Novo izvješće Mastercarda pruža uvid u transformaciju bankarstva

15
mastercard
Mastercard je objavio tromjesečno izvješće o generativnoj umjetnoj inteligenciji pod nazivom "Transforming Banking".

Mastercard je objavio tromjesečno izvješće o generativnoj umjetnoj inteligenciji pod nazivom “Transforming Banking”. Izvješće donosi detaljne uvide u načine na koje ova vrsta umjetne inteligencije može preoblikovati bankarstvo. Te brojne primjere dobre prakse koji već koriste umjetnu inteligenciju, ali i potencijalne izazove i njihova moguća rješenja.

Uvođenje generativne umjetne inteligencije u područje financija ima veliki potencijal za bankarski sektor. Od optimizacije podataka do mogućnosti pružanja personaliziranih iskustava i usluga korisnicima, ali otvara i brojna pitanja.

“Gen AI” omogućuje značajnu uštedu vremena i resursa

Zahvaljujući alatima koje koristi umjetna inteligencija, bankari prije svega mogu uštedjeti vrijeme, pa sada svakodnevne poslove mogu obavljati dvostruko brže.

Istraživanje je pokazalo da je tijekom 2023. godine 55% direktora velikih svjetskih kompanija istaknulo da njihove tvrtke eksperimentiraju s korištenjem generativne umjetne inteligencije, dok je 37% kompanija već uvelike koristi, što dodatno ukazuje da ova tehnologija ima potencijal da podići vrijednost globalnog gospodarstva u značajnoj mjeri velike količine. Umjetna inteligencija je na čelu ekonomske revolucije i ima potencijal pokrenuti ozbiljne transformacije u područjima koja se sve više koriste u financijskim uslugama, kao što su razvoj softvera, sinteza podataka, zaštita od kibernetičkih prijetnji i stvaranje personaliziranih iskustava i usluga, pa čak i u kadrovskom sektoru prilikom osposobljavanja i zapošljavanja novih osoba.

Budući da je povjerenje imperativ bankarskog sektora, banke imaju odgovornost čuvati povjerljivost podataka u budućnosti koja donosi širu primjenu umjetne inteligencije, zbog čega je ključno ozbiljno pristupiti etičkim i regulatornim aspektima primjene ovu tehnologiju. U području sigurnosti alati kojima raspolaže umjetna inteligencija mogu biti iznimno važni za prepoznavanje i uklanjanje prijetnji. Dok se cijela industrija suočava s ovim problemima u hodu, generativna umjetna inteligencija u određenim industrijama već značajno pridonosi povećanju učinkovitosti i optimizaciji poslovanja.

Što je generativna umjetna inteligencija i kako se može koristiti?

Generativna umjetna inteligencija može poboljšati i pojednostaviti temeljne bankarske operacije preuzimanjem mnogih zadataka koji uključuju prikupljanje i obradu velikih količina podataka, čime se povećava učinkovitost, produktivnost i poboljšava korisničko iskustvo. Interno, banke mogu točnije predvidjeti poslovne prilike i povećati produktivnost zaposlenika. Dok se bankarski sektor prilagođava novom trendu umjetne inteligencije, generativna umjetna inteligencija korisnicima pruža nova i bolja personalizirana iskustva.

Ova tehnologija može promijeniti način na koji banke pružaju usluge, omogućujući automatizaciju kreiranja sadržaja, analize i sinteze golemih količina financijskih podataka, omogućujući bankama da dobiju vrijedne uvide, donose odluke i daju rješenja na temelju njih. Osim toga, ovi alati korisnicima pružaju brže i točnije odgovore na upite i pomoć pri rješavanju te poboljšavaju cjelokupno korisničko iskustvo. Osim toga, moguće je izraditi vjerodostojne simulacije kako bi se donijele ispravne odluke.

Mastercard intenzivno primjenjuje AI modele pri obradi više od 125 milijardi transakcija godišnje. Tvrtka je posvećena razvoju praktičnih AI rješenja koja integriraju privatnost, etiku i inovacije za bolje korisničko iskustvo.

Mastercard – Predviđanja za 2024

Izvješće je pokazalo da će se banke u narednom razdoblju postupno okrenuti punoj implementaciji umjetne inteligencije. Trendovi umjetne inteligencije koji će se primjenjivati ​​u bankarstvu u nadolazećim godinama odnose se na područja obrade podataka, informacijske tehnologije. Te cyber sigurnosti, digitalnog bankarstva, financijskog savjetovanja, customer onboardinga. Izdavanja kredita te marketinga i komunikacija. U praksi ovi postupci donose brže i detaljnije procjene rizika pri ulaganju. Bržu obradu kreditnih zahtjeva, pravovremene i iscrpnije informacije o potrebama korisnika, umrežavanje aplikacija za cjelovitije i prilagođenije usluge. Širom primjenom generativni AI postat će neodvojiv od financijskih usluga, a osim o razvoju infrastrukture napredak će ovisiti i o razvoju stručnjaka za umjetnu inteligenciju u samom bankarskom sektoru. Usvajanje generativne umjetne inteligencije potiče zdravu konkurenciju u bankarstvu, potencijalno osnažujući nove subjekte i industrije na tržištu.

Prijavite se na naš Newsletter