U poslovnom okruženju, međuljudske vještine su jednako važne kao poznavanje naprednog softvera. Zaposlenik koji je nepristojan, ne surađuje s kolegama i teško mu je raditi u timu može biti jednako neučinkovit kao netko tko ne ispunjava rokove za dostavu izvješća.
U poslovnom svijetu, uspjeh se ne ostvaruje samo sposobnostima i predanim radom, već i kroz razvijene međuljudske vještine. Važno je kako se zaposlenici slažu s kolegama, kako komuniciraju, jesu li dobri slušatelji te imaju li razvijenu emocionalnu inteligencijuEmocionalna inteligencija (EI ili EQ za "emocionalni kvocije.... Kako potaknuti zaposlenike da postanu bolji timski igrači?
Rukovoditelji često ulažu u razvoj programerskih vještina svojih zaposlenika ili ih šalju na stručne seminare, ali često zanemaruju razvoj njihovih socijalnih vještina. Ne budite takav rukovoditelj!
Evo četiri načina kako možete potaknuti svoje zaposlenike da postanu bolji timski igrači:
1. Jasno im ukazujte na područja u kojima mogu napredovati
To možda zvuči “otrcano”, ali ponekad je važno jednostavno informirati osobu o područjima u kojima se može poboljšati. Na primjer, voditelj vašeg IT odjela može imati izazove u komunikaciji s kolegama iz drugih sektora. Možete mu/joj reći da cijenite način na koji komunicira s informatičarima, ali da bi mogao/la unaprijediti komunikaciju s osobama koje nisu stručne u tehnologiji.
2. Istaknite važnost komunikacijskih vještina
Isto tako važne su međuljudske vještine kao i poznavanje složenog softvera. Zaposlenik koji je nepristojan, neskladan s kolegama i težak za suradnju može biti jednako neučinkovit kao osoba koja ne ispunjava rokove za predaju izvješća. Stoga je važno naglasiti zaposlenicima da su komunikacijske vještine ključne za uspjeh na radnom mjestu, jer nedostatak tih vještina može dovesti do nesuglasica i negativnog utjecaja na produktivnost tima.
3. Kako motivirati zaposlenike da razvijaju timsku dinamiku? Opišite im konkretno kako bi njihov napredak trebao izgledati.
Iako vama može biti jasno kako bi trebao izgledati napredak, drugima možda nije. Stoga je važno da uzmete vremena i precizno im objasnite što bi trebali promijeniti. Na primjer, ako imate voditelja IT sekcije, možete mu/joj reći da kada razgovara s manje tehnološki obrazovanim zaposlenicima, izbjegava korištenje stručnog žargona te da se fokusira više na ishod nego na proces.
4. Redovito pratite njihov napredak i pružajte im podršku kako bi se osiguralo da se usvajaju nove vještine i poboljšavaju u timskom radu.
Nakon što ste identificirali problem i opisali ga, važno je nastaviti pratiti napredak. Redovito promatrajte, pružajte povratne informacije i pohvalite zaposlenike kada primijetite poboljšanja. Pohvala je ključna jer motivira ljude da nastave napredovati. Na primjer, možete jednostavno reći: “Bravo, odlično si objasnio/a Josipu zašto naša aplikacija za raspored nema neograničenu funkcionalnost i dao/la mu dobar savjet. Mislim da si mu pomogao/la da bolje razumije zašto je tvoj prijedlog važan u ovom trenutku.”
Pored pružanja redovite podrške, također možete naglasiti važnost međuljudskih vještina u izvješćima o učinkovitosti, piše Stratego.