Vlasnik Twittera Elon Musk službeno je u ponedjeljak promijenio poznati logo tvrtke. Poznati logo s pticom zamijenio je slovom “X”. Dio je to sveobuhvatnog rebranda koji je prethodno najavio.
Musk, koji je kupio platformu za 44 milijarde dolara krajem prošle godine, napisao je u nedjeljnoj objavi da će se tvrtka uskoro “oprostiti od twitter brenda i, postupno, od svih ptica”. Od ponedjeljka, domena X.com usmjerava korisnike na Twitterovu početnu stranicu, iako Twitter.com također ostaje aktivan. Branding u mobilnoj aplikaciji još se nije promijenilo za mnoge korisnike.
Prijelaz s Twittera na X odražava Muskovu viziju da pretvori platformu u ono što je on nazvao “aplikacijom za sve”, piše CNBC. Izvršna direktorica Twittera Linda Yaccarino napisala je u objavi u nedjelju da će X biti “usmjeren na audio, video, slanje poruka, plaćanja/bankarstvo”. Dodala je i da će platformu pokretati umjetna inteligencija.
Prema sudskim podnescima, tvrtka je prvi put započela prijelaz na X u travnju, kada se ime Twitter Inc. promijenilo u X Corp.
Musk, koji je izvršni predsjednik i CTO tvrtke, rekao je u ponedjeljak da će se tweetovi sada zvati “x-ovi”. Kad je upitan kako će se retweetovi zvati, napisao je da bi o konceptu trebalo ponovno razmisliti.
CEO Tesle u nedjelju je tvitao da mu se sviđa slovo “x” i da njegov afinitet prema njemu nije nov, kada se u obzir uzmu njegovi drugi poslovni pothvati. SpaceX, Muskov proizvođač raketa, također ima X u svom logotipu. A Musk je nedavno pokrenuo novi startup za umjetnu inteligenciju pod nazivom xAI, s ciljem”razumijevanja prave prirode svemira.
Musk je također bio suosnivač PayPal-a, koji se, prije nego je rebrandiran 2001., zvao X.com. Ponovno je otkupio domenu od PayPala 2017.
Je li ovo bio dobar potez?
Kako stvari stoje, moglo bi se reći da je Muskovo preuzimanje Twittera bilo svojevrsna kazna za ovu društvenu platfrormu.
Prihodi od oglašavanja pali su za polovicu, rekao je Musk ovog mjeseca. I to zato što su se veliki brandovi povukli, oprezni zbog promjena koje je napravio, uključujući način na koji tvrtka rukuje potvrđenim računima i moderira sadržaj. Nagla otpuštanja i neplaćeni računi također su doveli do lošeg glasa u medijima i do tužbi.
Procjene Fidelityja, koji ima udio u tvrtki, sugeriraju da sada vrijedi samo trećinu od 44 milijarde dolara (34,3 milijarde dolara) koliko je Musk platio kada je preuzeo Twitter.
Konzultantska tvrtka Brand Finance nedavno je procijenila da brand tvrtke vrijedi 3,9 milijardi dolara, što je pad od 32% u odnosu na prošlu godinu. Pad koji se pripisuje Muskovom “agresivnom poslovnom pristupu”, piše BBC.
Istraživanja pokazuju da se rebranding može isplatiti. Osobito ako je tvrtka u problemima ili želi promijeniti smjer, rekao je Yanhui Zhao, profesor marketinga na Sveučilištu Nebraska Omaha.
Zhao je revidirao 215 najava rebrandinga od strane javnih tvrtki i otkrio je da je više od polovice tih poduzeća ostvarilo pozitivne povrate nakon rebrandiranja.
To znači da bi Muskov potez mogao biti pravovremen. Istaknuo je multimilijarderovu ambiciju da transformira Twitter u “aplikaciju za sve” sličnu kineskom WeChatu. To je usluga za razmjenu poruka na kojoj korisnici, između ostalih funkcija, mogu slati novac, pozivati taksije, rezervirati hotele i igrati igrice.
Možda je ovo prijeko potreban rebranding zbog strateškog preusmjeravanja Twittera? Ostaje nam da vidimo što će se dogoditi.