Francuski kozmetički div L’Oreal izvijestio je o prodaji nižoj od očekivane u četvrtom kvartalu. Razlog je kontinuirana slabost kineskog tržišta ljepote i usporavanja potražnje u SAD-u.
Najveća svjetska kozmetička marka ostvarila je prodaju od 11,08 milijardi eura (11,49 milijardi dolara) u tri mjeseca zaključno s prosincem, što je rast od 2,5% na usporednoj osnovi i malo manje od 11,1 milijarde eura koliko su procijenili analitičari u anketi LSEG-a.
Cjelogodišnja prodaja porasla je 5,1% na 43,48 milijardi eura u odnosu na prognoziranih 43,33 milijarde eura, piše CNBC.
Prodaja u četvrtom kvartalu porasla je na jednakoj osnovi u svim regijama osim Sjeverne Azije, koja je zabilježila pad od 3,6%, produžavajući kontinuirano usporavanje tijekom posljednjih kvartala. U međuvremenu je prodaja u Sjevernoj Americi porasla za samo 1,4%, što je pad rasta od 5,2% iz prethodnog kvartala.
Prodaja je također porasla u svim odjelima, vođena ubrzanjem u segmentima dermatoloških kozmetičkih i profesionalnih proizvoda.
U izjavi koja prati rezultate, izvršni direktor Nicolas Hieronimus rekao je da je “kineski ekosustav i dalje izazovan”. Također je ukazao na širu normalizaciju globalnog tržišta ljepote nakon razdoblja makroekonomskih pritisaka.
“Ostajemo optimistični u pogledu izgleda za globalno tržište ljepote i uvjereni u našu sposobnost da ga nadmašimo i postignemo još jednu godinu rasta prodaje i dobiti”, rekao je.
Trend isti u cijelom sektoru
Tvrtka, čiji brendovi uključuju Lancôme, Maybelline i Kiehl’s, bori se sa slabijom potražnjom potrošača u posljednjim kvartalima, osobito na ključnom kineskom tržištu. Trend je to koji je pogodio i luksuzne tvrtke visoke klase.
Prošlog su tjedna ulagači bili iznenađeni tek neznatno boljim rezultatima za cijelu godinu od očekivanih LVMH-a u luksuznom sektoru. Tržište je vjerovalo u preokret u cijelom sektoru nakon sjajnih rezultata vlasnika Cartiera Richemonta u siječnju, ali stalna slabost LVMH-ovih modnih i kožnih proizvoda te segmenata vina i alkoholnih pića ukazala je na daljnje odstupanje u sektoru.
U međuvremenu, izgledi za globalni trgovinski rat donose nemir među tvrtkama robe široke potrošnje, s novim američkim carinama prema Pekingu koje će vjerojatno pogoršati pritiske potrošnje na ionako izazovnom kineskom tržištu.