Petak, 22 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Kako se predstaviti na način koji će zainteresirati druge

Vjerojatno svi posjećujemo veliki broj sastanaka. Često se susrećemo s ljudima koje smo tek vidjeli i, gotovo uvijek, se traži da im se predstavimo.

“XY, reci nam nešto o sebi.”

Zašto je na ovo kratko pitanje tako teško odgovoriti? Možda zato što smo komplicirani i od nas se traži – obično na licu mjesta – da zvučimo jednostavno. Ili možda zato što u tome postoji element zbog kojeg se svi osjećamo kao da bi se trebali prodavati.

Međutim, upoznavanje sa sastancima lako je savladati.

Savjet #1: Komunicirajte svoj doprinos

Ovo može zvučati kao očigledno, ali većina nas završi na sastancima na kojima predstavljanje zvuči poput ovog:

“Pozdrav, moje ime je _________ i potpredsjednik sam marketinga u kompaniji ______ .”

Mnogi će pomisliti: “To je lijepo, ali te sam podatke mogla vidjeti i na tvojoj posjetnici.” Ne govori mi zašto su te zamolili da pomogneš u vođenju konferencije, čije je planiranje i bilo pravi razlog sastanka. Dodavanjem 20-ak pažljivo pripremljenih dodatnih sekundi, uvod bi mogao biti 20 puta informativniji i zanimljiviji.

“Pozdrav svima, moje ime je __________. Imam 15 godina iskustva na marketinškim konferencijama poput ove za dobavljače, fakultete i odjele za ljudske resurse. Ono u čemu sam dobar i razlog zašto sam ovdje je okupiti prave ljude, tvrtke i sjajne ideje u jednoj prostoriji. Nisam dobar u detaljima; zato radim s _________. Obećavam da će ljudi biti oduševljeni konferencijom i da će se pokazati darovitost i talenti svih ostalih u ovoj prostoriji. Veselim se suradnji sa svima vama.”

S ovim uvodom, čini mi se da je vrlo jasno što očekivati od te osobe.

Savjet #2: Istaknite se. Budite nezaboravni.

Predstavljanja se događaju tako često da ti naši kratki razmaci pažnje dolaze do izražaja, čak i u ovim najkraćim aktivnostima. Budući da se zbog ponavljanja ljudi gotovo odmah izgube pažnju, učinite svoje predstavljanje nezaboravnim.

Koliko ćete biti pamtljivi ovisi, naravno, o grupi. Naglasite što će drugi dobiti od vas. Njima nije toliko stalo do imena vaše tvrtke ili čak do toga što tamo radite. Stalo im je do toga što to znači za njih.

U gornjem primjeru, primijetit ćete da osoba koja se predstavlja nije spomenula svoju titulu ili naziv tvrtke. Pokazao je zašto je vrijedan član tima. Također je pomiješao u jednakim dijelovima humor i poniznost; napitak koji će umiriti ljude oko i pomoći im da ga se sjećaju nakon završetka sastanka.

Savjet #3: Komunicirajte kulturno

Pod kulturom misli se na lokalnu ali i na međunarodnu kulturu – negdje je sasvim prihvatljivo za programera doći na sastanak u trapericama, ali na drugom mjestu pak to gotovo nikako nije prihvatljivo. Koliko god planet postajao homogeniziran, još uvijek imamo neke vrlo velike razlike.

Na primjer, često se govori o dobrobiti dodavanja humora javnom govoru. Ako se predstavljate grupi stranaca, svakako budite oprezni s tim. Budući da ljudi počnu stvarati mišljenje nekoliko sekundi nakon što su vas upoznali, humor može biti riskantan jer lako može uvrijediti. Čak i ako nije uvredljivo, moglo bi ostati nezamijećeno. Zaključak: ako niste sigurni kako bi grupa kojoj govorite mogla reagirati, razmislite o tome da izostavite smiješnu priču.

Razmišljanje na međunarodnoj razini primjenjuje se bez obzira sjedite li na sastanku na drugom kraju svijeta ili na sastanku s ljudima koji su proputovali pola svijeta kako bi bili s vama u prostoriji. Morate znati što je pristojno i, jednako važno, što se smatra nepristojnim. Na primjer, u Aziji posjetnice imaju veću važnost i formalno se razmjenjuju na početku sastanka.

***

Dakle, upoznavanje na sastancima prilično jednostavno ako slijedite tri jednostavna pravila. Komunicirajte svoj doprinos. Jasno svima recite zašto ste tamo. I dajte im nešto da vas zapamte. I na kraju, budite osjetljivi na kulturu.

Izvor: The Muse; prijevod i prilagodba: Financa.ba

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno