U današnjem digitalnom dobu, u kojem je komunikacija licem u lice sve rjeđa, mnogim radnicima nedostaju vještine rada s ljudima za rješavanje složenih međuljudskih problema, smanjenje razine stresa, održavanje pozitivnog stava i sprječavanje eskalacije sukoba. Za te stvari potrebna je emocionalna inteligencija.
Praksa emocionalne inteligencijeEmocionalna inteligencija (EI ili EQ za "emocionalni kvocije... svakako uključuje više od riječi koje koristite u komunikaciji s drugima. No dok djela mogu govoriti više od riječi, izgovaranje pogrešnih stvari može utjecati na vaše suradnike i vaš odnos s njima. Bez obzira na vašu ulogu ili položaj, postoje određene fraze koje trebamo izbjegavati, a koje osobe s visokom emocionalnom inteligencijom vjerojatno neće koristiti.
1. “Ne trebam tvoj savjet.”
Ova toksična fraza šteti učinkovitom timskom radu i ukazuje na nisku emocionalnu inteligenciju. To implicira nedostatak povjerenja u vaše kolege i njihove sposobnosti da ponude vrijedan doprinos. Umjesto toga, dobri timski igrači ostavljaju po strani svoj ego i, kada se suoče sa složenim izazovima, traže informacije iz različitih perspektiva. Oni komuniciraju s različitim pojedincima unutar organizacije kako bi razjasnili zadatak ili projekt. Iako može zahtijevati gutanje vlastitog ponosa, traženje povratnih informacija uvijek je ispravna odluka jer omogućuje da se čuje više perspektiva i zdravih umova. To je također znak visoke emocionalne inteligencije.
2. “Tako je kako je.”
Kada od kolege čujete ovu praznu frazu, to je siguran znak da su odbacili nešto važno ili vrijedno daljnje rasprave. To je u biti signal lijenog diskursa. Učinkoviti timski igrači koji pokazuju visoku emocionalnu inteligenciju su oni koji su otvoreni za uključivanje u dublje razgovore za istraživanje rješenja, smišljanje novih ideja ili zajedničko rješavanje problema. Dok bi ova fraza mogla zvučati ležerno iskliznuti tijekom nogometne utakmice, u profesionalnom okruženju može vas učiniti neopreznima i otkriti da ste lijeni za razmišljanje.
3. “Uvijek smo to radili na ovaj način.”
Jeste li ikada čuli ovo? Često se pokušava obraniti pridržavanje iste stare rutine. Ponekad je to poput štita od svega novog. Osobito ako to znači naučiti nešto drugačije ili se prilagoditi novim vještinama. I budimo realni, ponekad se osoba koja to kaže osjeća kao da je njeno područje ugroženo – kao da je netko pokušava pokazati.
Ali evo u čemu je stvar: ako ste previše vezani za to kako se stvari oduvijek rade, to vas može kočiti. Nemojte se samo prepustiti i razmišljati: “Ako nije pokvareno, nemojte popravljati”, što otkriva vašu nisku emocionalnu inteligenciju. Trebali biste biti otvoreni i razmišljati može li novi način stvarno poboljšati stvari za cijeli tim . Možda će tim biti učinkovitiji ili će izbaciti neke nepotrebne korake. Samo zato što netko predlaže promjenu, to ne znači da pokušava prodrmati stvari radi sebe.
4. “Sve je u redu.”
Vaše kolege nisu glupe (a nije ni vaš šef). Oni mogu osjetiti puls organizacije u teškim vremenima i dobro će vidjeti nekoga tko ne govori cijelu priču ili se pretvara da je sve u redu kada su preopterećeni ili kasne s rokom. Timski igrači s visokom emocionalnom inteligencijom nikada neće koristiti ovu frazu. Oni će svoje članove tima i šefove izvještavati o svemu, posebno kada to utječe na svačiji rad, na kupce i na konačni rezultat.
Izvor: Inc.; prijevod i prilagodba: Financa.ba (prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak)