S neto prihodom koji je u prošlom tromjesečju iznosio 2,3 milijarde dolara, i ukupno 5,5 milijardi dolara u 2021. godini, Tesla je ne samo nadmašio očekivanja analitičara, već je stigao i do kraja desetljeća dugog putovanja prema stvarnoj profitabilnosti i izlasku “iz crvenog”. Kao što pokazuje donji grafikon, put do ovog cilja nije bio bez poteškoća.
2020. godine, primjerice, tvrtka Elona Muska prvi je put uspjela ostvariti neto prihod (dobit) umjesto gubitka. To je ukazivalo na povećan interes za prihvaćanje električnih vozila na baterije u cijelom svijetu nakon što njegovi modeli S i X objavljeni 2012. i 2015. nisu generirali mnogo prihoda ovom proizvođaču automobila. Pažljiviji pogled na zaradu u 2020. od 721 milijun dolara otkriva da je proizvođač automobila ipak trebao malo više da ostvari profit. Bez vanrednih prihoda od subvencija od otprilike 1,6 milijardi dolara, tvrtka bi ponovno ostvarila gubitak. 2021. je ipak druga priča: iako su subvencije još uvijek iznosile oko 1,5 milijardi dolara u prošloj godini, porast isporuke vozila od 87 posto, smanjenje cijene po modelu i zvjezdana godina na burzi omogućili su Tesli da dosegne 25. postotnu maržu bruto dobiti.
Iako je Tesla možda osvojio ulagače prešavši ciljnu crtu u svojoj utrci za profitabilnost, još uvijek ima dovoljno mjesta za kritiziranje tvrtke, bilo da se radi o nasumičnoj prisutnosti Elona Muska na društvenim mrežama i kultnom praćenju utjecaja na burzu, preprodaji neispravnih vozila u SAD-u, Europi i Kini, ili ne tako obećavajućoj budućnosti samovozećih mogućnosti njegovih automobila. Ostaje za vidjeti da će ti problemi naštetiti ugledu tvrtke dugoročno.
Izvor: statista.com