Velika ostavka (great resignationThe Great Resignation, fenomen poznat i kao "Veliki otkaz" (...) će se nastaviti, prema novom globalnom istraživanju PwC-a. Pritom svaki peti ispitanik kaže da će vjerojatno promijeniti posao u sljedećih 12 mjeseci.
Tvrtka je na Svjetskom gospodarskom forumu u Davosu pokrenula “Globalnu anketu o radnim nadama i strahovima 2022.”, koja je anketirala više od 52.000 radnika u 44 zemlje.
U priopćenju za javnost, konzultantska tvrtka je rekla da su veće plaće, više ispunjenja posla i želja da na poslu budete “stvarno svoj” čimbenici koji tjeraju radnike na promjenu posla.
Oko 35% ispitanika planira tražiti od svojih poslodavaca više novca u sljedećih 12 mjeseci.
“Nalazi su vrlo jasni… vidite da je značajan broj zaposlenika zabrinut za svoje buduće zapošljavanje i sigurnost posla”, rekao je Bob Morrick, globalni predsjednik PwC-a na forumu.
Međutim, “moć je sada, tvrdimo – u rukama pojedinaca koji su zaposleni.”
Polarizirana radna snaga
Pritisak za veće naknade najveći je u tehnološkom sektoru, gdje je 44 posto ispitanika koji rade u industriji reklo da planira tražiti povišicu, prema PvC-u. Nasuprot tome, samo 25% u javnom sektoru reklo je da planiraju učiniti isto.
“Kvalificirani zaposlenici će najvjerojatnije tražiti napredovanja i povećanje plaća, ali i da ih menadžer sasluša, dok onima koji nemaju vještine nedostaje moć na radnom mjestu”, napisali su iz PwC-a.
Industrije s najvećim udjelom ispitanika koji smatraju da su im vještine oskudne su zdravstvo, tehnologiju, medije i telekomunikacije.
“Ako ovi ljudi osjećaju da imaju vještine, sigurniji su tražiti nove i drugačije prilike, samopouzdaniji su… da govore o ukupnim paketima nagrada, sigurniji su u smislu svrhe za koju vjeruju da je ispunjavaju, “ rekao je Morrick.
Žene imaju 7 posto bodova manje od muškaraca da kažu da su pošteno plaćene, ali je 7 posto manje vjerojatno da će tražiti povišicu.
Radnici generacije Z (18-25 godina) manje su zadovoljni svojim poslom i dvostruko sretniji od baby boomera (58-76 godina) koji su zabrinuti da će tehnologija promijeniti njihove uloge u sljedeće tri godine.
Uz usko tržište rada, još je važnije da organizacije zauzmu “pristup koji se temelji na ljudima i tehnologiji”, rekla je Carol Stubings, PwC-ov globalni lider u poreznim i pravnim uslugama.
“To znači ulaganje u digitalnu transformaciju i vještine” s naglaskom na jačanje vještina kvalificiranih radnika, osiguravajući pristup za one koji nemaju vještine i automatizaciju koja oslobađa ljude da rade ono što samo ljudi mogu.
Više novca najveći je motiv za promjenu posla, a ipak je pronalaženje ispunjenja na poslu “jednako važno”, smatraju u PwC-u.
Oko 71% ispitanika u anketi reklo je da bi ih povećanje plaće dovelo do promjene posla, ali 69% je reklo da bi promijenilo i poslodavca radi boljeg osjećaja ispunjenosti posla.
Izvor:biznis.telegraf.rs