Ferrarijev potpuno električni model neće biti lansiran još više od godinu dana, ali prvi testovi pokazuju da ima sve vozne osobine i emocije pravog Ferrarija. Rekao je to izvršni direktor Ferrarija Benedetto Vigna.
“Konačni sudac bit će klijent”, rekao je Vigna za CNBC tijekom otvaranja nove tvrtke E-Building u Maranellu, Italija. “Više ljudi počelo je voziti naš električni Ferrari i imaju dobar osjećaj. Vozačke osobine su tu.”
Vigna je rekao da je glavna karakteristika Ferrarija emocionalno iskustvo. Nakon što je sam vozio potpuno električni Ferrari, rekao je: “Imao sam ovakvu emociju.”
Ferrarijev plan za izradu električnog modela predstavlja hrabru i skupu okladu za proizvođača luksuznih automobila poznatog po svojim snažnim motorima s unutarnjim izgaranjem. Malo se zna o električnom modelu, čije je lansiranje planirano tek u četvrtom kvartalu 2025. Ipak, pojam električnog Ferrarija već je pokrenuo žestoku raspravu u automobilskoj zajednici i među bogatim kolekcionarima automobila.
Velik dio rasprave usmjeren je na zvuk motora. Ferrarijev motor cijenjen je zbog svoje simfonije rike, tutnjave, pucketanja i visokih tonova. Elektromotori su uglavnom tihi.
Vigna je rekao da će Ferrarijeva akustika snage uvijek biti “autentična”. Što znači da tvrtka neće pokušavati rekreirati zvuk motora s unutarnjim izgaranjem putem lažnih audio programa. Natuknuo je, međutim, da bi mogao pojačati ili bolje prikazati prirodni zvuk električnog motora.
“Električni motor nije tih. Postoji način da ga se napravi da radi na jedinstven način.”
Benedetto Vigna
Vigna je dodao da je zvuk motora samo jedan dio emocionalnog iskustva vožnje super-automobila.
“Vi komunicirate očima, ušima, cijelim tijelom”, rekao je. “Kada govorite o iskustvu Ferrarija, osobinama vožnje u automobilu, govorite o jedinstvenoj emociji kada ste u automobilu. Jer radi se o linearnom ubrzanju, bočnom ubrzanju, iskustvu kočenja, promjeni mjenjača. Dakle, postoji mnogo dimenzija, ne samo zvuk.”
Cijena još uvijek nepoznata
Vigna je odbio dati projekcije cijene ili ukupne prodaje potpuno električnog Ferrarija. Rekao je da će proizvođač automobila nastaviti nuditi kupcima izbor motora s unutarnjim izgaranjem i hibrida uz električni model. Ferrari će, rekao je, ostati “tehnološki neutralan”, što znači da će klijentima prepustiti odabir pogonskog sklopa.
S novom E-zgradom, koja se prostire na preko 400.000 četvornih stopa i košta više od 200 milijuna eura (215 milijuna dolara) za izgradnju, Ferrari će po prvi put moći proizvoditi automobile s bilo kojim od tri pogonska sklopa u istoj tvornici. Što maksimalno povećava učinkovitost i fleksibilnost.
“Izbor je u rukama klijenta”, rekao je Vigna.
Izvršni direktor rekao je kako očekuje da neki kupci nikada neće kupiti električni Ferrari, drugi će ga promijeniti, a neki će vozači “postati dio Ferrarijeve obitelji” samo ako mogu kupiti električni.
Uz novu E-zgradu, tvrtka bi također bila bolje opremljena da zadovolji zahtjeve tržišta.
Ferrari je prošle godine proizveo manje od 14.000 automobila, a potražnja je i dalje toliko velika da se na neke modele čeka i do tri godine. Vigna je rekao da će nova E-zgrada omogućiti proizvođaču super-automobila da proširi proizvodnju, ali je odbio dati konkretne ciljeve.
“Čekanje je dio iskustva posjedovanja Ferrarija“, rekao je Vigna.