Svladavanje generacijskih jazova nije uvijek lako, ali je neophodno ako želite zaposliti – i zadržati – vrhunske talente. Okružujući se radnicima koji imaju drugačija životna iskustva od vaših, imat ćete pristup više perspektiva, osnažiti nekonvencionalne ideje za rješavanje problema i saznati više o specifičnim potrebama vaše tvrtke.
Za godišnju anketu Inc.-a s izvršnim direktorima, više od 1000 menadžera Inc. 5000 kompanija podijelilo je što su naučili od svojih mlađih zaposlenika, vlastite djece i Gen-Z općenito. Evo nekih od njihovih najboljih lekcija.
1. Budite ljubazni
“Od svoje sam djece naučio dubok utjecaj ljubaznosti i poštovanja u vodstvu. Oni dosljedno pokazuju ljubav i suosjećanje jedno prema drugome i mojoj ženi i meni, učeći me da istinsko poštovanje potiče voljniji i motiviraniji tim. Prisiljavanje nekoga da slijedi upute nije učinkovito. Nego, kada vodite s ljubaznošću i pokazujete poštovanje, mnogo je vjerojatnije da će vas ljudi slijediti rado i s entuzijazmom.”
2. Osnažite svoje zaposlenike
“Mentalitet ‘radi kako sam rekao jer sam tako rekao’ više ne funkcionira. Mlađe generacije su prerasle taj stil kontrole temeljen na strahu. Ne žele da im se naređuje – žele biti osnaženi i inspirirani. Od svog vodstva traže uzore i mentore kojima mogu težiti da nalikuju.”
3. Cijenite osobni rast
“Moj najstariji sin je autističan. Kada imate dijete s invaliditetom, vrlo rano shvatite da će vaše roditeljsko iskustvo biti drugačije od iskustva vaših prijatelja i susjeda. Prekretnice (npr. prvi korak, prva riječ, prva knjiga) događat će se vlastitim tempom i vlastitim redoslijedom. Naučio sam da ne procjenjujem rast svog sina u odnosu na rast drugih. Njegov rast bio je važan samo u odnosu na njega samog. Danas može mnogo toga što prije pet godina nije mogao. Ima svih razloga vjerovati da će za pet godina činiti još više. To je imalo dubok učinak na moje vodstvo. Svoje timove procjenjujem na temelju rasta. Jesu li bolji? Uče li nove stvari? Rade li bolje zajedno?”
4. Zaštitite svoju znatiželju
“Kako su odrastala, moja su me djeca učila koliko je važno uvijek ostati znatiželjan i nikada ne vjerovati da već znaš odgovor na svako pitanje. Volim reći: ‘Budi neznalica’. Kad dođete iz perspektive znatiželje i čuđenja (poput djece), možda ćete i dalje doći do istih zaključaka, ali s toliko novih uvida. Djeca su također u blaženom neznanju o tome što se može, a što ne može postići. Kad bi postojali preduvjeti za sticanje statusa poduzetnika, zar to ne bi bilo na vrhu liste?”
5. Dopustite zaposlenicima da pogriješe (i sami nauuče)
“Ne znate što ne znate. Ponekad promatram svog sina ili novog zaposlenika kako donosi odluku za koju znam da je pogrešna zbog svog iskustva. Međutim, podsjeća me da je postojalo vrijeme kada ni ja nisam znao pravu odluku. Svatko treba prostor za pogreške i učenje iz njih. Dopustiti ljudima da pogriješe ključno je za njihov rast i pomaže im u donošenju boljih odluka u budućnosti.”
6. Budite izravni
“Ako pokušate okolišati ili podnijeti zahtjev na zaobilazan način, šanse da će zadatak biti ispunjen u onoj mjeri u kojoj očekujete ili čak da će uopće biti ispunjen su male. Biti direktan ne znači biti nepristojan. To znači osigurati razinu jasnoće koju razumiju dijete ili zaposlenik.”
7. Stav je sve
“Vodstvo počinje od vrha i počinje s vašim stavom. Moju djecu nije briga za moj loš dan ili ako nisam dovoljno spavao sinoć i ako sam umoran. Samo znaju da je vrijeme za igru i žele se družiti s tatom. Zaposlenici su isti – ne žele vođu koji nije potpuno prisutan i spreman za rad.”
8. Neka bude jednostavno i istinito
“Moja su me djeca naučila da budem jednostavna. Učini ono što kažeš da ćeš učiniti; reci što ćeš učiniti; i uvijek održi riječ. U očima djeteta život je tako jednostavan, a oni su tako ispravni.”
“Ne možete prevariti svoju djecu, niti svoj tim. Transparentnost, iskrenost i dosljednost su ključni.”
9. Volite ono što gradite
“Sjećam se da sam svojoj djeci rekao da je YouTube bio sam svoj vlasnik prije nego što ga je Google kupio za milijardu dolara. Bili su šokirani, pitajući se zašto bi itko prodavao nešto tako cool i pitali se zašto bi im trebala milijarda dolara kada bi mogli posjedovati YouTube. Bilo je zanimljivo vidjeti stvari njihovim očima: ponekad je prava vrijednost voljeti ono što gradite i uživati u putovanju, a ne samo ciljati na izlaz. Ne morate prodavati ako volite ono što radite. Ponekad se osjećate još gore ako odustanete.”
Izvor: Inc. ; prijevod i prilagodba: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.