Nakon što je Wizz Air prošlog mjeseca zatvorio svoju bazu u Sarajevu, te otkazao gotovo 20 ruta. Najavljena je obustava još jedne i to između Sarajeva i Londona, čime se gubi direktna veza sa Velikom Britanijom. Jedina preostala usluga ove kompanije van glavnog grada biće Abu Dhabi. S druge strane, avionski saobraćaj u Tuzli, usprkos prethodnim covid ograničenjima, bilježi procvat.
Tuzlanski aerodrom
“Od lipnja ove godine svi BiH građani su mogli putovati bez covid ograničenja i to se poprilično osjetilo na povećanju broja putnika. Plan za ovu godinu bio je 400 tisuća putnika, a do kraja godine računamo da ćemo imati 480 tisuća putnika”, kazao je Dževad Halilčević, direktor Međunarodnog aerodroma Tuzla.
A razlog tome je, navodi stručnjak za avionski saobraćaj Omer Kulić, je to što niskotarifne kompanije, u ovom slučaju Wizz Air, biraju povoljnija, manja tržišta gdje aerodromske usluge plaćaju malo ili nikako, te od kojih BiH aerodromi nemaju nikakvu korist.
“Niskotarifne kompanije lete na sporedne aerodrome, nikako na glavne. Tako ne plaćaju aerodromske usluge, ili plaćaju veoma malo, kao u Tuzli. Sad se postavlja pitanje što ih nema na aerodromu u Sarajevu? Nema ih jer na taj aerodrom lete kompanije koje normalno plaćaju, a Wizz Air bi htio da lete na taj aerodrom, a da ne plaćaju ništa, ili samo simbolično, što se aerodromu ne isplati”, kazao je Omer Kulić, stručnjak za avio saobraćaj.
Da nema velike zarade, pojašnjava i Halilčević, no, prioritet su putnici, te su cijene njima i prilagođene. Tuzlanski aerodrom uz Wizz Air i Ryanair, obogaćuje svoju ponudu širenjem svoje mreže letova, na destinacije koje su posebno primamljive dijaspori.
“Kada putnici dolaze ovdje sve grane privrede zarađuju. Druga je priča kroz što se nama sve to vrati. Naravno, voljeli bi i mi da imamo neke komercijalne kompanije kad putnici plaćaju po 28 KM takse, u startu. No treba postaviti pitanje koliko smo mi zanimljivi takvom tržištu i koliko naši građani imaju novca da to sve plate”, kazao je Halilčević.
Dodatno ukidanje linija?
Je li na pomolu ukidanje još linija? Zabrinuli su se i građani koji sa banjalučkog aerodroma posljednjih dana nisu uspjeli rezervirati kartu za let sa aviokompanijom Ryanair. U pitanju su termini poslije ožujka naredne godine. No, iz Uprave aerodroma pojašnjavaju da se suradnja sa ovom kompanijom ne dovodi u pitanje. Rezervirati kartu nije bilo moguće zbog priprema za ljetnu sezonu, te je sada to ponovo moguće. Jesu li zadovoljni ponudom letova iz BiH i sa kojih aerodroma najčešće putuju, putem društvenih mreža pitali smo i građane BiH. Neki su, u šaljivom tonu, odgovorili da najviše putuju iz Trebinja i Bihaća.
A ni mostarskom aerodromu ne cvjetaju ruže. Miliunska ulaganja nisu urodila plodom. Prošlog mjeseca kroz ovaj aerodrom prošlo je svega pet putnika.
Kada bi se BiH aerodromima manje upravljalo stranački, a više stručno i planski, budućnost njihovog poslovanja ne bi bila dovedena u pitanje, piše N1.