Pametni telefoni sa zaslonima koji se sami popravljaju mogli bi se početi pojavljivati na tržištu do 2028. godine. Pokazala je to analiza tvrtke CCS Insight.
U svom pregledu vrhunskih tehnoloških predviđanja za 2024. i kasnije, CCS Insight je rekao da očekuje da u roku od pet godina proizvođači pametnih telefona počnu proizvoditi telefone sa zaslonima koji se popravljaju sami. Način na koji bi to moglo funkcionirati je ugradnja “nano premaza” na površinu zaslona koji, ako se izgrebe, stvara novi materijal koji reagira kada je izložen zraku i popunjava nesavršenosti.
“Ovo nije u području znanstvene fantastike, može se napraviti”, rekao je Wood za CNBC. “Mislim da je najveći izazov u ovome ispravno postaviti očekivanja.”
Tvrtke već nekoliko godina govore o tehnologiji zaslona pametnog telefona koji se može sam popraviti.
LG započeo trend još prije 10 godina
LG, južnokorejski gigant potrošačke elektronike, reklamirao je tehnologiju samopopravka u svojim pametnim telefonima još 2013. Tvrtka je izdala pametni telefon pod nazivom G Flex koji je imao okomito zakrivljeni zaslon i “samopopravljajući” premaz na poleđini. Nije objašnjeno kako je tehnologija točno funkcionirala u to vrijeme.
Postoje neke nove tehnologije na kojima ljudi upravo sada rade, a koje izgledaju kao da bi to moglo postati nešto što bi ljudi mogli isprobati. Ne govorimo o tome da se razbijeni ekrani čudesno repariraju. Sve su to samo male kozmetičke ogrebotine.
Nekoliko drugih proizvođača telefona reklamiralo je materijale za samo-popravljanje u pametnim telefonima. U 2017. Motorola je podnijela patent za zaslon izrađen od “polimera za pamćenje oblika” koji se sam popravlja kada pukne. Ideja je da, kada se toplina primijeni na materijal, on zacjeljuje preko pukotina.
U međuvremenu, Apple je također prethodno osigurao patent za sklopivi iPhone s poklopcem zaslona koji bi se sam popravio kada bi se oštetio.
Ipak, tehnologija se tek treba naći u komercijalno uspješnom uređaju. A postoji nekoliko prepreka masovnom lansiranju takvih telefona.
Kao prvo, tvrtke zahtijevaju mnogo ulaganja u istraživanje i razvoj kako bi osigurale da mogu prepoznati inovacije na zaslonima pametnih telefona. Gotovina je također potrebna za reklamiranje i prodaju telefona u velikim količinama. Kao i za osiguravanje da su potrošači zapravo pravilno informirani o tome koja se razina oštećenja na telefonima može popraviti bez ikakve ručne intervencije.
Wood je u šali rekao da se boji da će entuzijasti koji se bave sabotiranjem tehnologije poput popularnog YouTubera JerryRigsEverything uzeti nož da testiraju samo-popravak. To, kaže on, nije smisao takvih uređaja. Umjesto toga, radi se o tehnologiji koja sama može napraviti minimalne popravke na površini.
Proizvođači telefona postaju sve inventivniji kada je u pitanju tehnologija zaslona. Na Mobile World Congressu u Barceloni, Motorola je predstavila konceptualni pametni telefon na izvlačenje koji se okomito produžuje kada se gurne prema gore.
Samsung je prilično daleko na putu prema komercijalnim pametnim telefonima s naprednijim zaslonima. Sa svojim sklopivim telefonima Galaxy Z Fold 5 i Z Flip 5 koji se sada mogu sklopiti stotine tisuća puta tijekom svog vijeka trajanja.
HTC bi do 2026 mogao izaći s VR tržišta
Zasebno, CCS Insight je također predvidio da će se tajvanski tehnološki div HTC povući iz industrije virtualne stvarnosti do 2026.
HTC je bio pionir na tržištu pametnih telefona. Bio je odgovoran za nekoliko modela koji su razbili kalupe u pogledu dizajna, performansi i funkcionalnosti. Tvrtkini HTC Hero, HTC Legend, HTC Desire i HTC One bili su među nekim od vodećih Android telefona.
No 2017. HTC je manje-više izašao s tržišta pametnih telefona i Googleu prodao svoj posao s telefonima. Google je od tada nastavio agresivno širiti svoj pogon na potrošački hardver sa svojim Pixel asortimanom uređaja i Nest pametnim kućnim proizvodima.
HTC je svoju budućnost velikim dijelom stavio na spajanje virtualnog i fizičkog svijeta. U siječnju je tvrtka lansirala svoj Vive XR Elite uređaj, lagane slušalice usmjerene na igranje, fitness i produktivnost, po cijeni od 1099 USD.
CCS Insight smatra da će tvrtka napustiti VR prostor zbog sve manjih prihoda. Kao i zbog rastuće konkurencije Mete, Sonyja i, odnedavno, Applea.
HTC je bio jedan od pionira VR-a, tu su napravili mnogo. Ali oni su se nekako borili da se natječu, jer nisu išli u utrku prema dnu s cijenom, dok je Meta, s Questom, bila spremna prihvatiti vrlo agresivne cijene – gotovo malo iznad cijene troškova – kako bi potaknula usvajanje. HTC bi mogao dobiti mali uzlet s Appleovim dolaskom jer je na neki način obnovljen interes za tu kategoriju. Ali, u konačnici, mislimo da im je teško ostati u njemu. Stoga predviđamo da će do 2026. izaći s tržišta i prodati svoje intelektualno vlasništvo nekim drugim igračima koji su veći.
Wood iz CCS Insighta.
Apple preuzima kontrolu nad tržištem polovnih stvari
CCS Insight je također predvidio da će Apple nastojati steći izravniju kontrolu nad tržištem rabljenih pametnih telefona. I to kako bi izbjegao rastuću popularnost rabljenih uređaja koji smanjuju prodaju novih iPhonea.
Apple bi to mogao učiniti poticanjem kupaca da trguju svojim telefonima izravno s tvrtkom. Umjesto da se oslanjaju na tržišta trećih strana. Ili poticanjem operatera da daju svoje stare telefone kako bi dobili kredite za nadoknadu troškova kupnje novog iPhonea.
Apple bi se također mogao početi fokusirati na “provjereni” sustav za ocjenjivanje obnovljenih iPhonea, kako bi potaknuo kvalitetne rabljene uređaje, prema CCS Insightu. Pojačavajući tako pomak u tehnološkoj industriji prema sve više proizvoda koji se mogu popraviti i preprodati kako bi se izbjeglo elektronički otpad.
CCS Insight procjenjuje da iPhone čini oko 80% organiziranog sekundarnog tržišta pametnih telefona.