Googleova matična tvrtka Alphabet (GOOG, GOOGL) objavila je svoju zaradu u četvrtom tromjesečju, promašivši očekivanja analitičara o prihodima od oglasa, srcu poslovanja tehnološkog diva.
Dionice su pale 4% u produženom trgovanju.
Prihod, isključujući troškove nabave prometa za treće tromjesečje, iznosio je 72 milijarde USD u odnosu na očekivanja od gotovo 71 milijardu USD. To je više od 63,12 milijardi dolara koje je tvrtka ostvarila u istom razdoblju prethodne godine. Ali činilo se da su se ulagači usredotočili na reklamni promašaj.
Evo nekih od Alphabetovih najznačajnijih metrika u usporedbi s onim što je Wall Street očekivao u četvrtom fiskalnom tromjesečju tvrtke, prema podacima iz Bloomberga:
Prihod, isključujući troškove nabave prometa: 72,32 milijarde USD naspram očekivanih 70,97 milijardi USD (63,12 milijardi USD u četvrtom tromjesečju 2022.)
Prilagođena zarada po dionici: 1,64 USD naspram očekivanih 1,59 USD (1,05 USD u četvrtom tromjesečju 2022.)
Prihod od oblaka: 9,19 milijardi USD naspram očekivanih 8,95 milijardi USD (7,32 milijarde USD u četvrtom tromjesečju 2022.)
Prihod od oglasa: 65,5 milijardi USD naspram očekivanih 65,8 milijardi USD (59,04 milijarde USD u četvrtom tromjesečju 2022.)
Izvješće stiže samo nekoliko tjedana nakon što je Google otpustio stotine radnika u više odjela. Dok tvrtka namjerava smanjiti troškove i usredotočiti se na područja rasta, uključujući AI. Ovaj tehnološki div pridružuje se nekolicini svojih kolega i drugima širom korporativne Amerike. Oni su se oslanjali na otpuštanja kako bi povećali učinkovitost nakon značajnih ekspanzija u eri COVID-a.
Prošle se godine naširoko smatralo da Google sustiže Microsoft (MSFT), koji je među prvima u svijetu tehnologije požnjeo kulturno uzbuđenje oko potrošačkih AI chatbota. Microsoft je uložio u OpenAI, tvrtku koja stoji iza popularnog chatbota ChatGPT.
Alphabet se zalaže za dodatni tržišni udio na tržištu računalstva u oblaku, gdje je trenutno na trećem mjestu, iza konkurenata sa Zapadne obale Amazona (AMZN) i Microsofta.