobit, održati produktivnost i pridonijeti pozitivnijoj kulturi radnog mjesta.
Izvor: Inc.com ; Prijevod i prilagodba: financa.ba