Zrakoplovna industrija se suočava s ozbiljnim izazovima jer se sve više letova odgađa ili otkazuje. Dok su velike svjetske zrakoplovne kompanije iznijele stav da njihovi problemi neće biti riješeni bez hitnih mjera i reforme kontrole zračnog prometa koju treba provesti Eurocontrol. Krajem lipnja zrakoplovna kompanija Ryanair je izrazila isprike putnicima zbog znatnog broja otkazanih letova i dugotrajnih kašnjenja, izvještava Forbes.
U samo 48 sati, Ryanair je zabilježio više od 60 otkazanih letova, dok je svaki treći let kasnio. Prema njihovim izjavama, razloge za kašnjenja i otkazivanja letova treba tražiti u Eurocontrolu.
Značajne promjene u unaprijed definiranim vremenima polijetanja i slijetanja predstavljaju izazov za svaku zrakoplovnu kompaniju, jer rezultiraju nepotrebnim financijskim gubicima i negativno utječu na reputaciju kod putnika.
Eurocontrol ima ulogu koordiniranja glatkog odvijanja zračnog prometa u Europi, s minimalnim kašnjenjima i otkazivanjima letova. Ryanair je u svom priopćenju istaknuo da trenutno ta uloga nije zadovoljavajuće obavljena.
Irska kompanija je uputila zahtjev direktoru Eurocontrola, Raulu Medini, da objasni nedostatak zaposlenika u europskoj kontroli zračnog prometa. Te opravda kvar opreme u njihovom centru u Maastrichtu.
Istovremeno, tvrtka se obratila predsjednici Europske komisije Ursuli von der Leyen, tražeći hitnu reformu kontrole zračnog prometa.
Mađarska niskotarifna zrakoplovna tvrtka Wizz Air također je izrazila isprike putnicima. Naglasili su da su loši vremenski uvjeti i nedostatno upravljanje slotovima zračnih luka od strane europske kontrole letenja uzrokovali probleme u zračnom prostoru Starog kontinenta i nepravilnosti u zračnom prometu u Europi.
Četiri puta više kašnjenja u letovima
Prema njihovom mišljenju, Eurocontrol pokazuje manje sposobnosti u upravljanju velikim volumenom zračnog prometa u Europi. Što rezultira značajnim kašnjenjima i otkazivanjima letova.
Prema informacijama koje je dostavio Eurocontrol, prosječno vrijeme kašnjenja svih letova poraslo je četiri puta u 2023. godini u usporedbi s 2011. godinom. To znači da su letovi u Europi prošle godine ukupno kasnili 90.000 sati.
Prema izvješćima britanske uprave za civilno zrakoplovstvo (CAA), poremećaji u europskom zračnom prometu tijekom 2023. godine bili su značajno izraženiji u usporedbi s razdobljem prije pandemije.
Vremenski uvjeti, nedostatak osoblja u zračnim lukama i kontrolnim tornjevima, te štrajkovi u zrakoplovnoj industriji imali su utjecaj na redovitost i izvršenje letova.
Prema informacijama HAA-e, stopa otkazanih letova u 2023. godini bila je 1,8%, dok je u 2019. godini iznosila 0,9%. Što predstavlja udvostručenje broja otkazanih letova.
Međunarodna udruga zračnog prometa (IATA) istaknula je u izvješću iz ožujka da su se odgađanja ili otkazivanja letova znatno povećala u posljednjih 12 godina zbog loših vremenskih uvjeta.
U 2023. godini, 30% od ukupnog broja odgođenih letova uzrokovano je obilnom kišom praćenom tučom. Što je porast od 172% u odnosu na 2012. godinu kada je taj postotak bio samo 11%, prenosi Biznis.