Prodaja Apple proizvoda nastavila je padati, unatoč velikoj potražnji za njihovim iPhoneima i uslugama poput streaming platforme Apple TV+.
Tehnološki div kaže da su prihodi pali za 1% na 89,5 milijardi dolara u tri mjeseca do 30. rujna u usporedbi s istim razdobljem prošle godine.
Prodaja Mac računala i iPada imala je problema nakon prvotnog porasta interesa. Ovo je četvrti kvartal zaredom u kojem je prodaja pala iz godine u godinu.
U obavijesti za investitore, tvrtka je rekla da je dobit dosegla 23 milijarde dolara. Čemu je pomogao novi rekord prodaje iPhonea u kvartanom razdoblju.
Iznos koji je zradio od usluga kao što su iCloud i Apple Music također je dostigao visoku vrijednost. Tvrtki sa sjedištem u Kaliforniji donio je 22,3 milijarde. A to je 16% više nego godinu prije, piše BBC.
No naveo je zabrinutost zbog potencijalnih problema u opskrbnom lancu koji ometaju isporuke njegovih novih uređaja iPhone 15 Pro i Pro Max.
Izvršni direktor Applea Tim Cook rekao je da naporno rade da proizvedu više.
Vjerujemo da ćemo kasnije u ovom kvartalu postići ravnotežu ponude i potražnje.
Tim Cook
Cook je rekao kako osjeća da tvrtka, pred ključnim božićnim potrošačkim razdobljem, ima “najjaču liniju proizvoda ikada” .
Posljednje izvješće sugeriralo je, međutim, da drugi Appleovi artikli u posljednje vrijeme nisu uspijevali zaokupiti maštu kupaca.
Izazovi na ključnom tržištu
Na primjer, njihova su Mac računala zabilježila pad prodaje na 7,6 milijardi dolara u kvartalu. U odnosu na 11,6 milijardi dolara godinu prije.
Tvrtka je otkrila svoju najnoviju liniju iPhonea u rujnu na dugo očekivanoj konferenciji.
Objavila je da iPhone 15 neće imati svoj vlastiti Lightning port za punjenje, nakon što je Europska unija nametnula promjenu. Umjesto toga, koristi USB-C kabel kao “univerzalno prihvaćeni standard”.
Suočili su se s izazovima i drugdje, s gospodarskom neizvjesnošću koja opterećuje potrošače na kineskom tržištu.
U četvrtak je tvrtka priopćila da je prodaja u Kini pala za 2,5%. Iako je Cook rekao da je nakon obračuna deviznih tečajeva njezino poslovanje tamo raslo iz godine u godinu. On je prošlog mjeseca iznenada posjetio Kinu.
To je bio njegov drugi posjet Kini – ključnom tržištu za Apple – ove godine, budući da je poslovanje tvrtke u zemlji bilo komplicirano zbog Covid ograničenja i napetosti između SAD-a i Kine. U ožujku je Cook rekao kako osjeća da Apple ima “simbiotski” odnos s Kinom, ključnom proizvodnom bazom.