Četvrtak, 21 studenoga, 2024
spot_img

Zadnje objave

Možda vam se sviđa

Adidas: prvi godišnji gubitak u tri desetljeća

Adidas je u srijedu izvijestio o velikom gubitku u četvrtom tromjesečju, te su smanjili dividendu nakon skupog raskida partnerstva s brandom Yeezy Kanyea Westa u listopadu.

Njemački proizvođač sportske opreme objavio je operativni od 724 milijuna eura (763 milijuna dolara) i neto gubitak od kontinuiranog poslovanja od 482 milijuna eura gubitak u četvrtom tromjesečju. Kompanija će na svojoj godišnjoj skupštini 11. svibnja preporučiti dividendu od 70 eurocenti po dionici, što je pad u odnosu na 3,30 eura po dionici iz 2021. godine.

Valutno neutralni prihodi smanjili su se za 1% u četvrtom tromjesečju. Rezultat je to prekida partnerstva s tvrtkom Yeezy. Smanjit će se visokom jednoznamenkastom stopom tijekom 2023. godine, rekli su iz tvrtke, prenosi CNBC.

Adidas projicira cjelogodišnji operativni gubitak od 700 milijuna eura u 2023., što će biti njihov prvi godišnji gubitak u 31 godinu. Procjena uključuje 500 milijuna eura u potencijalnom otpisu zaliha Yeezyja i 200 milijuna eura u “jednokratnim troškovima”.

Raskid s Yeezyjem

Adidas je u listopadu prekinuo svoje vrlo unosno partnerstvo s reperom i modnim dizajnerom Yeom. SUradnja je prekinuta nakon što je Kanye West, zaštitno lice Yeezyja — dao niz antisemitskih komentara. Tvrtka je prethodno najavila ozbiljan udar na prihode ako ne uspije prebaciti svoje ogromne preostale zalihe neprodane Yeezy obuće.

Iz Adidasa su rekli da će temeljna operativna dobit biti “oko razine rentabilnosti”. Odražavajući gubitak od 1,2 milijarde eura u potencijalnoj prodaji od neprodanih dionica Yeezyja.

Novi glavni izvršni direktor Adidasa Bjørn Gulden preuzeo dužnost od Kaspera Rørsteda na prijelazu godine. Gulden je rekao da će 2023. biti “godina prijelaza” budući da tvrtka nastoji smanjiti zalihe i popuste kako bi se u 2024. vratila na profitabilnost.

Adidas ima sve sastojke da bude uspješan, ali moramo se usredotočiti natrag na našu srž: proizvod, potrošače, maloprodajne partnere i sportaše. Motivirani ljudi i jaka adidas kultura najvažniji su čimbenici za ponovnu izgradnju jedinstvenog poslovnog modela. Poslovni model izgrađen da se usredotoči na pružanje usluga našim potrošačima kroz veleprodaju i DTC, koji balansira globalni smjer s lokalnim potrebama, koji je brz i agilan, i naravno, uvijek ulaže u sport i kulturu kako bi nastavio graditi kredibilitet i toplinu branda.

Bjørn Gulden

Tijekom cijele 2022. valutno neutralni prihodi porasli su za 1% i rasli su na svim tržištima osim šire Kine. A dvoznamenkasto povećanje primijećeno je u Sjevernoj Americi i Latinskoj Americi. Dobit iz poslovanja iznosila je 669 milijuna eura, dok je neto dobit od kontinuiranog poslovanja iznosila 254 milijuna eura.

“Otpisi zaliha i jednokratni troškovi povezani s prekidom partnerstva s Yeezyjem u listopadu skupo su koštali Adidas. To je rezultiralo operativnim gubitkom u četvrtom kvartalu i padom prodaje. Povrh toga, prodaja u Kini naglo je pala prošle godine zbog strogih Covid mjera u Pekingu.” Primijetila je to Victoria Scholar, voditeljica ulaganja u Interactive Investoru.

“Osim toga, Adidas se nosi s povećanim troškovima opskrbnog lanca nakon pandemije i makroekonomskom pozadinom koja je oslabila potrošače i potaknula velika sniženja kako bi se privukli kupci.”

Dionice Adidasa pale su za 1,7% tijekom jutarnjeg trgovanja u Europi, ali ostaju u porastu za više od 11% na godišnjoj razini.

Prijavite se na naš Newsletter

Popularno