Sve više pripadnika generacije Z počinje raditi ove godine. Predviđanja pokazuju da bi njihov udio u radnoj snazi mogao dostići 27% do 2025. Iako ponekad generaciju Z opisuju kao lijene i nedovoljno motivirane digitalne ovisnike, Vodič za menadžere za rad s ovom generacijom ukazuje na nepravednu stigmu koja otežava izgradnju povjerenja i suradnje s njima na radnom mjestu.
Ako ste dio generacije Z i ulazite u novu ulogu te se trudite da se prilagodite radnom okruženju, evo nekoliko savjeta kako se uspješno uklopiti:
Imajte razumijevanja za drugačije radne kulture
Ključni korak ka uspješnom integriranju na novom radnom mjestu je otvorenost i empatičan pristup prema drugim radnim kulturama. Obzirom na raznolikost radne snage, gdje milenijalci čine gotovo 40%, generacija X 36%, a “baby boomeri” 19%, važno je aktivno učiti o različitim radnim kulturama. To uključuje provođenje vremena s kolegama, postavljanje pitanja i razumijevanje njihovih vrijednosti, običaja i komunikacijskih stilova. Ovim pristupom potičete bolje međusobno razumijevanje i lakše se uklapate u timsku dinamiku.
Pričekajte prije no što donesete odluku o postavljanju granica na radnom mjestu
Iako ste možda vidjeli trendove koji promoviraju postavljanje granica odmah po dolasku na posao, preporučuje se da pričekate nekoliko tjedana prije nego što donesete takve odluke. Istraživanje među više od 1.300 menadžera i poslovnih lidera pokazuje da njih 74% smatra da je teško raditi s kolegama iz generacije Z.
Stoga, strpljenje će vam omogućiti da izgradite odnose sa kolegama i menadžerima. Što će vam kasnije omogućiti veću podršku kada iznesete zahtjeve. Iskoristite ovo vrijeme da prikupite informacije, izgradite odnose i razvijete uvjerljiviju poziciju. Tako ćete povećati šanse za odobrenje vaših zahtjeva od strane menadžmenta.
***
Kako se vremena mijenjaju, tako će se mijenjati i radne kulture. Za nekoliko godina, i generacija Alfa će početi ulaziti na tržište rada. Što će postaviti nova pitanja o radnoj kulturi i etici. Dakle, dok ste još “novi kolač”, prakticirajte strpljenje sa drugima oko sebe.
Neslaganja mogu nastati zbog nedostatka razumijevanja, pa je ključno ostati smiren i komunicirati kako bi se posao obavio bez problema. Promjene u ponašanju ne dolaze preko noći. Bit će potrebno vrijeme da se menadžeri i ostali u organizaciji naviknu na vaš način rada.
Uvijek se ponašajte s poštovanjem dok nastojite zadovoljiti potrebe i preferencije drugih kako biste izbjegli sukobe.
Umjesto da se fokusirate na razlike, potrudite se pronaći zajedničke točke i radite na njima kako biste izgradili zdrav odnos na poslu. Ovo su koraci koje možete sami poduzeti, ali ukoliko vaša tvrtka nudi obuke o generacijskoj raznolikosti, aktivno se uključite. Stjecanje uvida u industriju ili specifične vještine za posao je također važno, jer uvijek postoji nešto što možete naučiti od drugih ili sagledati iz njihove perspektive.
Imajte na umu da prava integracija ne znači samo prilagođavanje postojećim normama na radnom mjestu, već prihvaćanje bogatstva različitih perspektiva. Budite otvoreni za nove mogućnosti za učenje na poslu dok težite uspjehu u novoj ulozi.
Izvor: forbes.n1info.ba