Razlika između prihvaćanja vaše ponude za željeni posao i njena odbijanja može se svesti na to koliko brzo ste se spremni prilagodili novom okruženju i komunicirati s novim kolegama. Komunikativnost je najtraženija vještina u tvrtkama koje trenutno zapošljavaju. Dok je prilagodljivost meka vještina koja je “sve traženija” u širokom rasponu industrija, pokazalo je novo istraživanje LinkedIna, prenosi CNBC Make It.
LinkedInova lista najtraženijih vještina za 2024. pokazuje koje su najtraženije vještine na tržištu rada na temelju toga koje su se vještine najčešće pojavljivale u ponudama za posao objavljenima na platformi između svibnja 2023. i listopada 2023., te na podacima o broju nedavno zaposlenih članova koji posjeduju traženu vještinu. Komunikativnost je drugu godinu za redom na prvom mjestu.
Platforma za traženje posla i umrežavanje istražila je također koje su vještine bile popularne od svibnja 2022. do listopada 2022. i usporedila ih s istim razdobljem 2023. kako bi istražila koje su kompetencije doživjele najveći porast potražnje. “Vještina trenutka” prema ovom istraživanju je prilagodljivost.
A ovo je, prema LinkedInu, deset vještina koje poslodavci sada najviše žele vidjeti u vašem životopisu:
- Komunikativnost
- Služba za korisnike
- Rukovođenje
- Upravljanje projektima
- Upravljanje
- Analitičnost
- Timski rad
- Prodaja
- Rješavanje problema
- Istraživanje
Komunikativnost je jedna od najpotrebnijih, prenosivih vještina, relevantna za gotovo svaki posao i industriju.
Catherine Fisher, stručnjakinja za karijeru na LinkedInu
Potreba za boljom komunikacijom na radnom mjestu, dodaje Fisher, izravan je rezultat promjena u postpandemijskoj radnoj snazi. Uspon umjetne inteligencije, široko usvajanje rada na daljinu i hibridnog rada, kao i situacija da na tržištu rada trenutno imamo pet generacija, a svaka ima različit stil komunikacije i žargon na radnom mjestu, a sada rade zajedno.
Poslodavci žele zaposliti ljude koji se mogu brzo prilagoditi ovim tekućim promjenama, kaže potpredsjednik LinkedIna Aneesh Raman. “Prilagodljivost je najbolji način da imate agenciju upravo sada”, napominje u izvješću. “U srži upravljanja promjenama je izgradnja tog mišića prilagodljivosti.”
Sada kada je hibridni rad norma u uredima diljem SAD-a, od zaposlenika se očekuje da učinkovito komuniciraju s nadređenima, kolegama, kupcima i drugim dionicima putem sve većeg broja kanala i platformi, prilagođavajući se novim alatima i procesima, objašnjava Fisher.
Štoviše, kako sve veći broj poslodavaca eksperimentira s umjetnom inteligencijom, Fisher ističe da oni također prepoznaju njena ograničenja, naglašavajući potrebu za radnicima koji posjeduju “jedinstvene ljudske vještine”, kao što je komunikativnost, kako bi nadoknadili nedostatke tehnologija u nastajanju.
“U svojoj srži, komunikativnost je ključna za povezivanje, inspiriranje, izgradnju povjerenja i učinkovito obavljanje posla”, dodaje ona.
***
Osim dodavanjem ovih vještina u svoj životopis i LinkedIn profil, menadžeru za zapošljavanje tijekom intervjua možete pokazati da ste prilagodljivi i snažan komunikator. I to spominjanjem konkretnih primjera kako ste koristili ove vještine u svojim prošlim iskustvima. Ili, ako tražite promaknuće ili povišicu, svakako vježbajte ove vještine na timskim sastancima, grupnim projektima i interakcijama sa svojim nadređenim.
Učinkovita komunikacija može uključivati postavljanje detaljnih pitanja tijekom sastanaka, pružanje povratnih informacija ili vođenje prezentacija, kaže Fisher. Dok prilagodljivost može uključivati učenje novih alata za poboljšanje produktivnosti ili promjenu prioriteta zadataka kako bi se pomoglo vašem timu da postigne svoje ciljeve.