Svaki put kada netko kaže da želi zaposliti marketinšku agenciju, pojave se brojne crvene zastavice koje često ostaju neprimijećene. Pet je pitanja koja morate postaviti prije nego što angažirate marketinšku agenciju, piše Inc. Jer ono što svaki uspješan startup zna o marketingu jeste da mora pronaći ljude koji će voljeti njihov proizvod ili uslugu, čineći marketing nužnim zlom.
S toliko marketinških agencija koje se bore za vašu pozornost – u industriji s notorno visokim stopama prijevare, možete se osjećati kao da razgovarate sa salonom za prodaju rabljenih automobila. Ali za razliku od, recimo, tih dilera automobila, marketinške agencije su – ili bi barem trebale biti – majstori marketinga. I stoga nije neuobičajeno da vas „zavedu“, jer problem je u tome što su mnogi od njih stvarno vrlo dobri u marketingu samo jedne stvari: samih sebe.
Postavljanjem ovih pitanja možete brzo proći kroz agencije i pronaći one najbolje u poslu – one sa transparentnošću, stručnošću i integritetom. Pitanja vam omogućuju da lako razlikujete dobru od loše.
1. Tko je odgovoran za praćenje posla?
Vjerojatno vam je rečeno da ćete dobiti account managera, ali pazite: to ne znači da je account manager (u doslovnom prijevodu: upravitelj računom) zapravo osoba koja će naprosto ući u vaš račun i tamo unijeti promjene. Zapravo, sigurno je da neće. Ono što će učiniti jest prenijeti vaše upute nekom drugom. Nekom čija je titula vjerojatno nešto kao ekspert u digitalnom oglašavanju ili strateg.
2. Kolika je stopa fluktuacije zaposlenika?
Marketinške i oglasne agencije imaju jako visoke stope fluktuacije zaposlenika s prosječnim prometom od 30% – što je 3 puta više od standardnog poslovnog cilja od 10%. U stvarnosti, brojka bi zapravo mogla biti puno veća jer agencije obično koriste nezavisne radnike, što čini stope fluktuacije njihovih zaposlenika varljivom i čini se mnogo nižom nego što zapravo jeste.
I premda možda ne zvuči kao da hoće, to će utjecati na vaše poslovanje ukoliko postanete klijent. Zapravo, velika fluktuacija zaposlenika jedna je od najviše frustrirajućih stvari u radu s marketinškom agencijom. Uostalom, svaki novi zaposlenik znači još jedan put kada morate predstaviti svoje poslovanje, objasniti svoje ciljeve i izgraditi još jedan odnos.
3. Koliko klijenata je dodijeljeno svakom account manageru?
Agencije se jako razlikuju kada je riječ o tome za koliko klijenata je odgovoran svaki account manager. Općenito, account manager u marketinškoj agenciji imat će od samo 5 klijenata do preko 40 njih. Naravno, što više klijenata ima jedna osoba, to će manje pažnje posvetiti vašem poslovanju. Bez obzira na njihovu sposobnost da idu ukorak sa svim svojim klijentima, njihovim različitim potrebama, zahtjevima i razinama izvedbe.
4. Jesu li account manageri generalisti ili stručnjaci?
Uglavnom, želite da za vas radi netko tko ima specifično znanje o industriji. Uostalom, kako netko tko ne zna ništa o, recimo, industriji skrbi za starije osobe može pomoći u oglašavanju staračkog doma? Pogotovo jer ta ista osoba vjerojatno, uz za dom za starije osobe, također brine za zadatke vezane stomatološku ordinaciju, proizvođača računalnih čipova, prodavača auto dijelova i softversku tvrtku za umjetnu inteligenciju. Bit će teško ne samo naučiti o svima njima dovoljno da ih se dobro plasira na tržište, već će biti teško istovremeno držati korak s pet vrlo različitih industrija.
5. Radite li za moju konkurenciju?
S druge strane, marketinške agencije koje nude stručnjake mogu oglašavati i vas i vašu konkurenciju. Ovo je uobičajeno među lokalnim agencijama koje oglašavaju lokalne tvrtke kao i među velikim nacionalnim marketinškim agencijama koje se usredotočuju na pružanje marketinških usluga onima unutar određene industrije. A ako se to dogodi – toliko o vašoj marketinškoj agenciji koja vam daje bilo kakvu konkurentsku prednost.
Proces zapošljavanja marketinške agencije mogao bi biti sličan razgovoru s kandidatima za zapošljavanje. Jer to je ono što radite. Vjerojatno je i važnije jer s angažiranjem marketinške agencije – za razliku od pojedinačnog trgovca, osoba s kojom razgovarate vjerojatno nije ista osoba koja će zapravo obavljati posao za koji vaša tvrtka plaća.
Pristupanjem agencijama na način na koji biste pristupili zapošljavanju kandidata, postavljanjem ovih pitanja prije zapošljavanja agencije, točno znate što dobivate i što možete očekivati od svog odnosa s njima. Zauzvrat, lakše ćete pronaći najbolju marketinšku agenciju za svoju tvrtku i krenuti s pravim setom: transparentnost, povjerenje i integritet.