Što bi za vašu organizaciju značilo imati ljude koji su kreativniji, inovativniji, angažiraniji, više uključeni i bolji u donošenju odluka? Odgovor je vjerojatno – puno. Pritom se ne misli na zapošljavanje novih ljudi. Misli se na osnaživanje ljudi koje već imate kako bi se osjećali angažiranijim i inspiriranijim, kroz snagu pozitivnosti.
Pozitivna psihologija, zajedno sa svojom znanošću usmjerenom na poslovanje, definirana je kao znanost o optimalnom ljudskom funkcioniranju i to je pristup koji prihvaća sve veći broj radnih mjesta diljem svijeta, a istraživanja pokazuju da ima dokazan učinak na kreativnost, inovativnost i donošenje odluka. Osnažuje ljude da rade najbolje što mogu, izgrađuje kapacitete u timovima i podupire mentalno zdravlje i dobrobit radnika.
Sve ovo zvuči sjajno, ali pozitivan psihološki pristup radnom mjestu nije samo lijepo imati. Organizacije danas imaju odgovornost za mentalnu dobrobit svojih ljudi. U svijetu nakon pandemije, lideri su suočeni s novim pritiscima: upravljanje timovima koji rade izvan ureda, nepovezana komunikacija i rastući trend burnouta jer granice između privatnog i poslovnog života postaju sve nejasnije.
Svjetska zdravstvena organizacija procjenjuje da depresija i anksiozni poremećaji kod zaposlenika, zbog gubitka produktivnost, globalno gospodarstvo koštaju 1 bilijun američkih dolara godišnje.
Pozitivno vodstvo
Kako, dakle, organizacije mogu početi zauzimati proaktivan i pozitivan pristup dobrobiti zaposlenika? Kao i kod većine stvari, čvrsto vodstvo igra veliku ulogu.
Pozitivno vodstvo podrazumijeva kako lideri trebaju dati najbolje od sebe, a to će onda imati pozitivan učinak na njihove timove, pa čak i na njihove obitelji. Istraživanja pokazuju da postoji niz pozitivnih praksi na radnom mjestu koje lideri mogu primijeniti, a koje će imati utjecaj na učinak organizacije.
Na primjer, jedno istraživanje pruža dokaze da lideri koji izražavaju zahvalnost, praštaju i njeguju suosjećanje imaju pozitivan i značajan utjecaj na timove. Ovo vjerojatno zvuči kao male stvari, ali te male stvari mogu imati jako veliki utjecaj.
Stara rasprava u poslovnom svijetu jeste ljudi vs. profit, kako onda ovdje primijeniti pozitivno vodstvo?
Želimo da naše poslovanje bude profitabilno, ali možemo li se usredotočiti na profitabilnost, a istovremeno brinuti o našim ljudima? Odgovor je vjerojatno potvrdan, a zapravo je tajna uspjeha izgraditi naše ljude tako da budu angažirani u poslovnoj svrsi, uzbuđeni što su dio nje i uvijek suočeni s izazovom da za posao daju najbolje od sebe. Vjerojatno bi se mnogi poslovni lideri složili, ali većina ih se spotakne kada dođu do pitanja ‘kako’ to ostvariti.
Trebali bi početi učiti. Educirajte se o mogućnostima i uključite svoj vodeći tim u proces. Postoji obilje istraživanja i sjajni besplatni resursi o tome kako početi ugrađivati pozitivnu psihologiju u svakodnevicu svoje organizacije.
Potaknite pitanja i razgovore. Ranjivost u rukovođenju je dobra stvar, a priznati kako nemate sve odgovore pravo je mjesto za početak. Pitajte svoje ljude s čime se bore i eksperimentirajte s novim načinima rješavanja izazova.
Uložite u programe temeljene na dokazima kako biste podržali svoje ljude u izgradnji njihove mentalne dobrobiti i otpornosti.
Pozitivna psihologija na radnom mjestu nije u tome da cijelo vrijeme glumimo kako smo sretni i smiješimo se iako nam nije do smijeha, već prepoznati ljudske emocije i dopustiti zaposlenicima da daju sve od sebe. Dati dopuštenje ljudima da podijele svoje osjećaje i ranjivosti, kako bi se potaknuli smisleni razgovori i veze.
Izgradnja otpornosti
Kada gradimo otpornost naših ljudi i prihvaćamo pristup pozitivne psihologije, dajemo im alate da prebrode teška vremena i da napreduju u dobrim vremenima.
Iz istraživanja znamo da kada su ljudi pod stresom, njihova moć razmišljanja se jednostavno gasi. Ne mogu jasno razmišljati. Ali vrijedi i suprotno. Kad naši ljudi imaju podršku i imaju dobro mentalno zdravlje, u boljoj su poziciji da donose dobre odluke i smišljaju nove ideje.
Ljudi koji napreduju zahvaljujući programu pozitivne psihologije također imaju 30 posto manju vjerojatnost da će uzeti bolovanje. Pozitivan pristup znači instantna briga za mentalno zdravlje, umjesto da se čeka da se pojave problemi s mentalnim zdravljem i da se onda to pokušava popraviti.
Upravo iz tog razloga velike kompanije počele su zapošljavati djelatnike za brigu o mentalnom zdravlju svojih zaposlenika. Poznato je da Google ima Chief Happiness Officer, a organizacije od Starlight Children’s Foundation i Smith Family, do Accenture i Zappos, ugradile su pozitivnu psihologiju u svoje programe dobrobiti i rukovođenja. Dobrobit na radnom mjestu izravno je povezana sa zdravljem krajnjeg rezultata poslovanja, a također može rezultirati tri puta produktivnijim timovima.
Biste li već danas mogli poduzeti prvi korak koji će vašu organizaciju pokrenuti na putu pozitivnosti?
Nema boljeg vremena za početak nego sada.
Izvor: The CEO Magazine