Subota, 7 prosinca, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

5 načina kako se nositi s kolegom koji ne poštuje pravila

Jeste li ikada susreli kolegu s posla koji je bio nevjerojatan u svom poslu, ali se ponašao kao da se pravila ne odnose na njega?

Bilo da se radi o prodajnom predstavniku koji ne bilježi aktivnosti u CRM-u, voditelju koji kasni na sastanke i tjera sve da čekaju, voditelju marketinga koji stalno opravdava prekoračenje proračuna govoreći da će se “ova kampanja isplatiti” ili IT stručnjake koji instaliraju neovlašteni softver, krivce pravila moguće je pronaći u svakoj industriji i na svakoj razini.

Rad s nekim ovakvim može biti otežan, pogotovo ako ste tip koji radije radi stvari po pravilima. Kada je prekršitelj pravila dobar u svom poslu, njegov talent ili rezultati mogu navesti one nadređene da previde njihovo ponašanje, zbog čega osjećate da ste vi u krivu jer želite da se procesi slijede.

Suočavanje s teškim ljudima, uključujući i one koji krše pravila, činjenica je korporativnog života. Nažalost, ne možete samo doći do njih i zahtijevati da prestanu ignorirati standarde. Narediti im da stanu u red rijetko uspijeva. Umjesto toga, morate se pozabaviti problemom bez stvaranja neprijateljstva ili narušavanja vašeg radnog odnosa. Evo kako.

Promotrite sklonost vašeg kolege prema zaobilaženju pravila

Lako se naljutiti kada se neprestano suočavate s problemima ili popravljate pogreške koje je uzrokovao onaj koji krši pravila pravila. Možda ćete se osjećati kao da uvijek čistite njihov nered, ispravljate njihov rad ili popunjavate praznine koje su ostavili. Nepoštenost svega toga također vam se može uvući pod kožu i izazvati ljutnju. Dok vi pažljivo pratite svaki korak, oni kao da preskaču stvari bez posljedica.

Prije nego što dopustite da ta frustracija proključa, napravite korak unatrag. Razmotrimo temeljnu pogrešku pripisivanja, kognitivnu pristranost koja nas navodi da prenaglašavamo karakter ili osobnost osobe kada objašnjavamo njeno ponašanje, dok podcjenjujemo utjecaj vanjskih čimbenika. Drugim riječima, možete pretpostaviti da je vaš kolega lijen, nemaran ili namjerno izaziva probleme, ali u stvarnosti bi mogli postojati drugi razlozi za takvo njihovo ponašanje. Možda ih osobni problemi ometaju ili su možda pod pritiskom viših službenika da brzo postižu rezultate, čak i ako to znači skraćivanje puta. To ne opravdava njihove postupke, ali razumijevanje da bi u priči moglo biti i nešto drugo može vam pomoći da s većom smirenošću pristupite situaciji, ne dopuštajući emocijama da vas preuzmu.

Razgovarajte prije sukoba

Pronađite miran trenutak kada ste oboje slobodni od ometanja i opušteni ste. Zatim započnite pitanjem bez sukoba koje poziva na raspravu, poput: “Primijetio sam da često imate drugačiji pristup [procesu]. Možete li me provesti kroz svoje razmišljanje o tome?” ili “Čini se da vama  [protokol] nije uredu. Što vam to smeta?”

Dok vaš kolega odgovara, slušajte i postavljajte dodatna pitanja kao što su:

  • Koji dijelovi procesa su dobri za vas?
  • Da možete promijeniti jednu stvar, što bi to bilo?
  • Ne možemo u potpunosti ukinuti [proces], pa što bi uključivao razumni kompromis?

Pokažite da ste zainteresirani, a ne da kritizirate. Možda ćete saznati nešto o tome zašto preskaču korake. Možda će vam reći da nikada nisu bili pravilno obučeni ili da imaju iskustva s prethodnog posla gdje su se stvari radile drugačije i učinkovitije.

Objasnite namjenu

Također je moguće da vaš kolega ne razumije zašto su pravila uopće važna. Možda ih vide kao nepotrebnu birokraciju, a ne kao dragocjene alate. Vaš je posao premostiti jaz pokazujući im ne samo zašto su pravila važna, nego što je još važnije, kako mogu izravno imati koristi od njihovog pridržavanja.

Ključno je oblikovati svoj argument u smislu onoga što je za njih u njemu. Možda praćenje procesa znači manje hitnih slučajeva u zadnji tren, manje ponovnog rada, više priznanja za njihov trud, lakšu suradnju i bolju ravnotežu između poslovnog i privatnog života. Također možete objasniti kako njihovi postupci utječu na druge. Na primjer, možete reći: “Kada se izvješća o troškovima podnose pomoću ovog popisa za provjeru, to pomaže Financijama da brže zatvore knjige i da svi brže dobijemo plaću.”

Ponudite fleksibilnost gdje je to moguće

Razmislite o susretu s kolegom na pola puta. Gdje biste mogli modificirati proces dok još uvijek imate postavljene kontrolne točke? Cilj je zadržati pravila, a istovremeno prilagoditi izvršenje tako da bude nešto što će vaš kolega vjerojatnije slijediti. Na primjer:

  • Predložite kratke sastanke od 15 minuta umjesto sat vremena
  • Predložite da ažuriranje rade jedan dan u tjednu umjesto da ažuriraju svakodnevno
  • Napravite predložak koji im omogućuje lakšu izradu izvješća (i slijedite željeni format)

Tretirajte ove promjene kao eksperimente. Postavite vremenski rok za isprobavanje novog pristupa – recimo jedan mjesec ili kvartal – zatim ponovno procijenite i napravite prilagodbe prema potrebi.

Ostanite pri svome kada od vas traže da prekršite pravila

Unatoč svim naporima da budete puni razumijevanja i spremni surađivati, ponekad morate ostati pri svome. Pristojno, ali čvrsto prihvatite njihovu perspektivu, a zatim potvrdite svoju granicu. To može zvučati kao: “Cijenim što ovo želite brzo obaviti. Najbolji način da to učinite je da ga pošaljete pomoću ovog obrasca, a zatim ćemo procijeniti zahtjev i dati mu prioritet.”

Ako pokušaju uzvratiti ili se svađati, ponovite svoje stajalište koristeći slične riječi: “Razumijem da ste u žurbi, ali naš je proces trijaža svega što stigne kroz obrazac. Tako osiguravamo da svaki odjel dobije svoje zahtjeve na pošten i jednak način.”

***

Suočavanje s prekršiteljima pravila nije lako, ali to je vještina koju vrijedi svladati. S pravom mješavinom empatije, finoće i čvrstoće, možete pronaći put naprijed.


Izvor: HBR; prijevod i prilagodba: financa.ba
Prilikom preuzimanja obvezno navesti izravni link na članak.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno