Kako bi ih se smatralo simpatičnima, ljudi koriste razne strategije. Paze koliko govore, suzdržavaju se od davanja komplimenata ili ne iskazuju svoje preferencije. No, istraživanja sugeriraju da ova uobičajena ponašanja mogu biti kontraproduktivna.
Većina ljudi brine se o tome što drugi misle o njima, pa se trude slagati s drugima. To ne znači da trebaju ugađati ljudima ili biti manipulativni. Ključno je stvaranje dubokih veza, kako na poslu, tako i u privatnom životu. Znanstvenici i filozofi, uključujući Aristotela, slažu se da su čvrste veze ključ sreće i uspjeha, piše portal Fast Company.
Kako bi ih se smatralo simpatičnima, ljudi često primjenjuju strategije poput kontroliranja količine govora, suzdržavanja od davanja komplimenata ili neiskazivanja preferencija. Međutim, istraživanja pokazuju da takva ponašanja mogu biti kontraproduktivna.
Što biste trebali učiniti umjesto toga? Isprobajte ove tri strategije:
Govorite malo više nego što slušate
Mnogi ljudi suzdržavaju se jer vjeruju da će ih se smatrati simpatičnijima ako manje govore. Međutim, studija na PubMedu pokazuje da su osobe koje su govorile više od polovice vremena percipirane kao zanimljivije i simpatičnije. Možda je razlog tome što otkrivanjem više o sebi potiču osjećaj sličnosti kod sugovornika, čime se povećava simpatija prema govorniku.
Važno je napomenuti da je ovaj učinak prisutan samo ako osoba govori do 70% vremena. Stoga je ključno paziti da ne dominirate razgovorom.
Izrazite svoje preferencije, čak i ako ih zapravo nemate
U svakodnevnom životu i na poslu često moramo donositi zajedničke odluke s drugim ljudima, bilo da biramo naziv poslovnog izvješća ili restoran za narudžbu hrane. Mnogi vjeruju da će biti simpatičniji i susretljiviji ako kažu: “Ti biraj, meni je svejedno”.
Istraživanje u časopisu Journal of Marketing Research pokazalo je da neizražavanje vlastitih preferencija otežava drugima donošenje odluka, zbog čega oni koji se ne izjasne o svojim preferencijama djeluju manje simpatično.
U situacijama kada želite ostaviti bolji dojam, korisno je izraziti što vam se sviđa. To pomaže drugima i olakšava donošenje odluka.
Ako nemate preferenciju, možete pomoći donositelju odluke smanjivanjem mogućnosti (“Svejedno mi je koji restoran odaberete, osim talijanskog ili grčkog”); postavljanjem granica (“Biram bilo koji restoran u susjedstvu”) ili dogovorom o izmjenjivanju odluka (“Ti biraj danas; ja ću idući tjedan”).
Na ovaj način, donositelj odluke će se osjećati ugodnije jer zna da će vam njegova odluka biti prihvatljiva.
Udijelite više komplimenata
Istraživanja pokazuju da ljudi često oklijevaju davati komplimente. Pretpostavljaju da će se primatelj osjećati neugodno zbog neočekivanog komentara ili se boje da njihov kompliment neće biti ispravno shvaćen. Istodobno, davatelji komplimenata obično podcjenjuju koliko jedan kompliment može popraviti nečije raspoloženje.
Činjenica je da ljudi vole primati komplimente i ne brinu previše o njihovom obliku. Pažljivo sročen kompliment može poboljšati nečiji dan, a istinski značajan kompliment može promijeniti nečiji život dajući mu novi uvid u njegove snage ili sposobnosti.
Neki se ljudi brinu da će, ako namjerno pokušavaju biti simpatični, djelovati neiskreno. Međutim, ako primijenite ove strategije – pričajte više, jasno izražavajte svoje preferencije i davite više komplimenata – nećete djelovati neautentično niti manipulativno; svjesno birate ponašanje koje vam pomaže da se učinkovitije povežete s drugima.
Kada govorite o stvarima koje vam se sviđaju, ne sviđaju ili o svojim iskustvima, ljudi će vas bolje upoznati i otkriti više načina za zbližavanje. Izražavanjem svojih želja i preferencija, omogućujete drugima da se osjećaju sigurnije u donošenju zajedničkih odluka. Dajući komplimente, pokazujete ljudima da ih primjećujete i cijenite, zaključuje Točka na i.