Pieter Levels je inovator koji je pokazao poduzetnicima kako mogu izgraditi uspješne projekte bez velikih financijskih ulaganja ili brojnih zaposlenika. Njegovi najuspješniji projekti, kao što su NomadList, RemoteOK, PhotoAI i InteriorAI, dokaz su da je moguće postići značajan profit s minimalnim resursima.
Pieter je svoje hobije pretvorio u unosne projekte, sada mjesečno zarađuje oko 195 tisuća dolara (približno 175.000 eura), a stručnjaci predviđaju da će u budućnosti još uspješnije unovčiti svoje ideje, navodi Poslovni dnevnik.
Kako je postigao uspjeh?
Pieter je stvorio uspješno carstvo zahvaljujući povoljnim, ali učinkovitim eksperimentima, brzim prilagodbama i razvijanju sustava. Njegova ključna prednost je umjetna inteligencija (AI), koju je prepoznao i iskoristio prije mnogih poduzetnika, čime je ostvario značajan prihod.
Pregledom njegovih starih tweetova i blogova, može se zaključiti da je sve započelo 2014. godine, kada se Pieter Levels odvažio na izazov “12 startupa u 12 mjeseci” – cilj mu je bio pokrenuti 12 startupa u godinu dana, bez obzira na to hoće li donijeti zaradu ili ne.
Njegova prva tri pokušaja nisu uspjela, no iz vlastite potrebe kreirao je Google tablicu za rangiranje destinacija za digitalne nomade te pozvao ljude na Twitteru da sudjeluju. Sljedećeg jutra, gotovo 100 osoba je popunilo listu. Ta jednostavna tablica evoluirala je u NomadList, vrijednu putničku platformu za digitalne nomade.
Dok bi se mnogi zaustavili nakon uspjeha poput NomadLista, Pieter je nastavio dalje, što mu je donijelo još tri značajna postignuća: RemoteOK (2013.), PhotoAI (2022.) i InteriorAI (2023.), podsjeća portal Juicy Ideas.
Deset koraka do uspjeha
Pieter dobro razumije ključne elemente za uspješno vođenje profitabilnog startupa. U nastavku se nalazi njegov vodič, sažet u 10 koraka.
Započnite s malim koracima, ali s velikim ambicijama
Nemojte se odmah upustiti u izgradnju velike tvrtke kao svoj prvi startup. Počnite rješavanjem manjih problema koje možete brzo adresirati. Kreirajte minimalno održiv proizvod koji zadovoljava specifične potrebe i kasnije ga usavršavajte – kao što je Pieter učinio s NomadListom, započevši s jednostavnom Google tablicom koju je razvio u sveobuhvatnu platformu.
Fokusirajte se na rješavanje vlastitih problema
Fokusirajte se na rješavanje vlastitih problema, jer ih najbolje razumijete. Ako ne nalazite inspiraciju, proširite svoja iskustva kako biste otkrili nove izazove vrijedne rješavanja.
Istražujte nova mjesta, upuštajte se u različite hobije i upoznajte nove ljude. Različita iskustva će vam pomoći da prepoznate i riješite probleme koje ste u najboljoj poziciji razumjeti.
Brzo testirajte svoju ideju i procijenite njezinu vrijednost u roku od mjesec dana
Brzo lansirajte svoje ideje i ne trošite više od mjesec dana na njihovu evaluaciju. Razvijte osnovni MVP (Minimum Viable Product), predstavite ga javnosti i provjerite privlači li vašu ciljanu publiku. Ako ne postignete rezultate u mjesec dana, pređite na sljedeću ideju.
Stalno pokrećite nove koncepte kao Pieter, jer to povećava vaše šanse za uspjeh. Perfekcionizam u fazi planiranja je precijenjen. Preporuka Pietera je: stvorite proizvod, otvorite TikTok račun, redovito objavljujte sadržaj, dodajte link za kupnju prve verzije, i nakon 30 ideja odaberite najuspješniju.
Podijelite svoj rad javno
Od početka dijelite svoj rad javno kako biste privukli širu publiku. Pieter je pionir koncepta “otvorenih startupa” i redovito objavljuje svoje eksperimente i uspjehe. NomadList je postigao uspjeh jer je Pieter javno predstavio svoju inicijalnu Google tablicu i dobio povratne informacije. Dopustite svojoj publici da vas usmjeri.
Učite kroz praksu
Kroz rad na stvarnim projektima, brže ćete usvojiti vještine poput kodiranja, marketinga i dizajna proizvoda, čak i ako koristite alate bez potrebe za kodiranjem. Pieter je samouk koji je neprekidno gradio nove projekte izvan svoje zone udobnosti. Aktivno pratite svoje napredovanje kako biste ubrzali učenje iz praktičnih iskustava.
Postanite stručni u marketingu
Ne bojte se eksperimentirati s marketingom, poput Pietera. Isprobajte različite modele cijena, prodajne procese i marketinške kampanje. Oslanjajte se na podatke kako biste donosili odluke. Ono što je uspješno za druge možda neće odgovarati vašem proizvodu, stoga temeljito testirajte različite pristupe. Učite marketing kroz praktična iskustva.
Okružite se pametnim ljudima
Objavite svoj rad kako biste privukli ljude koji vam mogu pomoći u razvoju. Angažiranjem u javnosti, organiziranjem sastanaka i redovitim pisanjem, Pieter je stvorio kontakte s ekspertima koji su unaprijedili njegove marketinške vještine. Okružite se stručnjacima koji imaju više znanja od vas.
Automatizirajte sve što možete
Iskoristite automatizaciju za jednostavno upravljanje poslovanjem bez potrebe za velikim timom, kao što to radi Pieter. Moderni alati bez koda omogućavaju automatsko obavljanje zadataka bez tehničkih vještina. Automatizirajte sve rutinske i ponavljajuće zadatke kako biste se mogli fokusirati na ključne aktivnosti s velikom vrijednošću.
Prepoznajte velike trendove
Prepoznajte nadolazeće megatrendove poput rada na daljinu i umjetne inteligencije. Nastavite istraživati nova područja, kao što je radio Pieter. Rano se uključite u trendove, čak i ako neki od njih ne uspiju. Uložite u različite male projekte kako biste povećali svoje šanse za uspjeh u rastućim područjima.
Prihvatite promjenu mišljenja
Budite spremni prilagoditi svoje stavove na temelju novih dokaza. Pieter je prvotno odbacivao reklame, ali je kasnije prešao na upravljanje kampanjama. Promjena mišljenja je prirodan dio procesa učenja. Kako stječete više iskustava, vaš način razmišljanja će se razvijati. Ono što je na početku djelovalo ispravno možda neće biti učinkovito kako vaše poslovanje raste.